Gå til innhold

"lyd", jeg liker ikke lyder... hjelp meg.

Ranger emnet


hfracing

Anbefalte innlegg

har fått en ulyd....

den kommer tydeligvis fra området rundt clutchen...

det er et slags lite klikk, akurat i det jeg slipper opp clutch pedalen...

det kommer uansett om bilen står og går, eller om bilen er av...

kan også "føles" som et lite tikk/klikk i pedalen...

Ingen ulyder under kjøring(så lenge jeg ikke clutcher, da kommer den samme lyden igjen,men kjennes da kun som et lite klikk i pedalen)...

ikke alltid ved giring heller.. spørs litt hvor langt ned pedalen dyttes..?

kan det være utløserlageret?(håpe håpe) Eller er hele dritten inni der på vei til og gå..

har ikke lyst til og bytte clutch, da jeg aldri har gjort det før på fwd bil...

(hadde forsåvidt trengt ny clutch snart)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stikke en tur på vw og snakke med no mekanikere kanskje.. spørre pent? hehe

kjip lyd ihvertfall

 

får slutte og clutche ved giring da..

 

forresten lagt ut bilder osv av tralla på websiden min

 

kommer mye mer etterhvert

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

har fått en ulyd....

den kommer tydeligvis fra området rundt clutchen...

det er et slags lite klikk, akurat i det jeg slipper opp clutch pedalen...

det kommer uansett om bilen står og går, eller om bilen er av...

kan også "føles" som et lite tikk/klikk i pedalen...

Ingen ulyder under kjøring(så lenge jeg ikke clutcher, da kommer den samme lyden igjen,men kjennes da kun som et lite klikk i pedalen)...

ikke alltid ved giring heller.. spørs litt hvor langt ned pedalen dyttes..?

kan det være utløserlageret?(håpe håpe) Eller er hele dritten inni der på vei til og gå..

har ikke lyst til og bytte clutch, da jeg aldri har gjort det før på fwd bil...

(hadde forsåvidt trengt ny clutch snart)

Lett å bytte clutch på golf 2. Hadde aldri gjort det før jeg heller, men det gikk fint, t.o.m. helt alene. :)

 

På golf 1 er holderen til wirenstrømpa ved pedalen et svakt punkt, der hvor strømpa holdes igjen og wiren blir trukket ut. Selve festet bøyer seg etter noen år med clutching, pedalen blir tyngre, og tilslutt knekker festet. Kanskje det kan være no å sjekke, om wiren kommer rett og fint ut av strømpa. Går da ut i fra at du har wire, og ikke hydraulisk (G60).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by hfracing

feilen er visstnok at en eller fler av fjærene på trykkplata er herp.. (bøyd eller no)

blir bytte ja...

Oki. Må bytte da ja. Men det går så greit så, gjort på en helg. :D Bare løsner alt, tar ut kassen fra undersiden og motor står igjen på det høyre festet og en trekloss under bunnpanna. Det eneste som var litt vanskelig alene var å lirke ut kassa; og å få kassa til å entre veiva ved montering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår