Gå til innhold

mk1: 4 eller 5 gir?


Laaars

Anbefalte innlegg

kommer helt an på hva slags 1600, kommer den fra en bakhjulsdrevet ford kan den omtrent boltes rett inn.

 

1600 OHV "kent/crossflow/x-flow"

kan bruke de originale motorfestene men er mye vanskeligere å få kjøpt enn

1600 OHC "pinto"

har de samme ytre målene som motoren i rs2000 og kan bruke festene fra denne.

OHC motoren bør helst brukes med sierra gearkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være litt eplekjekk delux: men pinto er faktisk noe helt annet enn både 2l ohc og 1600.. mange tror 2l ohc og pinto er de samme motorene, men slik er det faktisk ikke..

 

pinto er amerikansk 2.1l, men den er veldig lik ohc motoren, det er faktisk så stor forskjell at deler til disse ikke går om hverandre.

1600 som du nevner er lik 1300, som også kalles kent motor. blokka på disse er forfedrene til bdt og bdt-e med turbo og bda uten turbo...

 

Hvis man ikke bruker rs2000 clutchhus, men et vanlig stålhus er det ikke noe problem med girkasse tunnell, og motorfestene går rett på, også på grp 4 travers, om det skal brukes seinere...

 

Fint du styrte unna pug og vag da!!! he he....

LARSEN RACING dvp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår