Whiskas Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Hei ,, har en Bmw 91 mod , 318i , bare lurer på hva som kan være galt når jeg trykker inn clutch da båker det skikkelig ,,?? Må jeg evt bytte clutch eller er det olje ,, hjelp ønskes :)??? Vennlig hilsen Whiskas http://www.bilforumet.no/images/smilies/flamer.gifhttp://www.bilforumet.no/images/smilies/thanks.gif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Mon tro om det er det lageret som kalles "utløselager". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Når det lageret skjærer seg vil dette forekomme. Det kan også skje at utløserarmen hopper av og går innpå trykkplata når du kløtsjer men det er ytterst skjelden. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whiskas Skrevet September 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Hva betyr det :)??? Bytte clutch eller ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Nei men du må ha av girkassa. Kan være en fordel å bytte cløtsjen når du først har det oppe! :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whiskas Skrevet September 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Kan noe gå galt vis jeg fortsetter å kjøre med den sånn :) `??? Er det vanskelig å bytte clutch på den eller :)?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Er det bare lageret som har gått tørt,så kan du sikkert kjøre til det er bare støv igjen av det. Men du kommer til å hate den lyden etterhvert!! :) Er jo ikke store jobben å skifte klutsj på disse bilene. Men hvor vnskelig det er jo veldig relativt og kommer an på antallet tommeltotter man er i besittelse av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whiskas Skrevet September 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Vis det blir tørt ,, er det mangel på olje eller :)??? Hva kommer det av ,, vet clutchen er dårlig men ikke så dårlig .. men den kanskje burde byttes, Har gjort det før for 20 år siden men husker ikke hvordan jeg byttet , finnes det noen Bilder noen plass så jeg kan se å huske hvordan man bytter clutch .:)??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Secmaen Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Kan noe gå galt vis jeg fortsetter å kjøre med den sånn :) `???Er det vanskelig å bytte clutch på den eller :)?? Du brenner Clutchen rimelig kjapt vist du kjører med det,du må skifte det alikevel så like godt å gjer det før du står på en øde landevei en sen natte time. skift clutchen i samme slengen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Bytt den..Koster 9000 kr ink deler på BMW..Enten så gjør du det selv,eller så setter du den vekk..Men uansett,ikke kjør den sånn..Blir bare verre da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Du brenner Clutchen rimelig kjapt vist du kjører med det,du må skifte det alikevel så like godt å gjer det før du står på en øde landevei en sen natte time. skift clutchen i samme slengen. Du brenner jo ikke clutchen, det er jo lageret som løser ut clutchen som er gåent, dette er jo ikke i kontakt med clutchen så lenge du ikke trykker clutchen inn. Når det gjelder hvorfor dette har skjedd, så er det to ting som gjør at dette lageret slites fortere enn normalt: 1 Du kjører med foten på clutchpedalen. Da ligger lageret borti clutchen hele tiden, det er det ikke beregnet på. Foten skal hvile ved siden av clutchpedalen. 2 Du sitter og kukkelurer i kø med clutchen inne i stedet for å sette bilen i fri og slippe ut clutchen. Å sitte i ro med clutchen inne fører i tillegg til at fjærene på clutchen din vil miste spennet fortere. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Secmaen Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Du brenner jo ikke clutchen, det er jo lageret som løser ut clutchen som er gåent, dette er jo ikke i kontakt med clutchen så lenge du ikke trykker clutchen inn. Når det gjelder hvorfor dette har skjedd, så er det to ting som gjør at dette lageret slites fortere enn normalt: 1 Du kjører med foten på clutchpedalen. Da ligger lageret borti clutchen hele tiden, det er det ikke beregnet på. Foten skal hvile ved siden av clutchpedalen. 2 Du sitter og kukkelurer i kø med clutchen inne i stedet for å sette bilen i fri og slippe ut clutchen. Å sitte i ro med clutchen inne fører i tillegg til at fjærene på clutchen din vil miste spennet fortere. Vist lageret går varmt og du har clutchen inne,hva skjer da??jo du brenner clutchen!! Been there done that! skjer ikkje under kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 vet clutchen er dårlig men ikke så dårlig .. men den kanskje burde byttes, Når du først har gearkasse ute blir det bare dumt å spare de relativt få kronene en ny clutch koster. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.