Gå til innhold

Hvilke lakksprøyte trenger jeg?

Ranger emnet


The Gølf

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg skal kjøpe meg en lakksprøyte som jeg skal bruke ved siden av airbrushing. Det blir mest for å lakkere panser og slike ting (størrelser)

 

Hva har dere å anbefale? Er det slik at jeg trenger en sprøyte til lakk og en til klarlakk? og holder det med en thorshov lakksprøyte til grunning og fyller?

 

Og hva slags dyser skal jeg ha?

 

hvor bør jeg handle henn? Kom gjerne med linker og steder:)

 

takker for alle svar jeg får.. Setter stor pris på dere som hjelper meg..:)

 

mvh Thomas

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg anbefaler dette settet:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/3-DeVILBISS-StartingLine-HVLP-SPRAY-GUNS-Auto-Car-Paint_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1205Q7c39Q3a1Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c240Q3a1318QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem200261199524QQitemZ200261199524

 

Disse sprøytene er til sammenligning like gode som DevilBiss GTI sprøytene, bare at de koster 1/10. Du har det du trenger for grunning, baselakk og klarlakk, samt mini sprøyte. Eneste du behøver er nippler. Løp og kjøp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg anbefaler dette settet:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/3-DeVILBISS-StartingLine-HVLP-SPRAY-GUNS-Auto-Car-Paint_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1205Q7c39Q3a1Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c240Q3a1318QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem200261199524QQitemZ200261199524

 

Disse sprøytene er til sammenligning like gode som DevilBiss GTI sprøytene, bare at de koster 1/10. Du har det du trenger for grunning, baselakk og klarlakk, samt mini sprøyte. Eneste du behøver er nippler. Løp og kjøp ;)

 

ok, dette så jo bra ut.. Har du disse sprøytene selv? eller erfaringer?

 

Har du i slengen noen tips å komme med når det gjelder kompressor?

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har devilbiss GTI. sprøyte til 3.500kr.

 

Du må først og fremst ha sprøyte som har topmating! ikke som suger lakken opp fra boks!

alle sprøyter er forskjellige. forskjellige kanaler. tykkelse på dysene osv vil du ha et BRA resultat på lakk så kjøper du deg en dyr spøryte. som f.eks DEVILBISS GTI . skal du ha en spprøyte som du skal bruke til fyller/grunning etc ville jeg handlet biltema sin proff sprøyte i tilleg.. dem trenger du ikke å være så nøye med i rengjøring og den funker fint til det! koster bare 300kr ellerno

 

http://www.ladaniva.co.uk/lada/dcp_1005m.jpg

 

 

Biltema sin!

 

http://www.biltema.no/Archive%5CProduct_images%5C15%5CLarge%5C15-454_l.jpg

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har devilbiss GTI. sprøyte til 3.500kr.

 

Du må først og fremst ha sprøyte som har topmating! ikke som suger lakken opp fra boks!

alle sprøyter er forskjellige. forskjellige kanaler. tykkelse på dysene osv vil du ha et BRA resultat på lakk så kjøper du deg en dyr spøryte. som f.eks DEVILBISS GTI . skal du ha en spprøyte som du skal bruke til fyller/grunning etc ville jeg handlet biltema sin proff sprøyte i tilleg.. dem trenger du ikke å være så nøye med i rengjøring og den funker fint til det! koster bare 300kr ellerno

 

http://www.ladaniva.co.uk/lada/dcp_1005m.jpg

 

 

Biltema sin!

 

http://www.biltema.no/Archive%5CProduct_images%5C15%5CLarge%5C15-454_l.jpg

 

ok, jeg skjønner. hvordan tror du sprøytene på ebay er? som er nevnt tidligere..

 

hvilke merker bør jeg se etter?

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay er ingen forskjell enn å stikke i en buikk her til lands å handle. er akkurat samme delene bare andre priser!

 

Du må nokk spesifisere mere hva du egentlig vIL HA!

 

dermed sier jeg devilbiss GTI!

 

ok, jeg skjønner..

 

Jeg er ute etter en god sprøyte til å lakkere deler med.. Sprøyte til grunner osv kjøper jeg på biltema.

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vethva du skal bruke det til men DU må bestemme deg om du skal ha billig sprøyte fremfor kvalitet, eller omvendt!

 

En dyr sprøyte har mye bedre kanal system som blander lufta med lakken, i tilleg må du kunne ha en sprøyte som sprer MYE lakk gjevnt fordelt over en vi åpning!

 

Har du en sprøyte som kan spre fin og gjevn mengde lakk på 45grader eller mere er jo dette mye bedre enn om den sprøyter MYE på 30garder, det blir da som å lakkere med boks

 

Du vil få en smal og tykk stråle istedet for en bred og tynn film

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vethva du skal bruke det til men DU må bestemme deg om du skal ha billig sprøyte fremfor kvalitet, eller omvendt!

 

En dyr sprøyte har mye bedre kanal system som blander lufta med lakken, i tilleg må du kunne ha en sprøyte som sprer MYE lakk gjevnt fordelt over en vi åpning!

 

Har du en sprøyte som kan spre fin og gjevn mengde lakk på 45grader eller mere er jo dette mye bedre enn om den sprøyter MYE på 30garder, det blir da som å lakkere med boks

 

Du vil få en smal og tykk stråle istedet for en bred og tynn film

 

ok, det blir jo selvfølgelig en dyr sprøyte da, jeg vil jo ha best mulig resultat..

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det settet jeg linket til har jeg selv, samt både forskjellige DevilBiss GTI sprøyter og Iwata sprøyter. De sprøytene i det settet er like bra som den nyeste GTI 620i (eller hva den nå heter) som koster rundt 3500 i norge.

 

Ok, jeg likte det settet du sendte meg.. hva er prisen for å få det hit til lands? vet du det?

 

Lurer på hvordan kompressor jeg trenger også, hvor store bør den være?

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp handla meg nye Iwata sprøyter, har brukt iwata w400 enstund nå å knall fornøyd med denne sprøyta :) Husker ikke hva den nye heter, muli det var w400 dette også.

 

Har også to Sata jet 3000 digital sprøyter, base sprøyta er en HVLP sprøyte, så sprøyter med lavere trykk, større dyse.. ikke helt komfortabel med denne, men vanesak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp handla meg nye Iwata sprøyter, har brukt iwata w400 enstund nå å knall fornøyd med denne sprøyta :) Husker ikke hva den nye heter, muli det var w400 dette også.

 

Har også to Sata jet 3000 digital sprøyter, base sprøyta er en HVLP sprøyte, så sprøyter med lavere trykk, større dyse.. ikke helt komfortabel med denne, men vanesak :)

 

HVLP?? hva er det?:P

 

Har noen noen sprøyter du vil selge eller?:P

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVLP?? hva er det?:P

 

 

HVLP = High Volume Low Pressure, og på norsk, mye material på lite trykk, og dei fleste sprøyter nå for tiden er HVLP, ang Devillbiss vil jeg heller anbefale Devillbiss Comfort fremfor GTI, Sata sin 3000 RP er jo også vedig bra, og Iwata sin siste i W400 serien, WB II er veldig fin til base

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår