olaudi Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Jeg har tenkt å bytte turbo på bilen min og lurte på hvilken turbo jeg skal kjøpe?? Har hørt at Garrett A4 GT28RS Kit er ganske fin.. noen tips om hva jeg bør kjøpe? og hvor mye HK jeg får ut av det? Takk takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 http://www.turbofun.no gt28rskan mel hente såleis mye utav. Men husk at du da må tenke over ting som innmaten i motor også, og da blir det fort dyrt. Også må man ut med grunker for mapping når man bytter til en slik stor turbo. Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Står at man kan hente ca 330 ut av GT28RS kittet. Da bør du hvertfall skifte til H-profil råder så er ganske sikker rådene ikke ryker. Er orginalt smidde stempler i 1.8T og bør vel holde til 350 etter hva jeg har lest. Koster og mappe bilen også da:( Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Mye tåler kassen i en 1.8t da? Trodde ikke den akkurat var optimal for over 300hk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 girkassen er intet problem Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olaudi Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 har hørt at 320 hk går greit med mye orginalt.. men ikke noe spesielt mer bør man satse på? lurer på å få bytta manifold, turbo i nær framtid.. mye koster det å mappe bilen sånn ca? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Da skal jeg fortelle deg en fin liten historie du burdet forholde deg til når det gjelder din 1.8 liter ;) Du kan ha 400hk på orginal innmat uten og ta kverken på den men hk er som regel proporsjonelt med dreimoment og det er her motor tar kvelden. Hvet om hvertfall 2 eksempler der motor har blitt målt til over 330 hk og bilene går fint den dag i dag, Det er rett og slett Hvordan momentkurven blir satt opp som avgjør om det går bra eller ikke. Disse motorene liker absolutt ikke en hard momentkurve, eller altså at dreimomentet bygger seg kraftig fra start av. Dette igjen kommer ann på hvor flinke de som skal mappe bilen din er til og ta hensyn til slikt. Men bruker du et seriøst firma gjør de deg nok pinlig klar over det ;) Mapping kan komme på alt fra 8 til 12 tusen avhengig av hvor når og ikke minst hva. Hvis jeg ikke ga noen som helst mening i det jeg skrev over er det rett og slett fordi jeg har vært på jobb med hodet nedi motor i hele dag og er en smule trøtt!!! Men da kan jeg sikkert utdype meg når jeg er våken igjen. Mvh Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Kostet ca 12k når jeg mappet bilen min. Jeg byttet dyser (grå), plugger, manifoil, laget 3" downpipe, K&N filter, IC(laget hele IC kitet selv), resirk ventil, eksos, byttet magnetventil, LMM, clutch og turbo (Garrett GT2560R 300hk, Art.nr.: 466541-5001S). Ut ifra dette jeg byttet klarte FMS få ut 276HK og 381NM på papiret. Vurderer nå å bytte til ny turbo ( Garrett GT2860RS 340hk Art.nr.: 739548-5001S) og bensinpumpe (denne skal jeg nok bytte uansett så denne er i bestilling). Bytte LMM huset til 3" (evt S3 hus) Da må seff bilen en tur til på FMS (som jeg brukte til å mappe bilen) å bli justert litt igjen. Da vil jeg nok klare å løfte meg mot 300HK (sikkert mer men holder meg på 300hk). Er nok noen teorier om hva motoren tåler, å de jeg har hørt er ikke noe særlig mer enn 300hk men en ikke for aggressiv momentkurve som Rimstad sier. Ikke undervurder luftmassen bilen trekker inn fra luftfiltre. Anbefaler å bygge i 3" ned tirl turboen og bruke Garrett GT2860RS som har 3" innløp. Garrett GT2560R har bare 2" innløp men går å bygge 2,5" ned til innløpet. Ta en titt på http://www.turbopower.no sin NYE side. Dem jeg har kjøpt det meste av, god på pris og god erfaring. Har mye kontakt med Rune Henninen som nettopp har montert mye stasj i sin A3 1.8T. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Våken! Nå er ikke alles lommebøker like tykke vettu vx2go. Og et slikt oppset som du har gitt info på kommer nok på langt mer en mange er villige til og bruke. Selv om du handler alt fra utland og hummelbruk. Men ja mapping er dyrt i seg selv. For ikke og snakke om hvis du skal få dem til og montere delen(e) for deg også! En annen ting er om du kansje burdet prioritere en gt2x turbo i stedet, her får du ut rundt 280hk med rett mapp og tilbehør+ at den spooler opp omtrent like raskt som den orginale turboen. Har du i tilleg fwd? så burdet du heller bruke penger på og få disse hestene ned i bakken en og pøse på med masse ubrukelige hester. Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Uten å gå FOR mye utenfor temaet i tråden; Kan noen kjapt forklare meg hva mapping er? Er det elektronisk? Har det noe felles med datachip, eller er jeg helt på villspor nå? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 mapping: kort forklart programering av riktige tennings verdier,dyse åpningstider,turbotryksregulering i forhold til inputt fra en myriade av sensorer. Så ja det er elektronisk :) Og et helvettes virvarr av verdier. Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Jeg skjønner :) Takker for svar! Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Sant som du sier Rimstad.Blir fort dyrt om du ikke får tak i noe som blir med på nice price. Jeg har kjøpt alt av turbopower utenom dyser og plugger som er kjøpt på FMC der jeg mappet den. Ikke dumt valg det Rimstad. Men å sette bort montering er ikke heller spess billig. Skal ikke alt for mye erfaring til for å montere selv, også er det jo bare å spørre om noe i monteringa er uklart. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Det er helt klart en fordel og montere selv. Og har du litt hobbymekaniker i deg er det et flott steg i læreprossesen om din egen bil. Det som pleier og være problemet her er folk som kjører uten og legge trykket fra turbo til grunntryk når de skal ha bilen til mapping. Og det sier seg vel selv at dette går dårlig da. Eller skal jo folk flest ha dette på bruksbilen så dem har nok ikke tid til noe turbo bytte ;) Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olaudi Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 okei.. takk for all info! :) ja har FWD. Hva er det kan gjøres for å det til å sitte i asfalten ? Skal ikke se bort ifra jeg starter på understelle først ;) og hva bør kjøpes da? hva er best av senkesett osv.. Har akkurat montert ny front og satt på cooler.. Takk for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.