Gå til innhold

Fargen på bilen min har gått ut av produksjon, hjelp.

Ranger emnet


Finken

Anbefalte innlegg

Hadde planer om og lakkere bilen min rød, men så fant jeg ut at jeg heller ville holde den original, men fargen har gått ut av produksjon, el han kunne ikke lage den ihvertfall.

 

Ere bare og pløye fargekart og finne tilsvarende eller har volvo no overgang til andre fargekoder el ja, alle gode tips motas med stor takk.

 

Farge koden er foresten 116-00-1

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bland den du da vel ditt kjøtthue. he he.

Syns jeg ser deg stå nedi labratoriet du har i kjellern og tar en skvett ifra no oljedekkbeis ifra 1970 som faren din mener er like go enda og en dæsj med no modern hadde i kjøkkenskapet. he he, neida, men sånn litt tilbake til det seriøse.

 

Dem skanna også fargen i et sånt multicolor system og så om den kunne lages i bengalakk, fikk frem fargen på skjermen, men den kunne ikke lages, fikk bare opp et alternativ som nesten ligna, men var liksom ikke i nærheten alikevel.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE farger kan blandes! ikke glem at frank cinatra hadde en caddilac med den første lakken i verden som var i blandet flakes/metallic! oig den var spesiell!

 

dette er sikkert en gang på 50 tallet?!.. Rart at den fargen kan blandes! Du må bare finne noen som har peil på jobben de gjør! Har du fargekode, skal det ikke være problem å lage dette! du må bare konvertere volvo sin fargelakk! stikk til volvo og få dem til å konvertere koden til dagens! eller søk gjennom farge skjemaer av alle biler og lakk i verden OM den butikken du er innom har!

 

 

Vet at billakk spesialisten på st. haugen i oslo har det! ca 25kataloger i alfabetisk rekkefølge av bil/årsmod og farge sample!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste lakkverksted med respekt for seg selv har en slags scanner, som man plasserer på en lakkert flate. Den analyserer lakken, og så blander man lakk etter resultatet. Pleier å treffe ganske bra. Gjorde det på en Kawasaki jeg hadde, der lakka vi opp noen striper som egentlig var "teipa". Så lenge vi ikke holdt den lakka delen helt opp mot den teipa, så det veldig likt ut. Dette var en slags fancy lilla pearlaktig farge, vil tro det blir temmelig likt på en vanlig tett lakk.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste lakkverksted med respekt for seg selv har en slags scanner, som man plasserer på en lakkert flate. Den analyserer lakken, og så blander man lakk etter resultatet. Pleier å treffe ganske bra. Gjorde det på en Kawasaki jeg hadde, der lakka vi opp noen striper som egentlig var "teipa". Så lenge vi ikke holdt den lakka delen helt opp mot den teipa, så det veldig likt ut. Dette var en slags fancy lilla pearlaktig farge, vil tro det blir temmelig likt på en vanlig tett lakk.

 

Hjelper ikke med scanner! Scanner funker så vidt på splitter ny lakk og selv da vil du få nyanse forskjeller!

 

Tenk deg da en gammal lakk!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i kontakt med han som lakkerte 940ien min og han sa at det var et problem og få lakk til gamle biler nå, han hadde sjøl en 142 som han bare måtte leite og finne en farge som matcher, da fargekoden til bilen ikke kunne lages lenger.

 

Jeg kommer bare til og finne en farge som er tilnærmet lik, om det er noen nyanser forskjell så får det heller bli uoriginalt.

Ingen som ser det når hele bilen og motor rom blir lakkert opp alikevel.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår