Gå til innhold

Timepris - verksteder

Ranger emnet


sola66

Anbefalte innlegg

Også må du gjerne vente i 23 måneder før du i det hele tatt får deg en ledig time på merkeverksteder.

 

Timespris varierer hos de fleste fra rundt 500,- til 1000,- timen. Så mye og spare på å shoppe litt rundt altså.

Litt overdrevet.

 

Kanskje det er slik i "storbyene". Men en vanlig ventetid er 2-4 uker under en vanlig "sesong".

 

Og akuratt NÅ for tiden, er det rolig, og det blir nok rolig fremmover en liten stund, så det å få time nå, er null prob.

 

Hilsen en som jobber med bil.

 

Btw, timespris hos oss er ca 1200,- inkl mva.

 

(Auto 8-8, Ford, Nissan, Suzuki og SSangyong).

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger alle sammen - her var det ganske store forskjeller i timepris ja. Fått beskjed om at hele girkassa måtte ut når clutchen skulle byttes og at dette var ca 4-6 timers jobb. Så når clutchsettet til min bil koster et sted mellom 4-9000,- kr. og jeg kanskje må ut med 1000,- kr. timen til verkstedet ble dette ganske dyrt. Har fått en som skulle prøve å gjøre jobben privat så får vi se hvordan det går - vi får heller taue den til et verksted om det skulle bli for komplisert, men da skjønner jeg i hvert fall på svarene jeg har fått at det ikke bør være noe problem å benytte ikke-merkeverksteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger alle sammen - her var det ganske store forskjeller i timepris ja. Fått beskjed om at hele girkassa måtte ut når clutchen skulle byttes og at dette var ca 4-6 timers jobb. Så når clutchsettet til min bil koster et sted mellom 4-9000,- kr. og jeg kanskje må ut med 1000,- kr. timen til verkstedet ble dette ganske dyrt. Har fått en som skulle prøve å gjøre jobben privat så får vi se hvordan det går - vi får heller taue den til et verksted om det skulle bli for komplisert, men da skjønner jeg i hvert fall på svarene jeg har fått at det ikke bør være noe problem å benytte ikke-merkeverksteder.

 

Finnes jo noen verksteder som gjør ting på "kveldstid", da:) Da jeg bytta girkasse, clutch ++ gjorde de det sånn for meg. Man har riktig nok ingen garanti, da. Men det ble jo endel billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår