Gå til innhold

Nylig kjøpt Audi 100 '91 - Tips og råd ønskes!

Ranger emnet


Lillevik

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en Audi 100 2.3E '91.

 

Førsteintrykket er veldig bra, men har planer om å forandre litt på utsenet osv.

 

Hvis noen kan gi meg tips og råd om hva som er pent av styling/eksos/tuning på disse bilene, og evnt. hvor jeg får tak i det, så hadde det vær til stor hjelp.

 

For eks. filter, baklykter, grill osv.

 

 

Ta gjerne kontakt hvis dere selger noe brukt.

 

På forhånd, takk!

 

Mvh. Christer

- 1991 Audi 100 C4 2.3E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Quattro73 for svar.

 

Hva anbefaler du av senkesett da? Bilen har vært innom ES Tuning i Trondheim å bytta insprøytning, men er stadig ut etter mer effekt, men hva tåler en 2.3E som har gått noen km da egentlig?

 

Så på noen øyelokk i dag som skulle passe Audi B4, passer de på en min, som er en C4 for eks, kanskje et enkelt spørsmål, men er grønn når det gjelder Audi, men lærevillig :-)

 

Har bestilt RS6-kopi 18" til sommerhjul, har sett bilder å syns dem ser fin ut til C4`n.

 

Mvh. Christer

- 1991 Audi 100 C4 2.3E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være brutalt ærlig så syntes jeg Audi 100 er fin om du gjør den til mest mulig "direktør-brakke". Litt kromlister, senket, store hjul, tonede ruter osv. Ikke noe sportsgrill eller noe sånt (min nåværende grill er heller ikke fin). Heller ikke noe felger eller spoilere rett ut av Fast and furious.

 

Har tenkt på en liten spoiler på bakluken. Mener bestemt å ha sett en Audi 100 2.2 20v med en veldig diskret spoiler bakpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva anbefaler du av senkesett da? Bilen har vært innom ES Tuning i Trondheim å bytta insprøytning, men er stadig ut etter mer effekt, men hva tåler en 2.3E som har gått noen km da egentlig?

 

Det finnes mye å velge i blant senkesett. Som tommelfingeregel, jo dyrere jo bedre. NBS selger komplette sett med dempere til hyggelige priser, merke Weitec mener jeg. Fungerer det.

En 2.3E tåler alt hva du klarer å få ut av den som sugemotor. Setter du på turbo så må noe deler skiftes. Velox Motor selger kam til din motor samt porter topper. Kam og skikkelig porting vil gi så mye effekt som sprutet ditt klarer å levere, rundt 180 hk. Hvor mange km motoren har gått har lite å si. Hvordan den har blitt behandlet er viktigere. Ved porting får du toppen tilbake som om den var ny (alle slitedeler skiftet).

 

Så på noen øyelokk i dag som skulle passe Audi B4, passer de på en min, som er en C4 for eks, kanskje et enkelt spørsmål, men er grønn når det gjelder Audi, men lærevillig :-)

 

Om de passer vet jeg sannelig ikke. Peronlig synes jeg øyelokk ser idiotisk ut, men ikke alle deler samme smak ;)

 

Har bestilt RS6-kopi 18" til sommerhjul, har sett bilder å syns dem ser fin ut til C4`n.

 

RS-felger er flotte og vil passe godt på din bil. Eneste minus er mye felg å vaske ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår