Gå til innhold

Norges råeste Volvo 240/242

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Hvem mener dere har den råeste 240/242 i Norge....? Personelig er min favoritt Be-4-You Volvo`n.....!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

min :D :D

 

Nei, ser ut som be-4-you volvoen blir mest ekstrem. Den bilen blir helt vanvittig når den kommer tilbake. Ta en titt på bildene av den på be-4-you! Anbefales :)

 

Når det gjelder mest "show" med mye "go" er vel KRH sin som vinner..

 

En annen er vel den sorte litt bredda som var i bilsport for en stund siden, men 6'er og turbo. Rå bil det og!

 

Ellers så liker jeg litt mer anonyme volvoer.. Slik at sykkler og biler blir litt mer "overrasket" når du parkerer dem ;) Bruke masse penger på en volvo for å få den tøff er etter mitt synspunkt bare tull! En 242 er grommest når den ser orginal ut, skamlav og med MYE motor og store hjul og mye bremser! Må si at euro-1 sin bil stiller sterkt på det punktet! (veit ikke helt med bremser enda da ;))

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker den svarte ja,den er grunnen til at jeg har 242 i dag....! Be-4-You å KRH er en fryd for øye...,det må jeg si,men jeg er enig det at anonyme Volvo`er er veldig tøft.....!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den hadde lakkert frontspoiler og grøftelys... helt til den var en tur borti en snøhaug. Skal ha lakkerte speil og bross stylingsett på den hadde jeg tenkt... Denne er veldig godt bevart. Min far kjøpte den i '82 og har hatt den frem til jeg overtok den.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en '76, solgt og registrert i '75. Jeg burde vel egentlig beholdt den original og pusset den opp i originalfargen med den originale jubileumsstripen... Men jeg hadde så lyst til å bygge en Volvo som var gjennomført ombygd/stylet (og har fremdeles lyst til det). Den skal bli het gjennomført med tiden, men det koster jo endel penger... og tar masse tid! Den er jo veteran om 2 år, så da koster det jo nesten ingenting å ha den lenger. Da kan den stå og bli pusset opp så lenge man vil :)

Skal ha Bross-styling(tror den ser best ut på de gamle 240-ene), lakkerte speil (nye typen eller kanskje dtm-look), grøftelys, hvite blinkers foran og på sidene, 17" jp-felger, eksosen ut på begge sider bak (bross-skjørtet er laget for det) og 850-stoler eller Recaro. Det er vel de viktigste planene jeg har... også skal den lakkeres igjen. Samme fargen, men med litt mer blå-lilla "skjær". Skal sørge for at den blir lagt merke til etterhvert...(den har den blitt lenge, men ikke nok).

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en '76, solgt og registrert i '75. Jeg burde vel egentlig beholdt den original og pusset den opp i originalfargen med den originale jubileumsstripen... Men jeg hadde så lyst til å bygge en Volvo som var gjennomført ombygd/stylet (og har fremdeles lyst til det). Det er så mange halvgjorte 240'er rundt omkring syns jeg. Den skal bli het gjennomført med tiden, men det koster jo endel penger... og tar masse tid! Den er jo veteran om 2 år, så da koster det jo nesten ingenting å ha den lenger. Da kan den stå og bli pusset opp så lenge man vil :)

Skal ha Bross-styling(tror den ser best ut på de gamle 240-ene), lakkerte speil (nye typen eller kanskje dtm-look), grøftelys, hvite blinkers foran og på sidene, 17" jp-felger, eksosen ut på begge sider bak (bross-skjørtet er laget for det) og 850-stoler eller Recaro. Det er vel de viktigste planene jeg har... også skal den lakkeres igjen. Samme fargen, men med litt mer blå-lilla "skjær". Skal sørge for at den blir lagt merke til etterhvert...(den har den blitt lenge, men ikke nok).

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høre bra ut det der!

Glad du ikke vil bygge om til nye bakparten, begynner å bli lei av de. Har et lite "triks" jeg har tenkt å utføre med min, får se hvordan det blir.

Vet om noen steder man får bross styling til en vettug pris?

Min ble forresten lakkert 3 uker siden, men har ikke fått tatt noen bilder ennå.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må beholde den gamle bakparten, den skiller seg jo ut fra alle de andre... Har lurt litt på å montere gamle 264-lykter (den brede utgaven av de gamle lyktene), men vet ikke helt om jeg skal det eller gjøre noe annet moro med den.

Vet bare om ett sted i Sverige som har nettside og selger Bross-styling. Der koster komplett skjørtesett 4400,-. Det må lakkeres da, men jeg syns allikevel at det er en bra pris for et nytt sett. Du finner dem på http://www.spoilerkit.se

Men ikke stjel alle idéene mine da ;) Har noen ekstra idéer på lager da, som forblir hemmelige til de kommer på bilen... Man må jo ha noe helt eget :D

Har du noen gode idéer om ting man kan gjøre med den, så blir jeg veldig glad for å høre dem!

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt bross før, så stjeler nok ingen ideer. Men det er blitt vanskelig å få tak i, men nordic autotech skaffer vel til ca 4500.

Har selv 264 lykter liggende, de skal på etter litt modifisering.

Ellers så syns jeg 90+ frontruta er et must.

En liten takspoiler, ikke noen 850vinge!!

Nyere dashbord og noen ålreite seter.

Mye du kan gjøre.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår