Gå til innhold

garantisak

Ranger emnet


pettersenroar

Anbefalte innlegg

hei jeg har en vw passat 1998 mod sedan jeg har fått mange bobler under lakken møller sier at dette er en sinkfeil jeg ble fortalt av verkstedmesteren at dette skulle dem dekke men jeg har nå fått AVSLAG. hva faen... noen som har noen kjennskap til dette noen plasser er det faktisk bjynt å ruste å vw har jo 12 års rustgaranti så på mandag skal jeg trappe opp på døren deres å spørre HVA FAEN... kommer ikke til å gi meg på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er vel hva orlyden sier på den garantien...

 

Står det lakk rust eller er det mot GJENNOMRUST...?¨¨

 

Det vil nå bli ekstremt masse folk som kommer opp i sitvasjoner som detta og det koster bilbutikkene enorme summer...

 

Så...

 

Kan hende du må fikse detta på egen reging:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg har en 02 zafira, og har det samme trøbla der. har nå "anka" avslaget tre ganger. men de gjemmer seg bak att det er bare mot gjennomrust de dekker.da kan jeg bare vente litt sa jeg,men det kunne jeg ikke for da hadde jeg ikke fulgt demes anvisninger. har også en spreke i en punktsveis, men heller ikke dete vil de fikse pga kjøpsloven sier bare fem år. altså er ikke garantiene verdt en dritt etter fem år selv om du følger servicene og rustkomtrollene som de forlanger.men jeg gir meg ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garanti lakk

Det er også innført en 3 års garanti for lakk. Alle nye Volkswagen, Audi og Skoda garanteres i 3 år fra leveringsdato mot skader i lakken som kan føres tilbake til feil i produksjonen. Skader som er oppstått på grunn av ytre påvirkning, faller naturlig nok utenfor garantien. Vedlikehold av lakken i henhold til bilens instruksjonsbok forutsettes.

 

Garanti rust

Volkswagen, Audi og Skoda leveres med 10 - 12 års garanti mot gjennomrustning. Det forutsettes at vedlikehold utføres i henhold til bilens instruksjonsbok, og at eventuelle skader utbedres før disse får utvikle seg, samt at skadene ikke må være forårsaket av ytre påvirkning.

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre så sliter hele bilbranskjen med korrosjonsproblemer...

 

Mye kommer av at lakken er litt lettere å slå hakk i av knøtta små steinsprut...

 

Det andre er at folk ikke steller med de nye bilene sine som mange gjorde før og polerte titt og ofte...

 

Tror det er den største grunnen, + at det finnes x antall bilkonstruktører som burde jobbet som mekanikere noen år FØR de begynte å tegne/lage biler...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kanskje vurdere et annet merke fra et annet land der bilene er lagd for og brukes på vinter og ikke rett fram på autobanen!

 

Du tror Volvo konstruerer biler for Sverige?

Vil tro markedet i sverige er for lite til at det spiller noen STOR rolle for hvordan bilene blir designet/konstruert. Det er likedan der som hos andre produsenter, det er produksjonskostnader, etterspørsel og markedet generelt som kontrollerer såntno :P :roll: :roll: :assman

har forresten slipt mye rust på volvo, og da er det ikke snakk om 240, 740 og 940.. ;)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår