Galgasor Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Hei Jeg eier en Opel Astra 1,4 Club og har i det siste opplevd at bilen rister i høy hastighet og gynger i lav trillefart. Jeg har kontrollert lufttrykket på dekkene og avbalansert de, men det vil fortsatt ikke gi seg. Er det noen flere som har opplevd det samme? Siter Mine biler: Opel Astra Club 1.4 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Når blei de sist balansert? Høres egentlig mest ut som om du har krafitg kast i en eller flere av felgene, muligens grunnet noen stygge smeller du har fått ved kjøring i veihull. Om så er tilfelle, kan du avbalansere hjula for 15000kr uten at det hjelper det minste. Prøv å bytte felger og se om det forsvinner. Annet som jeg selv har opplevd som årsak til risting, er at dekket har fått en skade, slik at det har kommet en utbulning på dekket. Skjedde meg for 1md siden, utbulningen fylte halve hånda mi, måtte bytte dekket selvfølgelig. Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galgasor Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Ja jeg hadde en bulk i dekket men jeg byttet det med reservedekket som jeg avbalanserte. Tror også egentlig at det er felgene men tenkte jeg skulle vente til vinterdekkene må på for å teste det :-) Hørt også at bremseskivene også kan skape problemer med risting og vibrasjoner? Siter Mine biler: Opel Astra Club 1.4 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnorthoX Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 om det er bremseskivene vil dette riste noe fryktelig når du bremser også! :) kan også være noe dårlige hjullager! :) felgene kan du se om det er kast i når de blir avbalagsert! :) Siter *1995 Omega Steinmetz kompressor *2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Men om det er et hjullager, så ville man vel hatt en forferdelig og fremtredende ulyd i bilen samtidig? Har aldri opplevd dette selv, men kan forestille meg at noe slikt muligens ville kunne skape et sabla spetakkel.. =) Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnorthoX Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 er ikke alltid de bråker så fryktlig etter hva jeg har erfart.. :) kommer vel ann på hvor dårlige de er! :) Siter *1995 Omega Steinmetz kompressor *2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galgasor Skrevet Oktober 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Kjørte 300 mil med bilen rundt storbritania og vibrasjonene begynte på slutten av reisen. Trodde først det var lufttrykket men det var det da ikke. Kan ikke huske at jeg kjørte på en dump eller kom borti en sidegate med hjula. Jeg skal vente til slutten av oktober når vi må skifte til vinterdekk for å se om det kan være felgene, intill da får jeg bare leve med litt gynging og vibrasjoner...håper bare ikke det kan være skadelig for endeledd eller andre deler rundt hjulene. Siter Mine biler: Opel Astra Club 1.4 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnorthoX Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 det kommer jo ann på hvor ille det er, litt vibrasjoner skader ikke! :) Men kjenn på alle hjulene om de beveger seg iht. Hjullager! :) Siter *1995 Omega Steinmetz kompressor *2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Om hjullageret har gått fløyten, skal man vel få en fin klakkelyd når man drar hjulet ut og inn, føle at det er slark der liksom? Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Kan være en drivknute som er slarkete Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg