TOMMYGUN Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Hei! har funnet en mercedes 190e, som har gått 220000, til en pris på 20.000. et år igjen til godkjenning. ser veldig godt holdt ut. damekjørt, nylig påkostet og i god teknisk stand står det i annonsen. går ut i fra at det er 2.0 liters motor, da det ikke står noe annet. Link til Mercedesen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15120245&sid=xz8rdeFA9JJ064605&WT.svl=Bilde Har også funnet en 2-dørs golf turbodiesel 94-modell til 20.000, som ser meget bra ut, og er godkjent nylig. den har gått 233000. Link til golfen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15057877&sid=xz8rdeFA9JJ064605&WT.svl=Link jeg har ingen erfaring med noen av disse bilene, derfor ønsker jeg innspill fra dere som sikkert vet litt mer enn meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOMMYGUN Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 skriv gjerne om kjente problemer med disse bilene, håper på hurtig svar :) vil ha en driftssikker og billig bil som holder lenge uten at jeg må skru så mye. har fått nok av det. tohjulinger er mye mer interessant:) men nå har jeg vel banna i kirka..hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Eneste erfaringen jeg har med disse er dieselmotorene til eldre VAG er ikke glad i turtall eller generelt hardkjør før toppen eller topppakninga ryker.. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOMMYGUN Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 prismessig da, er det noe å si på det hvis bilen viser seg å være bra i stand? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Om golfen er bra rustmessig og ikke er noe alvorlig gale med den, så vil jeg ikke ha sagt noe på prisen.. Men alle biler er jo prutbar da.. ville gått for vw om du er ute etter en billig bil, som går billig.. mercedes har jeg ikke så mye peiling på.. men tror de bruker litt bensin, og ruster forferdelig.. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halseth Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 ville klart gått for mercedesen. knall bil,har selv hatt. motor stopper aldri. eneste minuset,er at de kan ruste. sjekke jekkfester,der bruker det å være endel rust på gamle modeller. gode biler å kjøre,men drikker litt drivstoff ja;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOMMYGUN Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 takk for synspunkt! var egentlig sånn jeg hadde oppsummert det selv, men kjekt å få andres meninger og tips også:) andre må også gjerne komme med innspill! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 w201/190 er en grisego bil! Med senk, nye dempere, foringer og 16'' hjul så er bilen sinnsykt god å kjøre! Mye grisekjøring kan medføre at girkasse og bakaksling tar kveld, men generelt tåler'n en del juling! Rust: kanaler og hjulbuer.. som på de fleste biler. Diesel-motorn er skuddsikker og billig i drift, men med liten effekt.. Bensin-motoren er ikke like driftsikker og IKKE like billig i drift, men litt større effekt.. Ville ha gått for 190'n jeg hvert fall:) Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 vil du ødelegge ungdomstida di med forhjulstrekk, kan du jo gå for golfen.. forhjulstrekk er TRIST på vinteren og ellers. VELG 190e du, for din egen skyld. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOMMYGUN Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 ja, må innrømme jeg har lyst på mercedesen, men er den verdt 20.000 dersom den er i bra stand? bilen er jo straks 18 år gammel..:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo82 Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 hvis du skal kjøpe golf så se etter rust i kanaler og gulv foran begge sider.. ruster noe helt sinnsykt.. mb 190 er ikke kjent for å være noe særlig drift sikker og det er garantert rust på den..men det er bare å prute uansett hvem bil du bestemer deg for. det er kjøpers marked og ikke lett å selge bil så lykke til Siter volvo 850 2,3 t5 opel kadett c stv 1979 mod volvo 240 v8 1985 mod volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halseth Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 du får nok prutet den ned litt ja. mercedes er ikke driftsikker? tullprat.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 ja, må innrømme jeg har lyst på mercedesen, men er den verdt 20.000 dersom den er i bra stand? bilen er jo straks 18 år gammel..:P Alder og km-stand er ikke alt i denne verdenen. Men det er nok litt rust på merca, det må du regne med. Men ellers var den jo ganske pen i lakken utifra bildene å bedømme. Det eneste somt trekker litt er jo at det er automat, og det er ikke noe særlig å ha hvis du skal ha det gøy i vinter. Prøv å finne ei merce med manuell kasse. :) Ellers, takler du andre merker/modeller? Da er jo Sierra og 240/740 noe å samle på. Får fint en ganske grei av disse til 12-16K. En 190E i denne prisklassen er ofte litt mer sliten. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OutCold Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Hei! har funnet en mercedes 190e, som har gått 220000, til en pris på 20.000. et år igjen til godkjenning. ser veldig godt holdt ut. damekjørt, nylig påkostet og i god teknisk stand står det i annonsen. går ut i fra at det er 2.0 liters motor, da det ikke står noe annet. Link til Mercedesen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15120245&sid=xz8rdeFA9JJ064605&WT.svl=Bilde Har også funnet en 2-dørs golf turbodiesel 94-modell til 20.000, som ser meget bra ut, og er godkjent nylig. den har gått 233000. Link til golfen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15057877&sid=xz8rdeFA9JJ064605&WT.svl=Link jeg har ingen erfaring med noen av disse bilene, derfor ønsker jeg innspill fra dere som sikkert vet litt mer enn meg! nei...nei....ikke mercedes Siter - RX7 FC3S EUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 mb 190 er ikke kjent for å være noe særlig drift sikker og det er garantert rust på den.. Her snakker du over din egen viten. Eldre Mercedes-Benz, da særlig w124 og w201 (190) som det er snakk om her, er jo noe av det mest holdbare og driftsikre som har kommet ut av bilverdnen. De siste 25årene. Ja de ruster, men det er mindre en andre biler fra denne tidsepoken. Og det er hjulbuer og jekkfester som er utsatt. Er disse rene og pene er det stor sansynlighet for at bilen ikke har rust i det heletatt. Understell og drivlinje er meget godt. Aldri hørt om noen som har tatt hasen på en girkasse, det er diff og stikkakslinger som får det. Disse ryker kun når man "herjer" hardt og brutalt, og hvilke liten familiebil tåler slik bruk uten å ta skader? Det finnes masse deler på markede til disse bilene. Lett og få tak i både nye og brukte deler. Sjekk http://www.mb190klubb.com om du søker mer info, idèr og likesinnede. Denne 190en du så på her så ut som et trygt og fornuftig kjøp. Ikke noe å si på prisen igrunn. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg