Gå til innhold

Spm ang div ting til 740

Ranger emnet


corollagt87

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har noen spørsmål ang min 740!

 

Bilen er en 740gl sedan 85mod.

Motor b230a med 131hk

Bilen er senket 40mm

 

Planer for bilen er:

Hvite blinkers bak

Sote ruter

Tak vinge

Rette bulk bak

muligens sette in turbo om motoren tåler det:P..

 

Har tenkt tanken med 850 front og bakfanger om ikke for mye jobb/ombygging på dette?

 

Noen som kan gi meg tips/forslag for å få bilen sprekkere og finnere uten for mye påkostninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Jeg har noen spørsmål ang min 740!

 

Bilen er en 740gl sedan 85mod.

Motor b230a med 131hk

Bilen er senket 40mm

 

Planer for bilen er:

Hvite blinkers bak

Sote ruter

Tak vinge

Rette bulk bak

muligens sette in turbo om motoren tåler det:P..

 

Har tenkt tanken med 850 front og bakfanger om ikke for mye jobb/ombygging på dette?

 

Noen som kan gi meg tips/forslag for å få bilen sprekkere og finnere uten for mye påkostninger?

 

Det var da en effektstinn B230A du har...

 

Hva effektøkning angår vil det enkleste, billigste og beste være å bytte ut motoren med en B230FK eller hva den nå het da den satt i 940 og hadde turbo. Karosseriet beholder du som det er, men prøv å få tak i noe originale add on-greier. En 740 er altfor firkanta til at det blir fint med runde 850-deler.

 

Utfør mine kommandoer og din bil vil bli både "sprekk" og "finn"...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da en effektstinn B230A du har...

 

Hva effektøkning angår vil det enkleste, billigste og beste være å bytte ut motoren med en B230FK eller hva den nå het da den satt i 940 og hadde turbo. Karosseriet beholder du som det er, men prøv å få tak i noe originale add on-greier. En 740 er altfor firkanta til at det blir fint med runde 850-deler.

 

Utfør mine kommandoer og din bil vil bli både "sprekk" og "finn"...

 

Kan ikke si meg annet enn enig her.. :)

 

Forgasser og turbo er ting jeg ikke kan fatte at folk orker og begi seg ut på. Det fungerer sikkert greit, men er ikke noe jeg ville fantasert om å eie selv.

 

Samme gjelder forsåvidt 850-fangere osv på 740, selv om jeg mener å ha sett et eller to fine eksempler på at det kan bli pent. Men original addon er noe av det bedre du kan sette på bilen! :)

 

Noen som har ei FK-blokk til salgs forresten? :P

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..

 

Men er blitt vanskligere å få tak i addon også,så tenkte bare på andre muligheter der.. hehe

 

Har fått tilbud på et motor da,veit ikke om det er noe å satse på jeg?

 

Med et motor, tenker du her på en B230ET eller har du bare bommet fullstendig på kjønnet?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det b230et.. Han sa bare at han hadde volvo et motor han som selger den!

 

er fin den bare å bytte råder så er den god nokk den. råder kan du hente fra b230 FK eller nyere F motor dem er litt tykkere så den blir mer holdbar. men kjører du på standard trykk som er 0,6 så holder den lenge. men du burde få med deg motor styring også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står da hvertfall b230a i motor rommet,som jeg har sett..

Her er et bilde av motoren,så dere som har peil ser sikkert hva det er?

DSC01995.jpg

 

Den gulkorkern har nok ikke 131 hk nei!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår