Gå til innhold

GolFen 4

Bruker
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om GolFen 4

  • Bursdag 01/18/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    d meste av motoriserte kjøretøy
  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    Vw
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Motor (eks 1.6)
    1,9TDI
  • Fylke
    troms

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

GolFen 4's Achievements

  1. Hei. Jeg har en passat alltrack 2013 4motion med dsg, gått 183000km. Ved utkjøring av kryss ved krypefart og litt nøkking her om dagen, virket det som det var noe slakk i drivaksel fremme, fikk den opp i lufta og sjekket akslinger på begge side, det er veldig stor slakk i akslinger fremme når du vrikker på fronthjulene, merker det samme bak også. Hvor stor slakk er normalt på disse bilene? Hadde den på det lokalt mekonomen verksted, de mente at det var noe der men viste ikke hva det var og henviste meg videre til Sulland. Sulland kunne ikke ta meg inn før om 3 uker. Hva kan jeg vente meg til svar her? Noen som vet om det er noe i girkasse som kan forårsake slakk i akslinger? Mekonomen trodde ikke det var drivknuter.
  2. Takk for svar. Jeg har fått dekket 50%. Har fått pris på bytte av panser hos Sulland, men synes 30000.- var litt heftig for å bytte panser, selv ved 50% kulanse. Får tak i nytt panser inkl lakkering hos et lokalt verksted her, til 11000.- så det blir vel til det da. Døra må jeg se hva jeg skal gjøre med.
  3. Ingen som vet eller har vært borti dette?
  4. Hei. Eg har en sak som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Eg har en Passat Alltrack 2013, hvor det er blitt oppdaget rust i plateskjøt på panser og en bakdør. Sulland kunne søke VW om dekning på 50%, men det vil jo uansett koste skjorta å få utbedret. VW har jo denne 12 år mot gjennomrusting, må komme fra hulrom. Vil ikke rust i plateskjøter gå under denne garantien? Jeg tok en innspeksjonskamera og sjekket hulrom i panser via en åpning, og det er noe som kan se ut som rust inn i hulrommet bak plateskjøt. Noen som vært borti å få noe slikt dekket på en 7 år gammel bil? Og hvis det da ikke er slik at rusten starter på innsiden, hvorfor blir det rust i plateskjøt? Hvorfor er VW så plaget med dette problemet? Takker for svar.
  5. Hei. Eg har en sak som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Eg har en Passat Alltrack 2013, hvor det er blitt oppdaget rust i plateskjøt på panser og en bakdør. Sulland kunne søke VW om dekning på 50%, men det vil jo uansett koste skjorta å få utbedret. VW har jo denne 12 år mot gjennomrusting, må komme fra hulrom. Vil ikke rust i plateskjøter gå under denne garantien? Jeg tok en innspeksjonskamera og sjekket hulrom i panser via en åpning, og det er noe som kan se ut som rust inn i hulrommet bak plateskjøt. Noen som vært borti å få noe slikt dekket på en 7 år gammel bil? Og hvis det da ikke er slik at rusten starter på innsiden, hvorfor blir det rust i plateskjøt? Hvorfor er VW så plaget med dette problemet? Takker for svar.
  6. sku bare informere om at etter skifte av hovedsylinder, er alt i orden. takker alle dere for deres innspell.
  7. det er nettopp det jeg har gjort, åpnet på hovedsylinder, ingen trykk ut av ene røret, fullt trykk ut av andre røret.
  8. sånn her e kaka: problemer med esp. den låser hjulene. jeg har byttet abs sentral og esp pump. samme feilen med at bremsene låser seg etter dette. men etter esp bytte så fikk jeg ikke luftet ene bremse kretsen, da jeg ikke fikk bremsetrykk på den kretsen, da fant jeg ut at jeg har bare trykk ut av det ene av de 2 rørene på hovedsylinderen. nei, jeg har ikke byttet den enda, det tenkte jeg at jeg skulle gjøre i morgen. møller byttet abs sentralen for meg, å de hadde også problemer med å få luftet systemet ordentlig. kan det være hovedsylinderen som har vært problemet hele tiden?? håper dette klarerte tingene.
  9. det er ikke esp pumpe eller abs sentral som er feilen her. Hovedsylinder?? fant også ut at etter at jeg hadde byttet dette at jeg ikke har bremsetrykk på ene bremsekretsen,fikk blant annet ikke luftet den. høyre foran og venstre bak.
  10. hei. hvordan fungerer hovedsylinder på passat? eksemp.vis om det skal være trykk ut av begge rørene på sylinderen,eller bare ene røret?? lurte også på om noen vet hvor man kan få tak i tegning over bremserør på passat 2001 1,9tdi.
  11. hvordan feilsøke på esp pumpe, noen som vet??
  12. det er ikke vann i systemet. dette skjer uansett temp ute. og jeg har i tillegg vært på møller å byttet abs styreenhet, da de også byttet bremsevæske. de slet med å få lufta ut systemet, og fikk ikke alt ut. jeg må rette på mitt første innlegg, dette skjer kun når esp legger inn, abs fungerer kjempe fint.
  13. jeg har en passat 1,9tdi 2001, som har akkurat samme problemet, så jeg lurer på om du fant ut av problemet med din bil.
  14. hei kjære bilfolk! jeg har en passat 1,9tdi 130hk 2001mod. nå er det kommet snø på bakken, og jeg var ute å kjørte igår kveld, da esp slo inn, og bremsene hang seg oppe, det ble bom stopp,prøvde med å ta strømmen av batteriet, og alle de der triksene. men etter 1 times tid med hvile, var alt i orden igjen. dette skjer nå hver gang enten esp eller abs slår inn. noen som har peiling eller meninger om hva dette kan være. takker så mye for svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår