Gå til innhold

Ikke varme i varmeapparatet?

Ranger emnet


Tårnmannen

Anbefalte innlegg

Go kveld folkens!

 

Si meg, jeg kjøpte Audi'en, som nevnt i en annen tråd, men jeg sliter med varmeapparatet. Det blåser godt, men det blir ikke varmt. Ikke er det trøbbel med noe radiator eller noe heller, for radiatoren ble byttet i fjor høst....

 

Kan det være mangelfull og skikkelig lufting av kjølesystemet etter bytte som gjør dette? Eller noe helt annet og verre? :( eller varmeapparatregister etc?

 

Noen som har forslag til hvor jeg kan begynne lete etter feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

slik jeg ser det er det vel 2 muligheter for feil her.

 

1) Du har for lite frostvæske i systemet slik at det ikke når fram til varmeapparatregisteret.

 

2) Vaieren som går fra dreiehjulet i dashbordet til ventilen som åpner spjeldet til varmen er defekt eller har hoppet av i den ene enden.

 

Sjekk dette først, du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen....

 

Har ikke rukket kikke såå mye på bilen enda, men i går prøvde jeg iallefall å lufte kjølesystemet litt, jeg parkerte bilen i en bratt oppoverbakke, lot den stå å gå en liten halvtime med varmeapparatet på fullt, og vifta på fullt, men den blåser like kaldt...

 

Men, i tillegg, så merker jeg at det dugger innmari inni bilen når den er i gang og vifta blåser...

 

Hva i alle kan dette være da? Det sitter kanskje et filter ifm varmeapparatet eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør merke på småkjøring om det er lekkasje av kjølevæske

 

Sjekk at varmeregisteret faktisk er tilkoblet sin tur/retur slange fra motorrommet og inn på torpedoveggen. Er mange VW som går med

disse utkoblet da registrene originalt var for dårlige, og litt

jobb å ta ut hele dashbordet for å bytte. Dvs, tilførsel og retur er bare koblet sammen istedenfor innpå registeret.

Så sjekk at slangene faktisk er koblet til. Er de det, og du har

tilstrekkelig væske, vil jeg tro det er ødelagt og du ikke har

merket lekkasjen enda - eller så er nevnte spjeld lukket pga wire

som har røket (vanlig det og).

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godeste Tårnmann! Så fremt begge slangene er koblet til som nevnt i innlegget over så skal begge disse være gode og varme etter den prosessen du kjørte. Dersom bare èn er varm så er varmeregisteret ditt med stor sannsynlighet tett. Eller spjeldet ikke lar seg åpne.

 

Har ikke rukket kikke såå mye på bilen enda, men i går prøvde jeg iallefall å lufte kjølesystemet litt, jeg parkerte bilen i en bratt oppoverbakke, lot den stå å gå en liten halvtime med varmeapparatet på fullt, og vifta på fullt, men den blåser like kaldt...

 

 

PS: Du åpnet samtlige lufteskruer som finnes i kjølesystemet mens dette pågikk? Og evt. etterfylte væske underveis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Go kveld folkens!

 

Si meg, jeg kjøpte Audi'en, som nevnt i en annen tråd, men jeg sliter med varmeapparatet. Det blåser godt, men det blir ikke varmt. Ikke er det trøbbel med noe radiator eller noe heller, for radiatoren ble byttet i fjor høst....

 

Kan det være mangelfull og skikkelig lufting av kjølesystemet etter bytte som gjør dette? Eller noe helt annet og verre? :( eller varmeapparatregister etc?

 

Noen som har forslag til hvor jeg kan begynne lete etter feil?

Er det tilførsel av varmt vann .kan jo være tett i røra

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har jeg koblet på slangene, luftet systemet litt til, og nå gir varmeapparatet varme som bare rakkern. I tillegg har den stått og gått en stund, og jeg kan ikke se det lekker noe fra varmeapparatet hverken foran i motorrommet der varmeapparatet sitter eller inne i bilen.

 

Men, om det skulle lekke inn i bilen, renner det innunder teppet eller oppå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har jeg koblet på slangene, luftet systemet litt til, og nå gir varmeapparatet varme som bare rakkern. I tillegg har den stått og gått en stund, og jeg kan ikke se det lekker noe fra varmeapparatet hverken foran i motorrommet der varmeapparatet sitter eller inne i bilen.

 

Men, om det skulle lekke inn i bilen, renner det innunder teppet eller oppå?

oppå

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår