Gå til innhold

Hjulhopp med Rs

Ranger emnet


Momentpower

Anbefalte innlegg

Er det flere som er plaget med hjulhopp når høyre foten er tung under aksellerasjon.:driving

Har funnet noe som kan hjelpe, men passer dette på TDI eller er det bare til Bensin motoren? Noen med peiling

http://http://www.ecstuning.com/stage/edpd/pagebuild_v2.cgi?make=Volkswagen&engine=2.0T&model=Golf%20V&submodel=&category=Drivetrain&subcategory=Mounts

Skoda Octavia RS 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei gutta, nå ser dere på heeeelt feil utstyr.

 

Motorfester hjelper selvfølgelig å holde en (momentsterk) motor

mer på plass, og vil motvirke hopping på girstang og eksos o.l.

 

Det at VAG produkter "hopper" på et hjul foran har noe med

differensialen å gjøre, og en kjærkommen oppgradering for de med

bensinmotor på 1.6/1.8/2.0 plattformen er å skaffe seg en LSD*.

Limited Slip Differential står det for, og meg bekjent er

dette noe man skaffer seg f.eks. til GTI for drag og aktiv

banekjøring. Jeg har LENGE gått og tenkt på en mk2 vRS med chip

og alt tilhørende moment sikkert blir helt rå å kjøre med LSD!

Til VAG er det LSD fra Quaife eller Peloquin som gjelder; priser

fra 10000kr og oppover alt ettersom.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, du har gamle RSen med LSD? Hvilket merke og hvilken fordeling? Fortell gjerne litt om erfaringer. Vet enkelte med

ekstreme effekter får problemer med "pendling" av kraftfordelingen,

som igjen kan gjøre bilen litt uhåndterbar.

 

Ellers vil jeg jo si at oppgradering med senkesett og stabstag

er fornuftig uansett, men selve den "slåingen" i drivverket er

jo pga diff. Rivstart er ALDRI bra uansett, så bare å gå fra 5kmt

og gi gass er jo mye bedre.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt sikker på merket fordi den satt i den girkassa når jeg kjøpte den. men det er 50- 50 fordeling. kasse satt i en stcc liknende bil fra sverige. seat toledo.

har justerbart understell med powerflex foringer og tårnstag og det hopper no sinnsykt i begge hjula når det spinner.

og ja jeg strammer drivverket før jeg røsker.

erfaring: funker veldig bra, kun klage på hopping i driverket.

Skoda Superb Elegance

 

 

http://www.skodaklubbnorge.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår