Gå til innhold

Tyttebærpolitiet strikes again!

Ranger emnet


turbotassen

Anbefalte innlegg

bestefattern var snut, hadde ikke vært borti noe større drittjobb sa han, så det kan vel egentlig slå begge veier, hva som er "best" av begge jobbene.

 

jeg søkte ikke på politi pga at jeg ikke er noe spesielt god svømmer og jeg ikke vil ha kontakt med sv&¤(%#"er og narkomisbrukere og den slags samfunnsslam...Ikke liker folk deg heller...(med få unntak)

Men detektiv høres MYE mer interessant.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den diskusjonen med å fremvise leg når man jobber sent og vektere kommer er bare for dum!

Ansatte skal vel helst uoppfordret vise leg når de jobber sent kveld/natt og vektere kommer, vi har i våre instrukser at alt personell på objektene skal legimitere seg, kan de ikke vise leg skal de bortvises. Nekter de å viser leg og forlate stedet skal politi varsles.

Klær med firmaprofilering er ikke leg nok lillegutt, hvem som helst kan jo bryte seg inn og finne klær med firmanavn på?!

 

Kan godt hende de har en instruks, men allikavel, den blir for dum synes jeg. Bedriften har heller ikke bedt om å få sjekket dag/natt arbeidere.. Synes bare det blir for dumt når man står i frimaets klær å kraner store moduler 20t ++ også kommer det en liten vektertass bort for å spørre etter id.. Hvertfall på en sånn plass der du må gjennom 3! dører med nøkkelkort + kode for å komme deg inn :)

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instruks er instruks uansett hvor du jobber!

 

Selvom det er 3 dører med nøkkelkort og kode, kan det likvel være en som ikke har tilgang der, en som kan ha i værste fall stjålet kort, tvingt ut kode av en ansatt osv.

 

Jeg skjønner hva du mener, skjønner den godt, men du må skjønne oss også :)

Det er en del av sikkerheten å kjøre på med ID kontroller, jeg sjekker id av alt jeg møter på om natten på bedrifter, skoler osv, bortsett fra de jeg har sjekket før som jeg VET jobber på stedet, er jeg usikker om jeg har sjekket de før, sjekker jeg de på nytt.

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, du finner fort ut om dette er en jobb du liker eller ikke, sånn er det jo med alle jobber :)

Men har du et snev av interesse for yrket, er det jo sjans for at du vil trives.

Har ingen erfaring med Securitas dessverre, da jeg jobber hos lillebroren :) Mange av mine kollegaer har gått over fra stasj til mobilt og vice versa... Det er sånt du må føle deg frem på.

Har jobbet som p-vakt i kommunal sektor, og til det vil jeg si at du bør ha ganske tykk hud når du jobber som p-vakt ;)

Lykke til!

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i Securitas, og det er en grunn til at jeg nå jobber i Hafslund, trivdes ikke i securitas, lite jobb osv .

 

Jeg har jobbet med alt i hafslund, mobilt, stasj, område og verdi, alt er veldig spennende og lærerikt syns jeg, selvom favouritten min er mobilt som jeg jobber fast nå, og verdi.

 

Men jeg anbefaler deg å være åpen til alt, prøv alt så finner du etterhvert det du vil drive med om du har interesse for yrket!

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la tråden spore av gutter, lag deres egen. Her diskuterer vi om hva vi synes om vektere som utgir seg for noe helt annet :)

 

Dette er Stripa. Dvs, OT forumet på Bilforumet. Og nei, vi spora ikke av noenting.

Det er vel ikke så mange vektere som utgir seg for å være noe de ikke er, så noe stort problem er nok ikke dette.

Men selvsagt uakseptabelt i de tilfellene det skjer.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Stripa. Dvs, OT forumet på Bilforumet. Og nei, vi spora ikke av noenting.

Det er vel ikke så mange vektere som utgir seg for å være noe de ikke er, så noe stort problem er nok ikke dette.

Men selvsagt uakseptabelt i de tilfellene det skjer.

 

Det er ikke et stort problem, men jeg tror at mange av sakene ikke kommer fram i media. Flere vektere som tar seg vann over hodet om dagen. Bare se på denne episoden vi hadde i oslo tidligere i år, der 2 vektere rett og slett ga en fyr juling for noe naskeri.. Var vel noe av dette på tv også.

 

Om vektere i media:

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article1496782.ece

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article327361.ece

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2109157.ece

 

Anbefaler dere også om å se denne videoen av vektere som utfører vold 3 mot 1 for nasking av 40 kroners salat... Dette var også vektere fra Securitas..

 

http://video.aol.com/video-detail/vekterskandalen-i-oslo-sentrum-desember-2007/1847489312

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp dokumentaren fra Oslo som gikk på NRK1 igår. Hvis det skjer så mye som det hevdes, hvor er bevisene? Ja, vektere jager narkomane rundt. Dette fordi de står for mesteparten av stjelingen i butikkene. De tigger og dette skremmer vekk kunder.

Skal vi ha tiggere eller kunder i et kjøpesenter? Skal vi ha rusa personer tilstede der barnefamilier er for å handle?

Valget er ikke tungt å ta... I media fremstilles de narkomane som ofre hele tiden, det er helt feil. Nå snakker jeg kun på vegne av meg selv, og jeg behandler alle folk utifra hvordan de oppfører seg. Står de og pisser i ei trapp innendørs, setter sprøyte på dass etc så VET de at de blir jaga. Er de rusa, skal de også holde seg ute.

 

Men noe av denne debatten handler vel mer om vektere som opptrer på offentlige plasser, og DER, har vi et økende problem. Når politiet ikke har ressurser, så ringer folk oss.

Det er bare det at vi ikke har noen myndighet på et torg eller annen offentlig plass. Det er vel denne grensen som i det siste har blitt strukket, og det mener jeg også er galt.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om vektere i media:

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article1496782.ece

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article327361.ece

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2109157.ece

 

Anbefaler dere også om å se denne videoen av vektere som utfører vold 3 mot 1 for nasking av 40 kroners salat... Dette var også vektere fra Securitas..

 

http://video.aol.com/video-detail/vekterskandalen-i-oslo-sentrum-desember-2007/1847489312

 

 

Hva var "vekterskandalen"? Vekteren ble frikjent av politiet...

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp dokumentaren fra Oslo som gikk på NRK1 igår. Hvis det skjer så mye som det hevdes, hvor er bevisene? Ja, vektere jager narkomane rundt. Dette fordi de står for mesteparten av stjelingen i butikkene. De tigger og dette skremmer vekk kunder.

Skal vi ha tiggere eller kunder i et kjøpesenter?

Valget er ikke tungt å ta... I media fremstilles de narkomane som ofre hele tiden, det er helt feil. Nå snakker jeg kun på vegne av meg selv, og jeg behandler alle folk utifra hvordan de oppfører seg. Står de og pisser i ei trapp innendørs, setter sprøyte på dass etc så VET de at de blir jaga.

 

Bevisene kommer ikke fram, fordi man VET at man ikke kommer noen vei med det.. Har selv blitt tatt med på kontoret av en securitasvekter som påsto jeg stjal noe, som over i den andre filmen. Jeg ble ikke utsatt for blind vold da, men ble anklaget, selv om jeg hadde kjøpt og betalt varen, men hadde ikke kvittering. Det hjalp jo at betjeningen gikk god for meg da.. Men hvorfor er det sånn? Det sies jo kun at vektere KUN kan ta på fersk gjerning, ikke på mistanker..

 

Selv om man er vekter, og ser ned på andre personer som f.eks narkomane som tigger, hva så? Så lenge de ikke gjør noe ulovlig så kan de vel få fred, de er tross alt mennesker de også. De fleste sentere i Oslo og omegn liker jo ikke tiggere, men de kan bortvises på en normal måte, istedenfor å få juling og bli jaget.

 

Enkelte vektere (ikke alle ;) ) er maktmisbrukere, og føler at de har power fra uniformen og makten de har fått og kan bruke, akkurat det samme som politiet. Og når det kommer til unødvendig voldsbruk, så synes jeg vektere skal straffes på samme måte som sivile evt få avskjed.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår