Gå til innhold

Trenger info om rx7

Ranger emnet


red_line

Anbefalte innlegg

hei driver og prosjekterer nytt drift prosjekt som skal bygges vinteren 2009, liker rx7bilen ganske godt men har ikke sett mye rundt motor trimming til den.

 

Hvor mye hk kan man dra ut av orginal innmat?

 

Hvor får jeg mest deler til bilen/motor?

 

vilke motor typer skal jeg satse på om det er forskjellige `?

Mercedes w210 stv avantgarde

Mercedes 2004 vito

Nissan 200sx s13 "drift bilen"

Passat 2001 svt 4motion 2.5 v6 TDI Solgt/Bmw e36 320 cupe Solgt/vw Golf 3 GTI Solgt/Bmw e36 318is sedan Solgt/Passat 1999 stv 1.9TDI Solgt/Mercedes w210 230 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta at du får en 350 - 400HK om du bytter om til singelturbo kit, eksos, bytter mapsensoren, bensinpumpe/dyser og mappa datasprut.. men da er du på det minimale vil jeg tro..

Med kun datasprut og eksos vil du få en ca. 300 - 320HK (må benkes og mappes skikkelig)

 

(korriger meg hvis jeg tar feil.. :))

 

Mas

- 1994 Mazda RX-7 R2 Twin Turbo (under construction)

- 2000 Golf GTI Exclusive (full R32) *Solgt*

 

Pratmakere har vi nok av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du kan vel bytte til singel turbo osv, men først så har du en del å hente på originale tvillinger. Og skal du ha noe form for levetid på rotoren din så bør du tenke på å f eks skaffe deg bedre radiator før du begynner å kaste inn masse hk.

Jeg kan gi deg sånn ca hk på bakhjula i forhold av deler. (prater om rx7 93 og oppover).

 

Stage 1: 300 RWHP Upgrade Package.

Catback Exhaust System, Intake system, Apex Power FC, Downpipe.

 

Stage 2: 320-350 RWHP Package.

Stage 1+, Fuel Pump Upgrade, Midpipe, Intercooler Upgrade.

 

Stage 3: 380-450 RWHP Package. (HP depends on size of turbo and engine modifications)

Stage 2+, Injector Upgrade, Single Turbo Upgrade, Ignition Upgrade.

 

Når du nærmer deg stage 2 om ikke clutchen din har tatt kvelden da, så er det på tide å bytte den. Husk at der her er KUNN motor deler jeg prater om, det betyr ikke at det er tut å kjør med en gang ( ihvertfall ikke lenge) Termoen må skiftes, differensalen, radiator vifta osv osv. :drive2

Husk at meningen er ikke bare å få mest mulig hester men også å ha motoren i par sesonger. Må nesten regne med selve oppdateringer av innmaten når du klatrer opp i hk. f eks Stage 1 (Base Rebuild), Stage 2 (Street Port), Stage 3 (Race Port) og Stage 4 (Bridge Port). Det kommer til å koste spenn og ikke minst tid.

Skal handle meg en rx-7 om ikke alt for så lenge så har lest MYE om det og pratet en god del med rx-7 eiere. Det gjelder både i norge og i utladet. Elsker bilen av sin utsende og ikke minst motorlyden og at det er til tross alt bare 1.3 hehe.

 

Her er en god side for rx-7 tuning www.pettitracing.com

 

Si ifra hvis det er mere du lurer på, det her var bare kort fortalt. Lykke til med bilen :cool:

Bilen er vår kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår