buskmann Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Det snakkes alltid om overtrykk i turbosammenheng. Hvis en turbo lader 0,8 bar, så er det 0,8 bar i tillegg til atmosfæretrykket. Altså; viser måleren 0,8 bar og turboen er spesifisert til 1,8 bar, så mangler du 1 bar. Det kan sikkert forklare svartrøyken og dårlig trekkraft. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 ?? Altså, hvis turbotrykket er oppgitt til å være 1.8 bar, skal turbotrykksmåleren vise 1.8 bar? Trodde atmosfæretrykket ikke ble "regna" med.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Når turbotrykket er oppgitt til å være 1,8 bar, så tilsvarer det 2,8 bar inkludert atmosfæretrykk. Og turbotrykkmåleren viser 1,8 bar. Atmosfæretrykket regnes aldri med nei, for enkelthets skyld. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Hm.. Mener ihvertfall at turbotrykket i følge autodata skal være 1.8 bar.. Er da atmosfæretrykket medregnet der? Evt noen som vet med sikkerhet hvilket turbotrykk disse bilene skal ha? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Bare å måle starteren hva den trekker. 200A max. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Jepp.. Skal få målt hva starteren trekker ja.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Du sa du hadde hatt den inne på Org.verksted. Sikkert Arne Johnsen da? Og du sa de hadde sjekket stillverket. Vet du om de sjekket pumpetrykket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Vet ikke om dem sjekka trykket nei.. Dem sjekka ihvertfall stillverket.. har trykket noe å si da? Altså, siden den kun er treg å starte ved kald motor, samt at den går som ei bøtte med no rart i.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Jepp, feil trykk er fusk + dårlig start. Trykket er jo variabelt med turtallet, pga den skal kunne styre forstilleren. Men regner med de har sjekket dette siden de sa stillverket var ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Ja, men bilen er jo kun dårlig å starte når den er kald.. Er den varm, er den som en drøm å starte... Men går jo fremdeles som ei bøtte møkk.. Leste litt rundt på diverse forum.. Der sier dem at innsuget kan ha kokset igjen pga egr-systemet.. Kan dette gjelde vår bil? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Jepp, mest sannsynlig så er innsuget ditt gjenkokset. Men også portene i toppen er gjenkokset. Plukk ut innsugsmanifolden å få denne renset skikkelig. + du bør få gjort ren innsugsportene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Hmm.. Er det mye jobb det? Trenger jeg ny innsugspakning? Hater forresten å skru på den jævla audien.. Er så trangt å jævli nedi der.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Nja, tror du skal berge pakninga. Fort gjort å fjerne denne. Ta bort hele luftfilterkassen så kommer du bedre til. Se om du har tilgang til varmtvann høytrykkspyler. Gjør jobben mye lettere. Til innsugsportene kan du f.eks pirke løs det værste å støvsuge opp det som ligger der. Husk å blokker EGR ventilen etterpå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 Må dra opp denna igjen, da problemet igrunn er VELDIG irriterende.. Pappa mener at det kan ha noe med at vi bruker reservenøkkelen, da hovednøkkelen resetta seg 23.des 07, å bilen har blitt værre å værre siden da.. Vi prøvde jo å starte lengelenge med hovednøkkelen, men siden den hadde resetta seg, fikk vi ikke start.. Starta og gikk i 2sek for så å stoppe igjen.. Kan det være problemet? At reservenøkkelen blir brukt? Hjelper det å kode om hovednøkkelen slik at den funker? Mulig å gjøre det selv? Når jeg hadde av slangen mellom luftfilterboks og turbo, skrapa jeg inni innsuget med et skrujern.. var VELDIG mye sort sot inni der. Sikkert 1-3mm tykt rundt hele..Bør jeg ta av innsuget og gjøre alt rent der? Hvordan blokker man EGR? Vil dette vises på PKK isåfall? Forresten, bilen går ca som normalt når den er blitt varm, men er enda endel kraft som mangler.. Bilen skal være chippet også..Mulig dette med kraft-tapet har noe med den rare turbolyden.. Mistenker sprekk/hull i IC, men er vanskelig å sjekke uten å demontere mye.. En ting til.. Tempen blir aldri normal (90 grader).. Den ligger på nesten 50 grader ved et par timers kjøring.. Henger jeg på en henger/campingvogn, går den raskt opp til 90 grader og blir værende der.. Hva er feilen her? Oljetempen funker heller ikke.. Svakheter her? Giver? Instrument? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet April 1, 2009 Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 Har du en rar turbolyd sier du? Da kan det være greit å få trykktesta systemet, og se om du finner lekkasjer. Kunne også vært greit å få sjekket om dysene er i orden, samt å få reingjort innsuget og innsugskanalene i toppen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.