Gå til innhold

bygge om bmw 316 til m3

Ranger emnet


Skillz2k

Anbefalte innlegg

Hei

Familien eier en 94 bmw 316. Denne er vel innenfor grensen slik at den kan trimmes uten å måtte betale avgifter for den.

 

Er det da mulig å kjøpe en m3 i tyskland og flytte alt over på den norske rammen og få dette godkjent????

 

Er det mulig å få et tysk firma til å gjøre denne ombyggningen og ta bilen hjem til norge og godkjenne dette her???

¨

Hvordan stiller de forskjellige alternativene seg i forhold til moms og slikt.

 

Må en betale moms av deler og arbeid når dette blir gjort i tyskland f.eks???

 

Til slutt.. Hvor mye kan en slik bil selges for sånn ca viss den blir godkjent????

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg trå stille med min viten her, men en kamerat hadde en E30 med M3 motor.. Han mente det var stress å godkjenne M motor i den, da BMW ikke ville utstede papirer på denne ombyggingen.. Derfor anbefaler jeg deg å snakke med BMW norge om dette FØR du begynner :)

 

Får håpe det ikke stemte da :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er

 

Punkt 1. Ett 316 karroseri

Punkt 2. Er det forsvarlig bygd (Forstærkninger etc)

Punkt 3. Det blir aldri en "Ekte M3"

 

 

Hva du vil få igjen for bilen er som å spille lotto, noen betaler kansje mye andre gidder ikke tanken engang.

 

That's life.

 

 

Ekte M3'r har høy prisklasse.

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har det vært oppe spørsmål om tidligere...

 

Det som er med e36 er at det må forsterkes noe greier bak...Vet ikke hva. Ledningsnett og bremser er en selvfølge.

 

Priser kommer vel litt an på hva du får en komplett motor med ledningsnett til. Men jeg kan tenke meg rundt en 60K for en grei motor som ikke er gått noe langt og med eller uten ledningsnett?

Kan videre tenke meg at hele bygget vil koste deg rundt 90-120K, kommer helt an på hvor masse du skrur selv.

 

Hva du får igjen når den er ombygget og skal selges tror jeg vil variere...

 

Du vil ikke få "Ekte" M3 pris på en ombygget 316!!

Så regn med 140-160 ut fra hvor masse motor og bil er gått!

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår