twogees Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Hei! Har nylig blitt en stolt eier av en særdeles strøken Audi S6. den har gått 117.000 km kostet nesten et halvt hus da men :P Det jeg lurer på er om det er noe å hente ved å chipe den, er det noe poeng?? tenkte også på insastsfilter. noen mener at disse bilene er perfekte i utgangspunktet og at man ikke tukler med motoren på S og RS serier! Hva tror dere? Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Suge motor er heller lite å hente på chip. Kan tenke meg du får KANSJE 10 hk av å chippe. Bilen vil puste litt lettere med innsats filter men det som sitter der er overdimensjonert så det holder. Vil også puste litt bedre med annen eksos. Men her også så holder det orginale i bøtter og spann. Men du får jo kompressor kit som er bolt on til denne bilen da. Hvis du først jakter på mere hk så ville jeg vel heller gått for det. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 På VW & Audi sugemotor synes jeg det er fornuftig å se på SKN tuning som referanse. Ofte litt mer milde tall enn endel andre leverandører på trimchip generelt, så får "ta det for god fisk" at gjelder sugemotor også. ca 20hk og 30Nm mer får du på disse nyere V8erene. Men ikke gå i tallfella. Du skal tenke på at dette er maks- effekt og Nm. Hvis du får en høyere effektkurve over hele registeret kan man jo enkelt si at du får en mye sprekere bil. Iom det er snakk om stor sugemotor ville nok JEG vurdert å chippe denne. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Kompressor ja, har du noen link til dette? koster det mye? hvor mye effekt kan man få da? jeg kommer vel til å bytte luftfilter, er jo sikkert mye støv i det etter årene... hmm... Chip, om man får 30 newton over hele regeistert må jo det være noe. er jo så billig å chipe på chipsenter.no så det kan jo ikke skade å prøve.. Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 http://www.pes-tuning.com/ 450 hk med presse. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 http://www.pes-tuning.com/ 450 hk med presse. ser jo bra ut, men det virker ikke som den er lansert enda! selv om de sier den skulle være ferdig utviklet i 2007 engang. Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Tror jeg dropper kompressor, koster jo godt over 30.000 :) og jeg har ikke lyst til å herpe motoren. Er det noen som har chippa sin S6? er det noe vits? merker man forskjell? eller er det bare bensinforbruket som skyter i været :) fant disse datane: orginal: S6 4,2 V8 340 HK / 450 Nm chippa: 360 HK / 470 Nm + V-max V-max er det fjerning av farstsperren? Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 det er nok fjerning av 250 sperren ja. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 det er nok fjerning av 250 sperren ja. Hvorfor er den sperren der? hvor fort går egentlig en chippa s6? Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Den er sperret der som en gentelmans avtale mellom en hel hau av bilmerker for mange mange år siden. Istede for at alle konkurerte om å lage den raskeste bilen satte alle merkene inn en sperre på 250 km/t på bilene sine. Er noen få nå de siste 10 åra som har begynt å levere biler uten sperre igjen men fremdeles så pleier de fleste merkene å holde seg til avtalen. Men når alt kommer til alt så har vel stort sett ingen behov for å ligge over 250. Har kjørt endel raske biler nedover autobanen iløpet av min tid men stort sett så ligger man bare å cruser i 200-250 der også. Har aldri noen gang hatt behov for å pasere 250. Jeg har S6'n som er en genrasjon eldre enn din. 290 hk org. Har nå 300-325 ett sted. (Ikke benket.) og 460NM. Jeg har hatt 250 på GPS med min. Det var nesten 270 på spido. Så din gjør vel litt mere enn det tenker jeg siden din motor er litt sprekere. Kan tenke meg din gjør nær 300 på spido som blir 270 ca i reel fart som toppfart. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twogees Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Den er sperret der som en gentelmans avtale mellom en hel hau av bilmerker for mange mange år siden. Istede for at alle konkurerte om å lage den raskeste bilen satte alle merkene inn en sperre på 250 km/t på bilene sine. Er noen få nå de siste 10 åra som har begynt å levere biler uten sperre igjen men fremdeles så pleier de fleste merkene å holde seg til avtalen. Men når alt kommer til alt så har vel stort sett ingen behov for å ligge over 250. Har kjørt endel raske biler nedover autobanen iløpet av min tid men stort sett så ligger man bare å cruser i 200-250 der også. Har aldri noen gang hatt behov for å pasere 250. Jeg har S6'n som er en genrasjon eldre enn din. 290 hk org. Har nå 300-325 ett sted. (Ikke benket.) og 460NM. Jeg har hatt 250 på GPS med min. Det var nesten 270 på spido. Så din gjør vel litt mere enn det tenker jeg siden din motor er litt sprekere. Kan tenke meg din gjør nær 300 på spido som blir 270 ca i reel fart som toppfart. kan ikke klage på den farten :D får chippe den og ta en tur ned til tyskland for å teste til våren. Hvilke biler er det en S6 er på høyde med egentlig? noen sier man kan henge på farrari, noen sier den ikka har sjans mot en M5 mens andre sier S6 er det samme som M5. Det er lite om det på nettet, jeg har ikke bilen for å drive med streetracing da, men hadde vært litt morro å vite hva slags dråg jeg har kjøpt Siter Mb 190E, jakter på AMG motor :) Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom Audi S6 4.2 2001. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg