Gå til innhold

zeroangel

Bruker
  • Innholdsteller

    55
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om zeroangel

  • Bursdag 04/05/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    528i
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1985
  • Motor (eks 1.6)
    3.5L
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    2.5" grenrør..skal ha 3"hele veien..(kommer)..styling(kommer) stort powerfilter...

Contact Methods

  • Bosted
    Halden

zeroangel's Achievements

  1. hehe:P det er bra:P synd det ikke er turteller på den volvon her da:P hehe:Pjeg føler meg fram på lyden av raka 2 eller 2 1/2 rør:P tror ikke jeg holder riktig hastighet men:P
  2. oki...er det no slit og bytte boltene da? åssen er foringene på den da? sitter de "armene" som går fram under bilen på aksjelen?
  3. endte nok opp med den ja:P blir det ikke litt mye arbeid med og flytta over det el speedometeret når jeg må borre hull til det lokket og kontakten? har ikke skrudd no før når det gjelder driv aksjel og girkasse. så er ganske grønn:P :D
  4. oki..grunnen til att det ikke er noe rust på den, er att det var en litt eldre mann som hadde bilen før søskenbarnet mitt. Han hadde bilen inne på understells behandling hvert år.. og nå er det ca 6mnd siden søskenbarnet mitt kjøpte den. bytte girkasse skal gå rimelig greit..jeg har ett søskenbarn som har gjort dette før, som jeg kan få til og hjelpe meg, samtidig så har han det verktøyet jeg trenger. mye banning kommer det til og bli allikavel:P pedersens racing har jeg sett på.. skal kjøpe superflex foringer derfra til bakaksjelen. den bakaskjelen som satt på var ganske så skrot..det smalt og bærte seg når man kjørte..var nok noen drev og slikt som ikke var helt 100%.
  5. I dag røyk jo selvfølgelig clutch wire'en på vei hjem etter og kjørt dama på jobb. selvfølgelig i en passe bratt oppover bakke. heldighvis så var det en hel wire på delebilen som jeg da måtte flytte over. er ikke helt sikker på model..har glemt og sjekke dette..er nyere enn 86 modell mener jeg ..siden speedometeret er plugga i bakaskjelen og ikke i girkassa.. sitter en k motor i. jeg personlig hvet ikke hvor mye jobb det er og bytte girkasse og den jobben:P får vel se sånn ca hvor stor jobb det er når jeg skrur av girkassa på delebilen. flere bilder blir tatt i morra.
  6. ok..får se hva jeg gjør..girkasse og clutch my byttes uansett..så tror det blir til att bak aksjelen får sitte. hvet att fjørene rundt on hele bilen er bytta til fjører fra en annen bil som var lavere. men grunnen til att den er lavere bak er att søskenbarnet mitt hadde stappa bagasjen full av ting Bla verktøy, basskasse, og masse øl:P så bilen er sånn ca like høy forran og bak utan all dritten hannes baki:P har en nesten komplett delebil som det blir tatt girkasse og instrumenter fra. er dette mye jobb? tommy kristiansen
  7. heisann. min samboer har nå kjøpt 244 til søskenbarnet mitt. første som måtte gjøre var og bytte bakaksjel. det som må gjøres: *bytte clutch *bytte girkasse *bytte foringer i bakaksjel Grunet til att girkassen må byttes er att bak aksjelen som jeg har bytta til ikke har kontakt til speedometer. så istedet for og bytte den igjen, så bytter jeg til girkasse og instrumenter fra samme delebil. grunnen til foringer er att de store foringene på endene.( hvet ikke hva de heter) ikke er helt bra. de gjør så det kjennes ut som att bilen legger seg brett i hver eneste sving eller så fort jeg vrir på rattet. det er angelplaya her på forumet som har kjøpt denne bilen.
  8. kia sephia er en ganske ålright bil.. det sitter en mazda motor i disse.. jeg hvet ikke om noen vanlige feil på disse bilene. starter nesten uansett hvis allt er i orden...en vinter var en colt og en mondea som nektet og starte..kia'n starta med en gang i ca 25minus grader og hjalp begge de andre med startkabler.. jeg har ingenting og klage på når det gjelder sephia. eneste er vel att det er litt vanskligere og få tak i brukte deler til disse da det ikke er så veldig gammelt bilmerke.
  9. hei igjen! har vært opphold på over ett år nå sånn ca. mista litt gløden..og mangel på penger.. men arbeidet begynner igjen ganske så snart..må bare få eu ok min daglige bil.. så må jeg få flytta bilen ett annet sted..blir ikke så mye skruing ettersom jeg ikke har noen garasje og stå i. men skal prøve og få denne på veien til rudskogen 2009. bilen skal ikke styles..kanskje noen mindre detaljer men ellers orginal. nå har jeg jo selvfølgelig funnet en annen feil.. og det er jo selvfølgelig att clutchen har sluttet og fungere. den funket sist jeg startet bilen..men fungerer av en eller annen grunn ikke lenger.. noen som hvet hva dette kan komme av? bilder og mere info kommer når arbeidet har begynnt. zeroangel
  10. det skal ikke være store operasjonen for og få byttet motor. denne motoren er en 86 mod tror jeg er ikke sikker. er ikke jeg som har ordna med motoren. eneste jeg hvet er att motoren er en 3.5L på 286hk. og går ganske bra..burner på begge hjula på tomgang, på betong da..hehe... går ganske bra.. var en fullpakka sierra som prøvde og dra meg og kameraten min på e6 hjem fra drammen..hehe..det gikk dårlig. eneste som står igjen og fikse: *feste takluke *sveise ett hul i kanalen *bytte innslaget til starteren så skal den være klar til eu godkjenning hvis jeg ikke tar feil.
  11. det er diff sperre på den ja...hvet ikke om den er sveisa...har ikke så veldig mye peiling på akkuratt det...den børner hvertfall på begge hjula:D
  12. nå har jeg fått fikset startproblemet! fikk målt ledningen som går fra sarteren til tenningslåsen. da denne viste 0.6 så hadde jeg funnet feilen. dro ned på bilxtra og kjøpte en startknapp og en liten lednings stomp. kom hjem og kobla opp ledningen..da fyra den med en gang:blunk: har også tatt noen bilder av bmw. til han som spørte om jeg hadde felger..eller åssen felger jeg hadde. så er jeg ikke sikker på merket på noen av de.. vet bare dimensjonen på de.. kanskje noen andre sm hvet hvilket merke det er.. her kommer hvertfall bildene av min lille onde perle:blunk: selve bilen: Bilde av motoren: Bilder av jalla mekka eksos og s/v felger: Hvilket merke er felgene? DIM: 8,1/2"x16 vinter hjul: 7,1/2"x15 håper noen kommer med innspill om hva jeg kan gjre:blunk: Zeroangel
  13. hvet ikek merka på de..men de som sitter på nå skal bli vinterfelger..det er 16" og sommerfelgene som jeg ikke har dekk på er 16 eller 17". skal sjekke dimensjonene. hvis du lurte på om jeg var interissert ifelger så er svaret nei..det har jeg. har foressten funnet ut hvorfor jeg ikke hadde lys i dashbordet.. når jeg skulle følge den ene ledningene fra starteren til tenningslåsen så skrudde jeg opp de 3 skruene som holder fast sikrings lokket for og følge ledningen.. det jeg ikek visste var att den ene skruen (umbrako skrue) holdt fast strøm ledningen til sikringsboksen. det tok det onkelen min 2 min og finne ut..hehe:P artig..stått og banna og skreke pga en /(¤%&/¤%&¤%#&¤% bagatell. innslaget er gåent så det skal jeg bytte i morra. må bare få lånt meg noen små fastnøkler. legger ut bilder så fort jeg får tatt noen.. skal ta bilder i dag..så de kommer i kveld eller i morra. zero!
  14. legger inn litt info om bilen. Bilen: BMW E28 528. 1985mod. aner ikke hestene orginalt. kjøpte den av søskenbarnet til naboen. er litt rust bak på ræva. men det er supragut sin jobb etterhvert:blunk: det var rust på dørene. men disse er ny byttet. fikk med en bmw-alpina diff-sperre som desverre ikke passer. hvis noen er interissert så bare send pm. front fanger må byttes pga rust. Ting som er gjort: *forrige eier bytta motor. sitter en 535 motor under panseret. *byttet dører *skaffa ny takluke og fiksa fester *supraguy har fiksa eksos Ting som skal gjøres: *sette på takluke *kjøpe ny front og kanaler. *bytte kanaler *fikse start problemet *lakkere (tar imot tips) Bilder kommer snart:blunk:
  15. oki...har kjøpt ny jordingsledning og nytt batteri. funka ikke forde..er like svart i dashbordet..men onkelen min skal komme innom på mandag elelr tirsdag og hjelpe meg med det elektriske... også skal jeg få skrudd av starteren og smørt opp den. supraguy er nesten ferdig med og sveise eksosen til bilen...komemr til og bli jævlig rå lyd.. men er lit tskeptiske til db... så må sjekke hvr høy db det er på den nå..før han sveiser resten.. kan leggeut bilder av bilen og potta i morra.så får dere litt mere info om bilen...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår