Jonte Skrevet August 15, 2002 Rapporter Share Skrevet August 15, 2002 Jeg har en Gti 16v som jeg kjøpte for 1 mnd siden. Han jeg kjøpte den av skulle montere turbo, men det blei for dyrt. Så motoren er nybygd osv, med turbo stempler, større innsug osv. Jeg vet ikke komp forholdet, men skal vel finne det ut etterhvert.. Er det noen her som har noen innvendninger mot å montere en turbo på en 16v motor. Hører mye om at jeg kommer til å ødelegge motor osv, men det er vel ikke tilfelle om jeg har skiftet stempler osv? Hva mere trenger jeg for å få en komplett turbo bil? Hvor mye effektøkning vil jeg få? Og hvor mye vil dette koste meg? Noen som har gjort det samme? Ser at Thomas driver å bygger turbo 16v i golf'n sin. og Ole Morten har visst også bygd en turbo 16v? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet August 15, 2002 Rapporter Share Skrevet August 15, 2002 du trenger jo en spesiallagt manifold.. skjekk at kompresjonen er riktig. ny eksos.. det er en del jobb men er sikkert fett med turbo på gti 16v da :) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet August 15, 2002 Rapporter Share Skrevet August 15, 2002 Får bilen riktig mengde bensin, vil du ikke ødelegge noe. Problemet er å justere orginal inspruten. Vet det går, men tror ikke det klarer levere bensin til mer enn 170hk eller noe. Det du da kan gjøre er å bytte til insprut ifra G60 motoren (digifant) eller kjøpe datasprut. Det siste er det beste, men det koster litt. Hvis du har lavkomp stempler i bilen din, vil den gå vesentlig dårligere enn med orginal komp. Men med turbo kan du kjøre på en del høyere ladetrykk.. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet August 15, 2002 Rapporter Share Skrevet August 15, 2002 Originally posted by Jonte Jeg har en Gti 16v som jeg kjøpte for 1 mnd siden. Han jeg kjøpte den av skulle montere turbo, men det blei for dyrt. Så motoren er nybygd osv, med turbo stempler, større innsug osv. Jeg vet ikke komp forholdet, men skal vel finne det ut etterhvert.. Er det noen her som har noen innvendninger mot å montere en turbo på en 16v motor. Hører mye om at jeg kommer til å ødelegge motor osv, men det er vel ikke tilfelle om jeg har skiftet stempler osv? Hva mere trenger jeg for å få en komplett turbo bil? Hvor mye effektøkning vil jeg få? Og hvor mye vil dette koste meg? Noen som har gjort det samme? Ser at Thomas driver å bygger turbo 16v i golf'n sin. og Ole Morten har visst også bygd en turbo 16v? Hvis du heller vil ha en orginal 16v motor så kan jeg bytte med deg uten noe mellomlegg :D Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet August 15, 2002 Rapporter Share Skrevet August 15, 2002 har hørt at: K-Jetronic holder til ca.170hk KE-Jetronic holder til ca.200hk Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet August 15, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2002 hva trenger jeg for å få en komplett turbo bil? med alt som trengs for å kjøre? uten at jeg vil bruke så veldig veldig veldig mye penger, men det skal da være litt futt i det også.. 200 hk er vel et greit mål? kan vel eventuelt skift ut deler etterhvert å få mere ytelse? men, å ha det grunnleggende til å begynne med? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet August 15, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2002 vel. for mere motor? må jeg kanskje skifte clutch? kan jeg da på noen måte anskaffe meg en hydraulisk clutch fra g60 å sette på? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet August 16, 2002 Rapporter Share Skrevet August 16, 2002 Kan jo høre med rudsmotorservice da kan har jo bygget om en 8v og en 16v nylig. han hålder på nu og sette datasprut i 8v nu. Eller spørre gutta som eier bilan:D Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet August 16, 2002 Rapporter Share Skrevet August 16, 2002 Kan du seie meir nøyaktig kva som er gjort med motoren? Innsprut bytter du til g60 med ny fuelrail til 16v. Det skal gå greit. -Turbo(fra audi s4?) -Eksosmanifold(s4 modofisert) -eksosanlegg(custom made) -Intercooler(saab, cossie, Iveco...) -Rør, slanger+ div rallemikk. Regn med ca 15000,- for dette om du kan gjere ein del jobb sjøl og kjenner folk som kan hjelpe. Kraftigere kløtsj anbefales. Og quaife diff om kassa skal holde ei stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet August 16, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2002 Vel. Jeg er ikke en som kan noe spess om biler :) Prøver å lære.. Så ja.. Jeg betaler heller noen tusen for at noen skal gjøre det for meg liksom.. Vel, motoren er nybygd, det er råder er avbalansert osv.. Det er skiftet innsug til 51mm istedet for 41mm.. og det er oettinger turbo stempler.. quaife diff? en som styrer på hvor kraften skal henne på forhjula altså? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet August 23, 2002 Rapporter Share Skrevet August 23, 2002 Om du skal sette folk til å bygge vil det koste skjorta. Da blir det datasprut, turbo, manifold, eksos, IC....... 50 høvdinger berre forsvinn med ein gong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 27, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2002 Hmm Jeg har fundert.. at til neste sommer, om jeg enda har bilen.. da er jeg klar til å montere turbo.. 20000 tenker jeg at jeg kan bruke? får jeg et bra og skuddsikkert oppsett for det da? noe bedre enn å kjøpe gikturbo sitt kit? og, en ting til. er det mange som har fått 16v turbo godkjent, annet enn fredrik på http://www.vwteamgti.com ? Noen som kjenner han, eller andre som har bygd turbo golfer.. som jeg kan snakke med osv? Lære litt. høre hva dem har og si.. erfaring ++ Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet September 28, 2002 Rapporter Share Skrevet September 28, 2002 Det er en i VACN som heter Christian Rygge han har en gullfarget 16v turbo. Sikkert noen her på forumet som kjenner han eller så kan jeg jo spørre på VACN mailinglista. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2002 Den golfen der er RÅ.. han må ha brukt en del penger på den.. er det rundt 300 hk eller noe? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet September 29, 2002 Rapporter Share Skrevet September 29, 2002 280hk er det vel i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg