Gå til innhold

Mer bensinpumpe på 1,8

Ranger emnet


Tangis

Anbefalte innlegg

Har lest side opp og side ned her på forumet ang. problemer med bensinpumpe på Golf III. Mye nyttig å finne her, men det er en ting jeg fortsatt lurer på.

 

Er det noen som vet nøyaktig hva de 4 polene der bak er til? Antar vel egentlig at det er en pluss, en jord og to poler til potmeteret til bensinmåleren. Regner videre med at den tykke røde er pluss, den tykke brune er jord, og de to andre dermed er til måleren. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med bensin og greier...

Det er ikke bare bare å skulle skru bil langt hjemmefra uten sine egne verktøy. Men har nå fått målt at det kommer strøm bak dit. Prøvde for sikkerhets skyld også å koble strøm direkte til pumpa, og den var like dau. Tenker jeg stikker til NBS, jeg... Ny pumpe takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny pumpe er innkjøpt, men den gamle sitter som bare F.

Ser på den nye at man sansynligvis skal vri den mot klokka, og så ut, men den rikker seg ikke. Den har jo vært der siden 96, så har hatt god tid til å sette seg fast. Noen som vet av et "lurt triks" eller noe for å få den til å slippe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som det skal være ganske enkelt ja, og jeg har litt vanskelig for å forstå det jeg også. Men jeg får ikke rikket den med håndkraft. Tanken er selvfølgelig funn også, så man står med bensin "til ørene" :)

Det er et slags breit spor ned på den ene "flate" siden. Det eneste jeg kan skjønne at dette sporet er til, er å sette inn et eller annet flatt verktøy å bruke det til å vri rundt...

Håpløst å skru bil langt hjemmefra, uten eget verktøy etc. Skal se om jeg finner noe lurt å sette nedi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min også satt som et helvette, fikk ikke rikket den med hånda..

Men skal vist være et sånn værktøy som du setter nedi spora der har jeg hørt ;P aner ikke åssen den ser ut, men du kan spørre på møller :D.. er så dritt å drive å rote nedi tanken der, så sinnsykt trangt å.

98 Audi A3

94 VW Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår