Gå til innhold

Go-carter: Fra cabby til bilfrakter

Ranger emnet


Go-carter

Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som tror det kan være et forferdelig pes å møte opp med to forskjellige dekk?(produsent altså, begge to er selvfølgelig piggfrie vinterdekk)

 

Var fryktelig lite lysten på å kjøpte TO nye dekk før i dag(hadde jo ett som funka), og nå har jeg vel retten og sletten ikke muligheten engang.... Hmm..

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med godkjent! Så tråden i høst men glemte den til nå. Lurer på litt jeg.

 

1) Kjøpte du de biltema-vinklene? Jeg brukte et par slike til bøttestolfester for å slippe å knekke til et feste selv. Men de var så myke at understellet sviktet etterhvert. Kan hende det var feil bruk av de da men.

 

2) Har du fått tilgang på noe trykt info med retningslinjer for f.eks de festeanordningene og avstander? Har selv ei ramme stående og vente på noe lignende.

 

3) Hva sjekker de av papirer og ble det ble omreg/ombygg status på deg?

 

4) Er du under grensa for når det blir dyr omreg eller årsavgift? Vet en del biltraller er dyre på det punktet.

 

Finfint prosjekt. Pøs gjerne på med alt du har av byggebilder. Spesielle detaljer osv.. :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pøse på med litt mer info til uka :)

 

1) Kjøpte de største vinklene biltema har, med innbøyd forsterkning. Er bare for å stabilisere bunnen av bruene litt, da de har plenty av stabilitet sånn som de er bygget opp pr. idag.

 

2) Fikk en kopi, men kan jo nevne det her: MAX 120cm imellom hver surrekrok/feste, 150cm om det av konstruksjonsmessige årsaker ikke egnes. I tillegg skal det fremst og bakerst på hengeren være en surrekrok max 25 cm ifra enden.

 

3) Det fine med campingvogn er at det ikke sjekker noenting som helst(jeg møtte opp uten en sh!t i dokumentasjon, kun rammenummeret og tidligere reg.nr.). Det eneste som ble bladd opp var tidligere dekkdimensjon da den var noe foreldet, ellers gikk han bare rundt og sjekka hva som stod på platene på draget og akselen. Fikk klasse 703(?) som er varehenger eller noe i den dur, er iallefall kategorisert som en ombygging :)

 

4) Den havna på 440kg(tjukke plater), så blir reg.avgift for evt. neste eier, på 2100,-(max fradrag pga. alder). Av en eller annen absurd grunn slapp jeg å betale omreg avgift, enten pga. det var nyregistrering, eller noe annet... Så jeg slapp unna med 250,- til nye skilt :D

 

Skulle det være noe spørsmål så kan du evt. henvise til LJ 1190, det skal være arkivert bilder sammen med info om hengeren og ombygging, hvis det skulle være noen tvil om noen andres tilhengere. Har hørt at det som regel er en 20minutters jobb å få godkjent hengere som detta, så tips kan jo være å dra andre steder enn Jessheim Trafikktasjon :) Har hørt rykter i etterkant at de er en av de mest nøyaktige stasjonene i Norge så...

 

Jeg fikk innført ny dimensjon av dekk i vognkortet, ellers lite hokuspokus :)

 

Og et siste OBS! Påløpsbremsen skal ha MAX brems innen 2/3 av påløpets vandring. Dette fikk jeg påpek på begge gangene, men når han dro frem målebåndet siste gangen, viste det seg å faktisk stemme :)

 

EDIT: Også har jeg regna litt i dag tdlig, hengeren har kosta 4000 hittils, utenom platene :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår