Reodor F Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 For et års tid siden eller så gjorde vi et forsøk på å komme med noen konklusjoner hva angår innkjøring av motor. Innkjøringen er i grunn gjort unna ganske raskt. Etter den første oppstarten og varmkjøringen bytter man olje og filter. Man kan deretter belaste motoren ganske hardt, men man må kjøre korte pull slik at olja vekselvis kan krype oppoversylinderveggene og smøre. Unnlater man å gjøre dette kan man risikere å kjøre inn ringene helt uten smøring og da vil ikke innkjøringen bli særlig vellykket. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 tror jeg villa hørt på det reodor sier :) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 du skal IKKE! kjøre inn en nybygd motor pent! Du kan gjerne fylle på en billigere olje for å bruke den til å rense motoren skikkelig innvendig! La motoren stå på tomgang i sikkert 30min minimum, få onkli varme på den og så kan du dra på skikkelig med en gang! Det er en gammal myte om at du skal ta det pent under innkjøring! hva med alle gromme motorer som settes sammen og rett i benken?!.. kjør den inn på noen timer og så bytter du olja med engang til no grommere saker! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 du skal IKKE! kjøre inn en nybygd motor pent! Du kan gjerne fylle på en billigere olje for å bruke den til å rense motoren skikkelig innvendig! La motoren stå på tomgang i sikkert 30min minimum, få onkli varme på den og så kan du dra på skikkelig med en gang! Det er en gammal myte om at du skal ta det pent under innkjøring! hva med alle gromme motorer som settes sammen og rett i benken?!.. kjør den inn på noen timer og så bytter du olja med engang til no grommere saker! Jada, bare slakk opp en gang i blant slik at ringene får litt smøring. Når det gjelder å bruke en billig olje til første oppstart er jeg litt delt. Motoren blir riktignok ikke utsatt for høy belastning, men samtidig trenger den all hjelp den kan få hva angår oljas evne til å holde forurensninger flytende osv. De fleste motorprodusenter anbefaler å kjøre inn motoren med samme olje som man har tenkt å bruke til vanlig drift. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg