Gå til innhold

kjøpt volvo 244

Ranger emnet


zeroangel

Anbefalte innlegg

heisann.

 

min samboer har nå kjøpt 244 til søskenbarnet mitt.

første som måtte gjøre var og bytte bakaksjel.

 

PICT0010.jpg

 

det som må gjøres:

 

*bytte clutch

*bytte girkasse

*bytte foringer i bakaksjel

 

Grunet til att girkassen må byttes er att bak aksjelen som jeg har bytta til ikke har kontakt til speedometer.

så istedet for og bytte den igjen, så bytter jeg til girkasse og instrumenter fra samme delebil.

 

grunnen til foringer er att de store foringene på endene.( hvet ikke hva de heter)

ikke er helt bra.

de gjør så det kjennes ut som att bilen legger seg brett i hver eneste sving eller så fort jeg vrir på rattet.

 

det er angelplaya her på forumet som har kjøpt denne bilen.

Opel Ascona C 1.6 - Kræsja (spiker)

Bmw 528i 3.5L - mindre prosjekt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..får se hva jeg gjør..girkasse og clutch my byttes uansett..så tror det blir til att bak aksjelen får sitte.

 

hvet att fjørene rundt on hele bilen er bytta til fjører fra en annen bil som var lavere.

 

men grunnen til att den er lavere bak er att søskenbarnet mitt hadde stappa bagasjen full av ting Bla verktøy, basskasse, og masse øl:P

 

så bilen er sånn ca like høy forran og bak utan all dritten hannes baki:P

 

har en nesten komplett delebil som det blir tatt girkasse og instrumenter fra.

 

er dette mye jobb?

 

tommy kristiansen

Opel Ascona C 1.6 - Kræsja (spiker)

Bmw 528i 3.5L - mindre prosjekt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag røyk jo selvfølgelig clutch wire'en på vei hjem etter og kjørt dama på jobb. selvfølgelig i en passe bratt oppover bakke.

heldighvis så var det en hel wire på delebilen som jeg da måtte flytte over.

 

er ikke helt sikker på model..har glemt og sjekke dette..er nyere enn 86 modell mener jeg ..siden speedometeret er plugga i bakaskjelen og ikke i girkassa..

 

sitter en k motor i.

 

jeg personlig hvet ikke hvor mye jobb det er og bytte girkasse og den jobben:P

 

får vel se sånn ca hvor stor jobb det er når jeg skrur av girkassa på delebilen.

 

flere bilder blir tatt i morra.

Opel Ascona C 1.6 - Kræsja (spiker)

Bmw 528i 3.5L - mindre prosjekt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du starter demontering av girkasse bør du søke litt på forumet om det emnet i tilfelle du ikke har gjort dette før. Det dukker sikkert opp ting du lurer på under veis så du slippr å spørre. Haynes-boken er uansett en fordel og ha.

 

http://www.bcb.no og http://www.pedersens-racing.no har mye kult til volvo. Men hvis du går på http://www.volvoforum.no under linker finner du masse nyttige linker.

 

Mvh Kai-Rune, Alta

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k motor er det 86 modell da.. Mirakel at den ikke har mye rust isåfall ;)

Kan også se at det 86 eller nyere ved at det er lister nederst på dørene :)

 

Hvorfor bytta du aksel i 1. omgang egentlig?

 

Å bytte cluch er ikke så vanskelig når man har gjort det noen ganger, men 1. gangen er et sannt hælvete! MYE banning! ;) muttertrekker er helt klart å foretrekke! Går så sinnsykt mye fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki..grunnen til att det ikke er noe rust på den, er att det var en litt eldre mann som hadde bilen før søskenbarnet mitt.

 

Han hadde bilen inne på understells behandling hvert år..

og nå er det ca 6mnd siden søskenbarnet mitt kjøpte den.

 

bytte girkasse skal gå rimelig greit..jeg har ett søskenbarn som har gjort dette før, som jeg kan få til og hjelpe meg, samtidig så har han det verktøyet jeg trenger.

 

mye banning kommer det til og bli allikavel:P

 

pedersens racing har jeg sett på.. skal kjøpe superflex foringer derfra til bakaksjelen.

 

den bakaskjelen som satt på var ganske så skrot..det smalt og bærte seg når man kjørte..var nok noen drev og slikt som ikke var helt 100%.

Opel Ascona C 1.6 - Kræsja (spiker)

Bmw 528i 3.5L - mindre prosjekt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k motor er det 86 modell da.. Mirakel at den ikke har mye rust isåfall ;)

Kan også se at det 86 eller nyere ved at det er lister nederst på dørene :)

Trudde at k motorn kom bare i 87 jeg, og at 86 kom med a motor.

 

 

Du kan jo bare flytte over lukket med den givern til speedometere og den ringen som sitter på klokka i akselen over til den akselen på bilen, så har du el speedo fortsatt. Mener nå at det er minst jobb jeg da :)

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endte nok opp med den ja:P

 

blir det ikke litt mye arbeid med og flytta over det el speedometeret når jeg må borre hull til det lokket og kontakten?

 

har ikke skrudd no før når det gjelder driv aksjel og girkasse.

 

så er ganske grønn:P

 

:D

Opel Ascona C 1.6 - Kræsja (spiker)

Bmw 528i 3.5L - mindre prosjekt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha toneringen osv til selve diffen for det første.. Og for det andre så er det ikke bare å borre hull heller, skal helst være noe lunde riktig avstand mellom giver'n å tonehjulet..

 

Du kan få kjøpt en aksel av meg sa jeg jo igår! eneste er at du må bytte boltene på den.. Akselen er til å med slipa ned å tektylert.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår