dahlseng Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 hei hørte en gang om noen som satt i en 1,9 turbodiesel motor fra golf 3 i en golf 1. Går dette greit med girkasse og alt som må til. er det masse deler som må byttes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 det går, men er nok en god det deler som må byttes. ideelt sett, tanken, ledningsnett, motorfester (bolt-on på selve motoren og bilen, men du må ha fra en golf 1 diesel) men får du alt på plass så blir det en morsom bil og. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 hadde jo vert litt rådd da, med tanke på en så liten og lett bil. men går det an og bruke girkassen fra golf 1 eller må de en golf 3 girkasse inn. siden dreiemonemtet blir en del høyere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Jeg skal se på en golf 1 gtd i morgen, så da blir det nok til at jeg smekker i 1z tdi motoren jeg har liggende. Me får sjå. Kan jo gi lyd hvis det blir noe av... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royterje Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 eg har montert en 1,9tdk i en caddy81 mod. motor er jo bare til å skru rett inn samen med girkasen. motoren trenger du kun å sette på det høyre motorfeste. girkasen er det opp til deg å velge. det beste er jo å bruke kassen nom hører til motoren. men da må du ha 5trins giroverføring å det venstre motorfeste i fra 5trins kassen også. er det mangel på kasser kan du bruke den du har blir litt feil med utvekslinga men det tror eg ikke har så mye å si. tanken trenger du ikke bytte det er bare tull. eksosen må du lage. i den bilen eg bygget om. byttet eg lednings nett til golf3 å broren min fikk tryket inn en dasjbord i fra caddy noe å 90mod. på ledningsnettet er det veldig lett å bytte stikk på lys nettet til freme å bak. du finner frem fargene å klipp å lim. det er ikke noen store problemer å få til men litt styr er det jo. eg ville nok ha montert dasjboret i fra golf2 over 90mod å brukt litt av det ledningsnettet til dasjbordet. lykke til bare til å spør om du står fast. Siter golf2 syncro med 1,8 20v turbo. golf2 vr6 turbo bora 1,9tdi vw lt bilbergningsbil vw transporter tdi arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Jeg påbegynner motorbytte i min i skifte januar/februar. Har en golf 1 gtd med femtrinnskasse fra før. Skal ha i 1Z tdi med tilhørende kasse etter planen. Hvis utvekslinga skiller så mye som det gjør på en golf 3 1,9D kontra 1,9tdi så er det en ganske stor forskjell. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 heihørte en gang om noen som satt i en 1,9 turbodiesel motor fra golf 3 i en golf 1. Går dette greit med girkasse og alt som må til. er det masse deler som må byttes Kan bruke ledningsnettet som er fra 1,6D motor på 1,9TDK motorene lett! Kjører selv med girkassen fra 1,6D motoren, men kunne godt tenkt meg eit 5 gir for å si det sånn, men den kassen jeg hadde var hydraulisk clutch så jeg gadd ikke bytte om, men golf 2 kasser med vaier clutch og stagoverføring passer det og. Eneste som en må modde er eksosen da den er ulik. Bytting av tank er også tull. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dahlseng Skrevet Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2009 om en sett i ein motor av den mer sprekere typen som 110 hk, må en da skifte til større bremser for godkjenning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.