Radial Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 har ikkje noe å måle det med. sida det er søndag. hehe skall ta en anna lmm og sjå om det blir bedre. Har merka att når jeg slår på tenninga er det ikkje alltid bensinpumpa starter. vanlig at pumpa ikke går hver gang...trykket må falle en del før pumpa starter. Beste er å måle med motoren i gang...ellers vil du aldri få det riktig. Fått orden på rutinga av vakum-slanger etz? er utrolig enkelt og greit altså...hehe :P Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 vanlig at pumpa ikke går hver gang...trykket må falle en del før pumpa starter. Beste er å måle med motoren i gang...ellers vil du aldri få det riktig. Fått orden på rutinga av vakum-slanger etz? er utrolig enkelt og greit altså...hehe :P kjøpe en måler i mårga. koble den inn me en T nippel. justerte den bryteren som er på gass spjelde. då vart tenninga litt bedre. Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 sann har i dag fått sjekket bensintrykket, og det var 3 bar på tomgang. men fekk justert ned tomgangen og da blei tenningen rikti. men kjører jeg litt so går den plutseli på 1000-1500rpm. og når jeg gir på kutter den. flere ganger etter kvarandre. Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superkul Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Er du helt sikker på at bilen er chipet? Dette med kutting under pådrag kan forekomme når du skrur opp turbotrykket mye uten å ha chipet bilen. Dette er hvertfall min erfaring fra ET motoren. Siter Volvo 940 x: Volvo 740 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Er du helt sikker på at bilen er chipet? Dette med kutting under pådrag kan forekomme når du skrur opp turbotrykket mye uten å ha chipet bilen. Dette er hvertfall min erfaring fra ET motoren. bilen skall være chipet ja. men har ikkje åpnet hjernen å sett etter. men kjøre mer eller mindre på orginalt trykk. Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 har funne ut ka som var grunnen til feil tenning no. Men kor ligg bensin forbruket på en slik motor, ved passe fin kjøring. har kjøring er de vell ikkje problem å bruke mange liter på mila. men lurer på kor mykje bruker den ca ved vanlig kjøring. Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 har funne ut ka som var grunnen til feil tenning no. Men kor ligg bensin forbruket på en slik motor, ved passe fin kjøring. har kjøring er de vell ikkje problem å bruke mange liter på mila. men lurer på kor mykje bruker den ca ved vanlig kjøring. Tja...fulltrykker på langkjøring kan klare ca 0,8, men da er du på ciruse i 80 hele veien. "normalt" forbruk er omtrent 1-1,2 l på mila (blandet kjøring)... min brukte omtrent 1,3 på "pen" kjøring.. og klarte drøyt liter'n på lankjøring. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Tja...fulltrykker på langkjøring kan klare ca 0,8, men da er du på ciruse i 80 hele veien."normalt" forbruk er omtrent 1-1,2 l på mila (blandet kjøring)... min brukte omtrent 1,3 på "pen" kjøring.. og klarte drøyt liter'n på lankjøring. hehe okey. kjørte en trur med lambda tilkobletg veldi fin kjøring. 2,4 koblet fra lambda og kjørte da ca på 1,5 Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 hehe okey. kjørte en trur med lambda tilkobletg veldi fin kjøring. 2,4 koblet fra lambda og kjørte da ca på 1,5 LMM eller lambda som er fuck...garantert... billgist er lambda'n :) LMM & lambda får du på biltema faktisk..hehe...Jævelsk mye billigere enn på volvo. MEN, lambda'n til tema er ikke kjent for å holde så lenge...men fin til feilsøking. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 LMM eller lambda som er fuck...garantert... billgist er lambda'n :) LMM & lambda får du på biltema faktisk..hehe...Jævelsk mye billigere enn på volvo.MEN, lambda'n til tema er ikke kjent for å holde så lenge...men fin til feilsøking. ja ej he påde lmm og lambda fra 240 ien som ej skall prøve dei på, so blir det bedre trur ej. Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Hei fekk fikset problemet med turboen og att den ble varm. men etter og koblet på ny Lambda sonde. vart den like varm som før.? Peiling noen? Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Hvis du klarte å fikse det som var feil hvorfor byttet du lambdasonde da? Og angående den jagingen på tomgang holder eg en liten knapp på falskluft. Ville sjekket alle slanger og skjøter. Pakningen på innsuget. Vet ikkje om det står en annen plass i tråden men hvilken motorstyring har du? Fikk med meg at det er snakk om en 760 med 230ft. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet November 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Hvis du klarte å fikse det som var feil hvorfor byttet du lambdasonde da? Og angående den jagingen på tomgang holder eg en liten knapp på falskluft. Ville sjekket alle slanger og skjøter. Pakningen på innsuget. Vet ikkje om det står en annen plass i tråden men hvilken motorstyring har du? Fikk med meg at det er snakk om en 760 med 230ft. for den lambda sonden som sto på var defekt. so kjørte uten men turbo eksos manifold vart rød glødende under kjøring tidligere. justerte bryteren på gass spjeldet og etter de fungerte motoren veldi bra. men brukte litt mye bensin uten lambda sonde. kjøpte ny og monterte. Men fekk då problem igjen med at turbo vart rød glødende. lambda sonde er fra biltema, skall jeg vurdere å kjøpe mekonomen sin ? Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Ikkje kjøp ny lambda før du vet om det er den som er problemet, det er å kaste penger ut av vinduet;) Du kan måle deg fram til om lambdaen funker. Du har 3 ledninger på lambdaen og du skal måle på den ene som har annen farge. Husker ikkje om den er hvit eller svart. Hvordan kjører du når turbo og manifold begynner å gløde? Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 hmm... du har prøvd en annen lmm eller? Er det ett LH 2.4 sprut dette? (Svinghjuls-sensor) eller LH 2.2? (hallgiver på fordeler-lokk braketten der) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.