Gå til innhold

Tyttebærpolitiet strikes again!

Ranger emnet


turbotassen

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det rart, når det er noe som 200 av 10.000 vektere i Norge som har fagbrev?

Han hadde visst stjålet en ølboks, like bra som salattyven det.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektere liker å tro at de har større makt enn de har.. De har såvidt myndighet til å putte håndjern på en maniac som har rundstjålet en butikk jo.

Men de håper vel at noen tror de har mye makt pga uniformen..

 

Ta en titt på detta:

http://nettpaasak.origo.no/-/bulletin/show/94533_paa-vakt-mot-vekterne

 

''De går rundt i uniform og opptrer med myndighet og autoritet, og av og til er de bevæpnet med gasspistol. Samtidig har de ikke mer rett til å utøve makt enn deg og meg.''

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen jeg er lei av all denne negative omtalen av vektere! De gjør trossalt en rimelig viktig jobb, i samarbeid med en underbemannet politistyrke! Det hender jo at de må steppe inn for politiet i mindre alvorlige saker der ikke politiet har tilstrekkelige ressurser selv, og spør du meg, så fortjener de mye mer respekt enn den gjevne mann har for dem. Såklart, det finnes noen råtne epler, men jevnt over er det fine folk som jobber i yrket.

 

Men om denne artikkelen stemmer, så er det såklart helt feil, og det bør gjøres noe med! Det er bare det at jeg ikke liker den generelle tonen folk har angående vektere!

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om vektere. Jeg og en kollega jobbet veldig sen overtid i dag i produksjonen, så går det jo selvfølgelig tyttebærpoliti som sjekker låser osv..

 

Skiftet slutter kl 22, men kl 23 kom han da. Les følgene; jeg var ikledd så jævlig mye firmaprofilering og greier, så kommer han bort og skal ha personnummer, vite hvem jeg er, o.l... spurte bare om han var morsom å ga han et dumt smil :D så spurte han kollegaen min om det samme så lo han :P

 

Hafslund sikkerhet..... Hafslund underholdning...

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder saken over her om vekteren som utga seg for å være politi, kjenner jeg ikke tild en utenom artikkelen. Hvis det stemmer det som står i den, er det jo helt utrolig hvor dum man kan være! Han har nok sett på for mange krimserier...

 

Når vi snakker om vektere. Jeg og en kollega jobbet veldig sen overtid i dag i produksjonen, så går det jo selvfølgelig tyttebærpoliti som sjekker låser osv..

 

Skiftet slutter kl 22, men kl 23 kom han da. Les følgene; jeg var ikledd så jævlig mye firmaprofilering og greier, så kommer han bort og skal ha personnummer, vite hvem jeg er, o.l... spurte bare om han var morsom å ga han et dumt smil :D så spurte han kollegaen min om det samme så lo han :P

 

Hafslund sikkerhet..... Hafslund underholdning...

 

Vektere har noe som heter instrukser. I den kan det f.eks sto at alle som påtreffes i bygningen etter at det ikke skal være personer igjen der, skal legitimere seg.

Her kan det være snakk om en glipp fra noen som skulle ha varslet vekter om at det skulle være folk igjen til kl 23 istedetfor kl 22 f.eks. Følger ikke vekteren instruksene sine, er det oppsigelsesgrunn!

 

Liker ikke vektere som skal bryske seg, tøffe seg osv.

 

Gjør vekterne jobben sin, er det helt grei! De gjør jo en god jobb for butikkene på kjøpesentre, for eiere av bygninger når de kjører rundt...

 

Men de trenger ikke på død å liv legge alle guttungene som stjeler smågodt på rimi i håndjern hele tiden.

 

Jeg har litt vanskelig for å tro at småunger som har naska smågodt, får håndjern på seg.... Det skal KUN brukes ved fare for egen eller andres sikkerhet.

 

Vektere er de som aldri kan bli/blir politi. Wannabe-politi er det vel man kaller de for, eller tyttebærpoliti som du kaller det :)

 

Jeg har nå 4 kollegaer som går på PHS (Politihøgskolen) i Oslo + en som er ferdig utdanna. Så den teorien din stemmer ikke.

 

Hva skal man si til sykepleiere?

 

"Du kom aldri inn på legestudiet!" ??

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er DU vekter Dr_S?

 

Når det gjelder denne vekteren, så er det helt normalt at det blir noen dager overtid i uken, og når det gjelder instrukser, så skal en vekter ALDRI spørre etter personnummer.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er... på syvende året.

 

 

Har mine mistanker om at det denne vedkommende mente, var

at vekteren spurte etter ID, noe som er helt normalt, og

noe de fleste av våre kunder faktisk er 100% komfortabel med.

 

 

så kommer han bort og skal ha personnummer, vite hvem jeg er, o.l...

 

 

Og sånn btw, så jobber ikke jeg for Hafslund.

:: Civic VTi :: LINK

x - '96 Celica T20

x - '96 Civic EJ9

 

"Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår