Gå til innhold

regning fra møller

Ranger emnet


pettersenroar

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dersom verkstedet har byttet ut en del uten å spør om lov til dette, så kan du enkelt og greit levere inn bilen igjen, få dem til å bytte ut delen med den gamle igjen.

 

Dersom de ikke lenger har muligheten til å sette bilen i den stand den var (dvs. de har hivi den gamle delen) så må de stå til ansvar for dette. Be alltid uansett om et prisoverslag dersom de skal fikse noe for deg. Denne prisen hvis du får et forslag er de nødt til å holde seg til. De kan i følge kjøpsloven legge på opptil 10% av avtalt pris eller noe sånt... og det er jo uansett overkommelig.

 

Og btw. hvilket verksted er det som tar bortimot 1500 for en arbeidstime?

 

Jeg hadde nettopp min på verksted for å finne ut hva som var galt med motoren min. Merkeverksted var det også, omtrent det dyreste jeg kan finne i umiddelbar nærhet, men også det beste...

 

Jeg gjorde følgende:

 

Leverte inn bilen og forlkarte at de måtte sjekke hva som feilte. Så presiserte jeg også at jeg ikke ville at de skulle reparere noe uten å spør meg først. Dette tok de som en selvfølge, og det gjorde jeg også, men så hadde jeg iallefall sagt i fra tenkte jeg.

 

Da klokka ble 10 på morgenen bilen skulle på verksted så ringte mekanikeren meg og spurte etter litt, for å få et sted å begynne, så jeg fortalte ham alt jeg kunne komme på hva jeg hadde gjordt og hva symptomer som hadde vært osv.

 

Etter et par timer ringte han meg igjen. Han fant ingen feil på bilen...! Og han spurte enda litt mer, og jeg svarte enda litt mer, så sa han at han skulle feilsøke litt til.

 

Samtidig i denne samtalen så ba jeg han om å sjekke en olje lekkasje fra motoren som jeg skulle hatt fiksa selv for lenge siden, men ikke har hatt gidda til å sjekke hva var engang. Jo, han skulle sjekke den.

 

Etter 15 minutt så ringte han meg igjen, og sa at han ikke fant noen feil, og bilen gikk så godt som den aldri hadde gjordt, og det hadde han rett i, for feilen har forsvunnet uten at noen har reparert den... kanskje gud gjorde det... :) DA han ringte så sa han at han hadde funnet olje lekkasjen, og han hadde også et par teorier om hva som kan ha forårsaket den midlertidige feilen...

 

Olje lekk kom fra filteret (som merkeverksted har montert feil fra før av - på østlandet :P hehe) Han sa han kunne bytte det, så var vi ferdige med den saken. Jeg var enig, og spurte aldri etter noen pris, for jeg regna med at det ble ikke urimelig uansett.

 

Jeg vil tro at jeg har hefta mekanikeren i ca 2,5 timer + nytt oljefilter + etterfylling av olje + arbeid.

 

Regningen kom på 1024 kroner!

 

Så dersom noen har betalt 1500 for en sjekk og bytte av en billig sensor (koster sikkert ikke mer enn oljefilteret mitt - ca 300) så er det ikke noe annet enn urimelig synes jeg. Men som sagt i tidligere poster. Jeg mistenker verksteder av og til for å slurve og være grådige.

 

Dette er jo et klart brudd på kjøpsloven, da de har fiksa noe på bilen din uten ditt samtykke, feilen ikke forsvant, og du får regninga for det hele. Det skal ikke mer til enn at du går ned og ber dem ordne opp der og da. Dette kan de bare ikke kjøre gjennom, og du må bare ikke betale regningen før du er førnøyd med oppgjøret, enten du blir overtalt til å se det rimelige i den regningen du har fått eller du får noe igjen hos dem...

 

UANSETT så kan ikke en regning gå til inkasso så lenge det er en konflikt om den. Dersom du likevel får varsel og til slutt inkasso, så er dette også lovstridig. Du må enkelt og greit be verkstedet orden opp, hvis du ikke klager så kan du ikke regne med at det skjer noen ting.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår