GolFen 4 Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 hei! har litt fri eksos på min golf 4. eg høre at det e fri eksos under bilen en plass, har vært under bilen å prøvd å finne ut kor, uten hell. klarer liksom ikke å høre kor d kommer fra. så da lurte eg på om d e nån som har nån tips om kordan eg kan finne ut kor d læk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 er ikke verre enn å komme seg under bilen og se det... mest sannsynlig i sveis- eller skjøtepunkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
agepab Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 hei! har litt fri eksos på min golf 4.eg høre at det e fri eksos under bilen en plass, har vært under bilen å prøvd å finne ut kor, uten hell. klarer liksom ikke å høre kor d kommer fra. så da lurte eg på om d e nån som har nån tips om kordan eg kan finne ut kor d læk? Mulig det er flexrøret ved manifoilen. Men det kan være hvor som helst. Bruk tid for å lokalisere under bilen, og ørene og øyne er vårt beste redskap til slikt.. Bruk speil for å se der du ellers ikke kan se. Evt. kan du belyse under bilen i mørkt rom for å lokalisere området til lekkasjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Legg deg under bilen mens den står å går, så kjenner du langs eksosrøret.. der frieksosen er vil du kjenne eksos.. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikH Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 bruk litt såpevann på røra/skjøtene så vil du se hvor det bobler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Et fint tips jeg lærte av en kompis av meg som er bilmekaniker er å bruke lighter..Du starter opp bilen,fyrer opp ligheteren,og fører den langs eksos røra,når flammen blåser bort,ja da har du lekkasjen der..Det funker som gull,prøv det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolFen 4 Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Takk for alle tips.. får se om eg finn ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg