Gå til innhold

regning fra møller

Ranger emnet


pettersenroar

Anbefalte innlegg

hei jeg var å hentet bilen min på møller her en dag før jeg satte den inn så ba jeg demom å FINNE ut va som var feilen med motoren min.. så når jeg hentet den hadde di byttet en temprarurgiver uten å kontakte meg for å høre om di skulle jøre det fikk en regning på 1500kr plus at feilen var der enda...frustrert hater pedersens auto på mo......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bortsett fra at innlegget til pettersenroar er bortimot uleselig fordi han skriver som en fireåring (ikke kom her og si at jeg mobber dem som har dysleksi, i tilfelle han har det, det går i det minste an å sette inn et punktum eller et komma her og der, uansett hvor ordblind eller svaksynt man er), er jeg faktisk ganske enig med ham.

 

Hvis jeg hadde spesifisert at jeg ville at de bare skulle finne ut hva som var galt, og de byttet deler og krevde betaling for det uten å spørre meg først, hadde jeg også nektet å betale for denne delen. Arbeidstimene skal man selvsagt betale for, men ikke noe mer. Spørsmålet er om du skal gidde å ta deg bryderiet med å kjøre tilbake med den nye delen og levere den tilbake - for det må du jo gjøre, dersom du ikke har tenkt å betale for den. Det er riktignok ikke din skyld at de byttet den, men du kjørte da vitterlig ut derfra med den? Kjør tilbake med delen og be dem om å skrive ut en ny faktura for arbeidstimene.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig juristen. Av og til er det faktisk bortimot umulig å finne en feil samme hvor mye man måler og tester. Og husk at du betaler for feilsøking også Da bytter man gjerne en del på mistanke for å teste. Jeg vil tro det er tilfellet her. Du mener det ikke hjalp, og da bør du klage

 

Det er kanskje flisespikking, men det er en prinsippsak. Har jeg bedt dem om å teste, får de teste, ikke bytte deler og fakturere meg for det uten å få min godkjenning først. Hvis de må bytte en del for å teste, får de ringe meg og spørre om lov, dersom det er slik at delen ikke kan tas ut igjen etter testen og brukes på nytt senere. Hvis jeg bestiller en PC og butikken slenger med og fakturerer meg for en ekstra harddisk fordi de mener at den jeg har bestilt er for liten, er jeg svært lite interessert i å betale for den harddisken, selv om de kanskje skulle ha rett i at den jeg bestilte var alt for liten. Det er som sagt en prinsippsak. Man betaler for det man ber om, ikke for masse annet tull.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke lov å gjøre oppdrag uten at kunden gir samtykke til dette.har de blitt enige om å kontrolere og det står i oppdraget/underksrift på oppdraget,kan ikke bedriften sette i gang utskifting før kunden er kontaktet og de blir enige om ekstra kostnader rundt dette.

en skal betale for feilsøkinga,men ikke for delen/arbeidspengene i dette tilfellet hvis det som fremkommer av post 1 er riktig.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om de ikke fikk testet da? Hva om alle verdier var riktige? En tempføler kan ha en dipp akkurat ved en bestemt temperatur, og det er ikke enkelt å finne ut.

Er borti dette problemet hver dag.

Hvor stor del av totalregningen utgjorde tempføleren i dette tilfellet?

 

Det har ikke noe med saken å gjøre. Den kunne ha kostet 100 000 kroner eller 1 krone, det er totalt likegyldig. Det er en prinsippsak, jeg skal ikke bli pult i ræva av en mekaniker som ikke kan holde en svært enkel avtale. Som jeg sa i mitt forrige innlegg (som du åpenbart ikke leste godt nok): hvis de må bruke en del som ikke kan tas ut igjen og brukes seinere, må de ringe og få min godkjenning først, dersom de har tenkt at jeg skal betale for den. Hvis de ikke ringer, kan de pent få ta den ut igjen når feilen er funnet, så vil jeg kjøpe en til halv pris på Mekonomen eller et annet sted.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår