Gå til innhold

komponentsett som stadig "sprenger"

Ranger emnet


comp90

Anbefalte innlegg

hei sliter med at mellomtona i frontsettet stadig sprenger... forsterkeren jeg har er en rockford fosgate p450.4

først hadde jeg et infinity reference 5.25 sett. når dette sprengte tenkte jeg jeg skulle kjøpe noe som holdt og kjøpte meg et focal sett:

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10936&PHPSESSID=f683136a09917bd8c5844a5f677a42dc forsterkeren er oppgitt til å gi ut 4x66w rms i 4ohm. skal innrømme at jeg er gla i å guffe på litt, men vrir ikke på så mye at det vrenger på noen måte. Så da lurer jeg veldig på grunnen til at det begynner å komme skurre lyder når jeg spiller på lavt volum.

eventuelt om noen har noen "skuddsikre" sett å anbefale :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor fare for at det er dørene som lager ulyder...

Hvis ikke er det elementet som detter fra hverandre.

Ta det ut og test litt i friluft, merker fort om det er elementet som lager ulyder.

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det er ørene dine som ikke har hørt ulyder ved høyt volum, og at dette da har resultert i ødelagte høyttalere. Dette, sammen med at du kanskje bare har montert dem rett i døra, på enkleste måte... Du bruker kanskje ikke høypass filter heller??

 

Forsterkeren er jo heller ikke av det beste, så her gjelder det å ha et trenet øre, for å høre når det sliter på høyt volum.

 

Har vært borti maaaaaange som kommer å skal "demonstrere" anlegget, så guffer de på så pappen nesten kommer flyvende gjennom luften, og når jeg da spør om de synes alt høres bra ut... så er de storfornøyd. Når jeg da justerer ned til ett nivå hvor det ikke kommer ulyder, så bare kikker de rart på meg...

 

Men nå er det jo noen som synes vrengt lyd låter bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det cossiemk1 skriver her stemmer veldig bra. vet om mange som spiller så lyden vrenger seg og høres ut som en skatteskutt kråke som blir gnaga på av en bjørn, men di er veldig fornøyd di. for bare det spiller høyt er det flott!

aner ikke hvor peiling du har på lyd og lydbilde? (er ingen ekspert selv, bare så det er sagt:thumb )

 

men hvor har du kjøpt høyttalerne dine?

der hvor jeg har handlet før så har di i butikken vært behjelpelige med å stille inn og forklare/vise hva som er bra, og når ting ikke er så bra.

 

så stikk innom den sjappa du handla hos, og få dem til å sjekke at ting er stilt som det skal.

 

Eller så kan du jo bli kjent med di som jobber i butikken, og få nye når du sprenger di du har kjøpt:thumb

 

 

-Rtbuggie

her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter

SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq

GRATULERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--- guffer de på så pappen nesten kommer flyvende gjennom luften---

 

 

en typisk beskrivelse for manglende justering :) som å fjerne bassen fra et frontsett som ikke takler lave frekvenser....ved å fjerne bassen vil det samme settet spille høyere med bedre kontrol og lydkvalitet :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm.... så klart kjører jeg høypassfilter.

det som er rart er at ulyden først kommer etter noen måneder...

skjært hull i dørtrekket ja, men har lagt dempermatter inni der så vil ikke tro det er ulyder i selve døra. Men skal selvfølgelig undersøke. Vil påstå at jeg ville hørt det om forsterkeren sleit asså... Når vi spratt opp å så på spolen i infinity settet så hadde spolen hatt det varmt, men ikke så varmt at den hadde brent av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår