znejznej Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Hei, driver å tenker på å bygge om en Audi 100 C4 med 20v turbomotor, og nogen lunde lik S4 utseendemessig. Og i forbindelse med det lurer jeg på hva som skiller de to modellene, utenom bredere framskjermer, refleksplate og litt andre blinklys? :) Siter Audi 200 20V TQ, RH ZW2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Da er du på feil del av forumet gitt... Uansett, håper det er en 100 quattro du skal bygge om.. Utseende messig da er det vel fangere, frontlykter, baklys som er forskjellige.. Og bakluke med vinge på noen.. Framskjermer er likt, og er ikke noe breddere på S4.. S6 fikk man levert med det. Blinklysa er like. Men, jeg hadde aldri giddi.. Koster ikke så mye for en S4 nå. Og den er godkjent og orginal.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
znejznej Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Beklager, var litt for rask med plassering av tråden. Sett at jeg allerede har en rimelig strøken 100 (med quattro selfølgelig) så kunne jo tanken være fristende å gjøre den om til "S4". Skjønner ikke helt det du mener med at s4 ikke har bredere skjermer... min 100 er hvertfall smalere mellom skjermkantene enn de s4'ene jeg har sett. Og har noen peiling på hva kostnadene med godkjenning osv vil være om jeg likevel skulle finne på å "konvertere" 100'en min? Da regner jeg kun prosessen etter at bilen er ferdig ombygd. Takk Siter Audi 200 20V TQ, RH ZW2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Kostnaden er vel for effektøkning... Og en time hos biltilsynet.. Samt nytt vognkort.. S6 har bredere skjermer. Utseende messig er det egentlig fanger og frontlykter som er forskjell.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 bredere framskjermer på urS4 vs Audi 100 ja. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
znejznej Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Det var det jeg mente ja... Men må jeg betale kostnader for effektøkning om bilen er over 10 år da? mente jeg slapp det jeg? Siter Audi 200 20V TQ, RH ZW2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Jeg mener jeg har hørt at du slipper kostnader for biler over 10 år. men vet ikke om det bare gjalt chiptuning eller ei :P tror ikke biltilsynet / staten vil ha noe for det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
znejznej Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Var det jeg trodde jeg óg... Selv om det høres ganske utrolig ut - "staten vil ikke ha noe for det" :P Siter Audi 200 20V TQ, RH ZW2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 du kan jo kanskje sjekke opp med nærmeste trafikkstasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Problemer med dette er at det er nesten umulig å oppdrive(hele/ukræsja) brukte fangere til S4. Nye koster skjorta, så jeg hadde ikke gidda å bygd om med mindre 100'n har ødelagte fangere og bilen generelt er verdt å bli påkosta(teknisk stand osv.). Kjøp heller en lurvete S4 og fiks opp den, så er du sikker på å sitte igjen med en godkjent bil i alle fall, det er nå min mening;) Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Rent formelt vil du sitte i en situasjon med følgende; - bil over 10 år førstegangsregistrert i Norge har ikke effektavgift ved trim etc - alle biler i Norge skal være teknisk godkjent. Du kan dermed bygge deg til en fabrikksstandard (levert modell altså). Ergo, du slipper avgifter, men må kunne dokumentere at den 100en du skal bygge om blir lik teknisk som en S4. Møller har desverre ikke vært alt for hjelpsomme med annet enn Golf 2 til 16V eller G60 ombygging. Børge Olsen i Bergen har vel 450hk godkjent 100/S4 ombygg? Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Børge Olsen i Bergen har vel 450hk godkjent 100/S4 ombygg? Audi 100 m/570hk;) Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.