Gå til innhold

regning fra møller

Ranger emnet


pettersenroar

Anbefalte innlegg

haha, trang i nøtta du Mondeo :P

 

Han VIL BETALE for feilsøkinga (selv om de ikke fant feilen)..

 

Problemet er at han IKKE VIL BETALE for en del verkstedet har byttet uten lov og muligens uten grunn.. (Ettersom det visste seg å være en brent plugg)..

 

Og hva mener du med veldig få biler har luftmengdemåler ?

Har selv eid ivertfall 3-4 biler med dette... Care to explain ???!

 

Nå sender ikke jeg så veldig mange regninger da, det har vi andre til å ta seg av. Og når det gjøres på den måten er det bestandig i samråd med verkstedledelsen.

Men er det billigere å betale 3500 for en feilsøking, for så å finne delen på ebay og få noen til å skifte den, kontra å betale 2000 for feilsøking og delen??

 

Hææ.. Hvordan kommer du frem til disse tallene ?

Hvor jobber du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, han mente altså "det er veldig få biler som leveres NYE I DAG med massemåler"..

Gikk nesten ut ifra at han mente på veien I DAG, ettersom trådstarter har en 10år gammel bil og det sannsynligvis ikke er en flunk ny bil det er snakk om...

 

"For det andre" tror jeg ikke onkelsaabfar heller siktet til en flunk ny bil i sitt eksemplar med en luftmengdemåler..

 

VWgolf1: I DAG skrives forøvrig med mellomrom, dette er TO ORD..;)

"Tror du skal gå ut å leke med golfen din du" :assman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, trang i nøtta du Mondeo :P

 

Han VIL BETALE for feilsøkinga (selv om de ikke fant feilen)..

 

Problemet er at han IKKE VIL BETALE for en del verkstedet har byttet uten lov og muligens uten grunn.. (Ettersom det visste seg å være en brent plugg)..

 

Og hva mener du med veldig få biler har luftmengdemåler ?

Har selv eid ivertfall 3-4 biler med dette... Care to explain ???!

 

 

 

Hææ.. Hvordan kommer du frem til disse tallene ?

Hvor jobber du ?

Med den åpninga burde jeg vel ikke svare men..

Nå vet ikke jeg akkurat hva slags føler dette er, men det er flere av de som er "engangs". Gidder ikke forklare hvorfor for det skjønner du ikke alikevel.....

 

Rams opp de bilene du har hatt som har luftMENGDEmåler, altså en slik

421be9f1.jpg

 

De tallene er tatt ut fra lufta, men for de som trenger det med teskje: Hvis man tar f.eks 1000 kr timen i feilsøking og holder på i fem timer koster dette kr 5000. Henger du med så langt? Hvis man etter to timers feilsøking bestemmer seg for å forsøke å bytte en føler til kr 500 uten at det egentlig er annet enn erfaring som tyder på at problemet er der. Hvis dette da hjelper har man en regning på 2500 kr. Altså har man spart kunden for 2500. De aller aller fleste ville vært fornøyd med det i stedet for å få beskjed om at det etter fem timer trolig kan være en føler, men vi er ikke helt sikre...

Det er desverre ikke bestandig det lykkes, men jeg tror heller ikke kunden ville vært fornøyd om verkstedet ikke fant noe feil etter fem timer.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange situasjoner er du oppi i uka hvor du bruker mer enn en time på feilsøking? Regner med at dere teller påbegynte timer.. Er det snakk om hele tiden er det en ting, men hvis det skjer en gang i uka er det vel greit å ringe kunden og spørre før man bytter noe?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter sånn som jeg har forstått det, er det almenn moralsk verksted-policy at hvis man f.eks. bytter visker, bytter bremsevæske etc. på en bil, og kunden ikke har spurt om det; crystal; dette er noe de gjør uten hans samtykke, skal han få det gratis. Tror ingen verksted er så idiot at de begynner og tappe utigjen f.eks. bremsevæsken.

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilsøking tar tid, mye tid og hodebry, hva med en bil jeg hadde inne. Var gitt opp fra ett annet verksted, feilkode på veivakselsensor, var bytta både veivakselsensor og kamakselsensor, bilen fungerte litt, så stoppa den, bilen var død når jeg fikk den. Endte med at jeg tok ut hele motornettet, splittet dette, fant den riktige feilen først, gnisseskade i nettet på ledningene til veivakselsensoren, men starta ikke. Viste seg at de hadde lagt opp nye ledninger til kamakselsensoren tidligere og dette var feilkobla.

 

Hvor mange timer tok det, på en bil som det er rimelig trangt på, måtte slippe ned girkasse bl. annet.

Splitta hele ledningsnettet.

 

Problemet med feilsøking er at du veit ikke hva som er feilen, og du veit ikke hvor du skal begynne.

 

Kikke på bil, finne fram i verkstedhånbøker, finne, og noen ganger lage spesialverktøy, tenke masse.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den åpninga burde jeg vel ikke svare men..

Nå vet ikke jeg akkurat hva slags føler dette er, men det er flere av de som er "engangs". Gidder ikke forklare hvorfor for det skjønner du ikke alikevel.....

 

Rams opp de bilene du har hatt som har luftMENGDEmåler, altså en slik

 

De tallene er tatt ut fra lufta, men for de som trenger det med teskje: Hvis man tar f.eks 1000 kr timen i feilsøking og holder på i fem timer koster dette kr 5000. Henger du med så langt? Hvis man etter to timers feilsøking bestemmer seg for å forsøke å bytte en føler til kr 500 uten at det egentlig er annet enn erfaring som tyder på at problemet er der. Hvis dette da hjelper har man en regning på 2500 kr. Altså har man spart kunden for 2500. De aller aller fleste ville vært fornøyd med det i stedet for å få beskjed om at det etter fem timer trolig kan være en føler, men vi er ikke helt sikre...

Det er desverre ikke bestandig det lykkes, men jeg tror heller ikke kunden ville vært fornøyd om verkstedet ikke fant noe feil etter fem timer.

 

Du mener passat bruker engangs-temp.føler ? Eller var dette også noe du hentet fra luften ?

 

Har hatt peugeot 205, 2 omegaer 2.0 og 2.6 og Golf 3 som jeg vet hadde luftmengdemåler, sikkert flere også som har hatt dette...

 

De fleste her skjønner ivertfall at man har krav på å bli kontaktet om det skulle bli aktuelt å bytte noe utenom avtalen..

Så da driter jeg i at du ikke forstår dette..

Men hadde satt pris på om du kunne nevnt hvor du jobber, slik at vi som ikke ønsker denne situasjonen kan styre unna deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så lei av alle dere forståsegpåere og andre med OT innlegg! Kunden skal IKKE betale for noe han ikke har bedt om, dette er så soleklart at det er jo ikke engang noe å diskutere! Verksted er PLIKTIG å informere kunden FØR noe arbeid utføres utover det som er avtalt på forhånd! Ved avtalt pris på det som skal gjøres, kan man avvike max en viss prosentandel, husker ikke helt, mener det var 10 %. Men det er ikke nøye i dette tilfelle. Ikke nøye om at det ikke er snakk om mange kronene, men er snakk om å forholde seg til regelverk, og normal skikk og bruk.

---------------------------------------------

Mvh. Marius. =)

1998 Volvo V70

1983 VW Golf "Einser" 1,6 D*prosjekt*

+ MASSE tidligere biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener passat bruker engangs-temp.føler ? Eller var dette også noe du hentet fra luften ?

 

Har hatt peugeot 205, 2 omegaer 2.0 og 2.6 og Golf 3 som jeg vet hadde luftmengdemåler, sikkert flere også som har hatt dette...

 

De fleste her skjønner ivertfall at man har krav på å bli kontaktet om det skulle bli aktuelt å bytte noe utenom avtalen..

Så da driter jeg i at du ikke forstår dette..

Men hadde satt pris på om du kunne nevnt hvor du jobber, slik at vi som ikke ønsker denne situasjonen kan styre unna deg...

Enten så har den en tempføler som skrues inn i godset på topplokket, eller så har den en som går i kjølevæska. Ser ikke ny ut etterpå uansett...

 

Hvor ofte tror du en Pug 205, og Omega 2,0-2,6 og Golf 3 for den del er innom bilverksteder for feilsøking egentlig??? Tre timer så er verdien av bilen overskredet..

 

Vil dere fortsatt heller betale tmesvis med feilsøking så værsågod. I motsetning til "dere" er jeg borti problemet hver uke, og så lenge bilen er i orden så er folk fornøyde selv om det er byttet deler for et par hundrelapper uten forhåndsgodkjenning (I tilfelle "dere" ikke har lest hele, har jeg tidligere sagt at trådstarter bør klage, fordi bilen ikke ble bra.)

 

I dette tilfellet: Hvis verkstedet hadde ringt og spurt om det var greit å skifte den selv om de ikke var sikre, tror "dere" det hadde vært greit å betale for delen da, når bilen ikke ble bra?

 

Og når man står midt i en jobb, ringer kunden for å godkjenne og hører: Dette er svareren for XX osv..

Hva gjør man da?? Setter bilen ut, og tar inn neste. En time senere dukker kunden opp, og lurer på hvordan det går. Jo nå står den på vent fordi vi ikke fikk tak i deg, og vi rekker kanskje å se på dn senere i dag..

Blir kunden fornøyd da??

 

Ingen seriøse verksteder bytter deler for tusenvis av kroner uten å spørre, men skal man ringe hver gang det er en bolt som må skiftes så må man snart ha egen mann til å ringe. Denne mannen må da ha lønn, og den lønna må kunden betale. Da blir timesprisen høyere og det vil "dere" vel ikke ha noe av.

 

Først klages det over at det er for dyrt med feilsøking, tar man snarveier for å spare tid og penger er det galt også.

 

Og som jeg tidligere har sagt, så sender ikke jeg ut regninger, og slike saker diskuteres alltid med verkstedledelsen, som i de aller fleste tilfeller også har kundekontakten, så bare slapp av.

 

Og jeg skjønner fortsatt ikke vitsen med å starte en klagetråd her, FØR man har tatt opp saken med verkstedet. Er ikke bilen i orden når man henter den, så går man inn igjen og gir beskjed, i stedet for å henge ut verkstedet. Kommer feilen tilbake, så går det an og ta en telefon

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så lei av alle dere forståsegpåere og andre med OT innlegg! Kunden skal IKKE betale for noe han ikke har bedt om, dette er så soleklart at det er jo ikke engang noe å diskutere! Verksted er PLIKTIG å informere kunden FØR noe arbeid utføres utover det som er avtalt på forhånd! Ved avtalt pris på det som skal gjøres, kan man avvike max en viss prosentandel, husker ikke helt, mener det var 10 %. Men det er ikke nøye i dette tilfelle. Ikke nøye om at det ikke er snakk om mange kronene, men er snakk om å forholde seg til regelverk, og normal skikk og bruk.
Arbid som er avtalt?? Han ga etter sigende beskjed om at de skulle finne ut hva som var feil. De prøvde en tempføler, og fant ut at den var i orden? (Noe den ikke var)

På feilsøking må det da avtales en makspris der man skal gi seg. Haddde kunden vært fornøyd med to dagers feilsøking til 1000 kr timen + mva? Fått beskjed om ei regning på 15 store+ mva og en beskjed om at det kan være tempføleren, men vi fikk ikke lov å prøve den, så sikre er vi ikke..

 

Trokke det gitt.

Welcome to the real world

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår