Gå til innhold

Ikke helt fornøyd med lyden.. Komponentene for dårlig?

Ranger emnet


svein-ivar

Anbefalte innlegg

I min bil (volvo 740) har jeg for øyeblikket;

 

Spiller: Alpine CDA-9857R

Foran: GAS 523, 5,25"

Bak: Riesen et eller annet, 5,25"

Bagasje: Mutant X MT800.1X som driver en Kicker L7 10" i portet kasse.

 

Har liggende og slenge: Pioneer TS-A6900 6x9 høytalere, Pioneer SPL1002 høytalere 4" og en Lagacy LA140 forsterker (noen som kjenner til denne?).

 

Dette spiller helt greit på høyt volum, men fungerer ikke helt som jeg vil på lavere volum. Det jeg lurte på er: Er komponentene rett og slett for dårlige? Kan jeg bytte ut noen av komponentene med det jeg allerede har? Eller lønner det seg å vente til jeg og lommeboka blir enige igjen?

 

Kjører forresten høytalerene på spilleren og ikke ekstern forsterker (vet det fungerer bedre..).

 

Legger mest vekt på lydkvalitet.

 

På forhånd takk;)

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger vil du bruke totalt da?

 

Og fint om du kan konkretisere litt hva du mener med "åpen kasse"... en kasse som er åpen anser jeg ikke som en kasse i denne sammenheng, for å si det litt knotete... ;) en basskasse er lukket eller portet, ellers kan elementet være montert åpent uten kasse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har portet kasse.

Lyden blir klarere (men ikke god nok) på moderat-høyt volum. Føler at det blir litt "blurry" på lavere nivåer.

 

Penger ja.. Vanskelig å si. Ønsker rimelige, men gode komponenter. De gangene jeg spiller høyt vil jeg kjenne trykket, men likevel skal det være så klart som mulig.

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg kjøper et greit komponentsett til å ha foran (anbefalinger? MÅ være 5,25" diskantene finner jeg plass til), burde jeg heller bare flytte de som sitter foran nå bak? Og kan jeg bruke Legacy LA 140 forsterkeren

(4-kanaler, står 300W..) jeg har til å drive høytalerne, eller er den noe å bruke i det hele tatt?

 

Sånn som økonomien er nå, vil jeg helst slippe å kjøpe ny forsterker, men kan avse noen kronasjer til bedre høytalere.

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=16004&PHPSESSID=7a2eff0724c7a21fbc3faed01f5337e4

 

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=17076&PHPSESSID=7a2eff0724c7a21fbc3faed01f5337e4

 

Disse er begge gode sett, og billige. Har du mere å bruke, så finner du det også på sidene der ;)

Bruk den forsterkeren du har, og brokoble den til frontsettet, så kan du evt bytte senere ;)

 

Ps: Focal er mitt førstevalg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår