Øyvind Ryeng Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Originally posted by nismo_power M3`n trengte litt pustehjelp ja, blir for kjedelig uten. Good1! Det er jo en kjent sak at normalaspirerte biler er kjedelige. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 tenk deg supra uten pustehjelp du :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Originally posted by BMW-323 tenk deg supra uten pustehjelp du :) Ja, det hadde vært trist og kjedelig. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Personlig liker jeg hverken turbo eller kompressor. BMW er lagd for å klare seg uten. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 ja, enig:) Men videon viser jo hvor sinnsykt bra en BMW går med en snelle.. Tenker på Nowack E39 M5 som har henta ut 100 ekstra hk.. 500hk uten noe pustehjelp! Det er ikke mange bilmerker som matcher det ass! Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Originally posted by BMW-323 500hk uten noe pustehjelp! Det er ikke mange bilmerker som matcher det ass! Det er jo ikke noe problem! Bare snakk om stort nok sylindervolum... *snøft-snøft* Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Ja, men hvor er de:) Er det noen andre bilmerker som lager så "store" motorer ? Vanquish har den no turbo/komp? Hvor stort er volumet egentlig på den? Vet bare at det er V12'r på 460hk.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 De eneste som kan måle seg i hk pr liter uten turbo/kompressor er vel Hondanes V-Tec og noen av motorene til Ferrari, er sikkert noen få fler også, men ikke mange. Bare synd V-tec motorene mangler dreimoment. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Originally posted by Evjen De eneste som kan måle seg i hk pr liter uten turbo/kompressor er vel Hondanes V-Tec og noen av motorene til Ferrari, er sikkert noen få fler også, men ikke mange. Bare synd V-tec motorene mangler dreimoment. ja, men jeg tenker som Tiff Needell i Top Gear "Fåour liters Vi-æight, posching out fåour håndreds hårspåwer, with NO tørbotschartsing".. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Originally posted by Evjen De eneste som kan måle seg i hk pr liter uten turbo/kompressor er vel Hondanes V-Tec og noen av motorene til Ferrari, er sikkert noen få fler også, men ikke mange. Bare synd V-tec motorene mangler dreimoment. Hondas motorer mangler dreiemoment fordi de har så latterlig lite sylindervolum (pga. bensinforbruk, fysisk størrelse/vekt osv.), samt total mangel på overlading. Vil nevne at Hondas B16A-motor har en vater-flat (pluss minus littegranne) momentkurve fra 3-7.000 RPM (160 nm). Kan også nevne S2000-motoren som gir 120 hester per liter, mot M3 CSL's knappe 111 (hvis jeg husker riktig). Hvis man i tillegg kjøper ei Mugen strokerveiv til S2000-motoren har man også den motoren som gir mest dreiemoment iforhold til volum noen sinne på en serieprodusert motor. Jeg er takknemmelig fordi Honda og BMW fortsetter å utvikle motorer uten overlading, men det overskygger likevel ikke det faktum at samme motoren med 1 bar i innsuget ville utviklet dobbelt (CIRKA!) så mye effekt. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 det er sant. Men BMW bygger bil etter gamle prinsipper. Sugemotor forran og bakhjulstrekk. Noe de har klart å overbevise folk at de får til veldig bra. Siste CSL kom ikke akkurat dårlig ut på rundetiden til Top Gear programmet. Mins den kom 0.5sek bak 996 turbo eller no. Og det på noe våt bane :) Er også enig at S2000 er en utrolig rå motor..Hva er maks turtall på de? 10000? Må være morro og fått testa på bane :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Har hørt no rykter at Alpinas D10 nå får en ekstra snelle..noen som vet om dette stemmer? Det må bli ekstreme saker da en orginal 530d har 500nm.. Lukter jeg 1000nm..sniff sniff.. den gamle D10 Alpinan hadde 254hk.. Bra økning fra 184 det :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 syntes det er ok med bmw og lading jeg... venn av meg har en 318is med kompressor... har nå ca 220-230 hk i motsetning til 140 originalt... legger ved 2 bilder av den =) morro og høre han kommer... hører kompressoren jobber lang vei liksom =) Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Nei, turbomotorer er livet. Mye mere lyder; plystring, hiksting, susing, piping osv. etc... :) Dessuten er "sky's the limit" når det gjelder turbomotorer. Man har nesten ingen begrensninger på hvor mye luft man kan skyffle inn i forbrenningskammeret, og når man treffer maksgrensa bygger man om; lettere, hardere, bedre, sterkere, og ser nåla runde 2.5 bar... :) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 synd den 318is'n har en tragisk hekk med den targabøyla som passer en Princess 48 og de teite pottene.. turbo og 4x4 er ingen ideel bane bil. tenker spesielt på turbo delay! Ser jo hvor mye rs2 sliter på rudskogen i breisladdsvingen.. wom pysh.. god helg Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.