vilnes2 Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 hallo:) trenger noen svar angående min Audi 90 Coupe 2.3 20V Quattro 1989Model 3b:) kan noen sende meg linker eller svar om. om bygging til s2? siden eg har QUATTRO og Coupe er de noe stres med å sete en s2 aby motor nedi bilen? vil de passe? foresten passer s2 girkassa på min 7a motor? vis eg bytta sving hjul å alt sånt til s2? blir jævla i gla for svar;);) siker et spørsmål de liger masse av men eg fine ikkje en drit om akurat den bilen eg har. så ver så snill å send linka eller svar til meg:):):) vudere kansje å selge bilen og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Slike ombygginger har vært foretatt mange ganger før, så hadde du sett på vacn-forumet finner du nok mange tråder som omhandler dette... Må være medlem for å lese prosjektbiten da. Er litt jobb å konvertere, men ikke for mye... Bare sørg for å få tak i mest mulig komplett motor og ledningsnett. Blir fort dyrt å kjøpe masse ting løst. Meeen... hvorfor blander du inn 7A motor og S2 girkasse her? Uansett, motor og girkasse fra alle 5syl går om hverandre, må bare ha med tilhørende svinghjul mot kassen. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilnes2 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 ja da var da eg trude.. mene eg er ikkje medlem der. okay takker for svar:):) de for di eg har jo en 7a motor no. å kune ha tenkt meg en s2 girkasse. vis eg ikkje byge om med motor å alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Husk at du nå har 4-bolts-understell, og må bygge om til 5-bolts for å få det godkjent. Men alt dette er gjort mange ganger før deg. Du gjør trygt i å investere de få kronene det koster å bli medlem i VW Audi klubb. Bare forumet alene er verdt pengene. Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acemaster Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Husk at du nå har 4-bolts-understell, og må bygge om til 5-bolts for å få det godkjent.Men alt dette er gjort mange ganger før deg. Du gjør trygt i å investere de få kronene det koster å bli medlem i VW Audi klubb. Bare forumet alene er verdt pengene. Måtte bare komentere noe på det der, syns forume der e litt teit av den grunn at jeg egentli har lyst å bli medlem der nå, men må betale 400kr. fram til nyttårsaften også nye 400 etter. Skulle vært et år fra dagen en meldte seg inn og ikke 1.januar....tenkte jeg bare skulle se på trådene der osv. ingenting seriøst men uansett no må jeg vente til nytt år for å ikke "kaste bort" pengene mine :( Siter Audi 80 92mod. 2.0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Husk at du nå har 4-bolts-understell, og må bygge om til 5-bolts for å få det godkjent.Men alt dette er gjort mange ganger før deg. Du gjør trygt i å investere de få kronene det koster å bli medlem i VW Audi klubb. Bare forumet alene er verdt pengene. Dette er ikke noe selvfølge for å få denne bilen godkjent, B3 har aldri blitt levert med slik motor, så han må evt ta dette opp med sin trafikkstasjon og høre hva de legger til vekt for godkjenning. Så var det å diske opp med papirer og overbevise de om likehetene mellom B3 karosseriet og S2/B4... Men... Begynn med motor, går fint å kjøre bilen med org kasse og S2 maskin;) Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilnes2 Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 e de ingen B3 i norge så er god kjent såm s2 da? vile no tro de var same bilene. coupe e no coupe? min er no i tileg om bygd frame så ser no helt ut så en s2:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Det skulle ikke være noe problem egentlig. Største forskjellen mellom 89Q 20v og S2 er; 5 bolta hjul Motoren batteriet under baksetet utseendet Litt annet kosmetisk dilldall Diameter på bremser er det samme. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilnes2 Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 må man ha dei jævla 5 bolts? e ikkje mine bremse like streke da? mene da bere lednings nette å hjernen eg trenge å skifte for å få s2 motoren til å gå i min bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morken Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 skjønner ikke vitsen med at man må ha 5 bolts jeg, eneste for at det skal bli likt s2? folk har jo kjørt drifting med tre bolter i hjula uten problem:/ selv så driver jeg å skal oppgradere bremsene til rs2 calippere og rundt 300mm skiver foran å bak, men med orginal boltsirkel. lurer på om jeg får det godkjent da? sikkert ikke:P driver å ska ha i s2 motor jeg å. samme bil som forumstarter men sedan. Siter Åååå, det var seks HØØØYRE ja! Audi 90 Quattro 20v Prosjekt Volvo 240 GL Bilcross Hanomag Henschel F25 Russebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 skjønner ikke vitsen med at man må ha 5 bolts jeg, eneste for at det skal bli likt s2? folk har jo kjørt drifting med tre bolter i hjula uten problem:/ selv så driver jeg å skal oppgradere bremsene til rs2 calippere og rundt 300mm skiver foran å bak, men med orginal boltsirkel. lurer på om jeg får det godkjent da? sikkert ikke:P driver å ska ha i s2 motor jeg å. samme bil som forumstarter men sedan. Enda vanskeligere å godkjenne en sedan igjen vil eg tro, hadde det vært en B4 hadde saken vært greiere. -Problemer får du iallefall viss du bruker noen 300mm skiver bak og rs2 calippere bak, for da har du plutselig ikke håndbrekk lenger, hydraulisk håndbrekk blir ikke godkjent på en typegodkjenning eller en EU-kontroll. Og 5bolts er uansett et krav skal man ha godkjent bilen som en S2. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Dette er ikke noe selvfølge for å få denne bilen godkjent, B3 har aldri blitt levert med slik motor, så han må evt ta dette opp med sin trafikkstasjon og høre hva de legger til vekt for godkjenning. Så var det å diske opp med papirer og overbevise de om likehetene mellom B3 karosseriet og S2/B4... Men... Begynn med motor, går fint å kjøre bilen med org kasse og S2 maskin;) Ble litt usikker her nå. Tenkte at man måtte bygge om til 5-bolts for å få på like store bremser som det S2 var levert med. Men du kan jo bruke S2-kalippere sammen med 276x25mm skiver ifra 2,8E V6. Om biltilsynet mener at 4-bolt er like sterkt som 5-bolt er en annen sak... Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Mai 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2009 Escort Cosworth har 4x108, veier omtrent like mye, har omtrent like store bremser og like mye gamp... Så 4 eller 5 bolt blir samma pokker... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.