Gå til innhold

G60 16v!

Ranger emnet


simhelg

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om de orginale stempela og råder fra en 8v g60 motor, holder i en 16v topp? Har lest mye om dette, å ser nesten samtlige bruker stempler og råder fra s2.. Innsuge passer jo heller ikke, så eventuelt modde om ett fra s2/rs2? eller passer ett scirocco innsug rett på?.. Hvor eventuelt får jeg tak sånne deler?

 

Takker for svar:thanks

Mercedes benz c-180 - bruksbil

Vw prosjekt - vr6?

Audi 80 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går an å bruke G60 stempler og 16v topp, men da får du kompresjon på rundt 6:1, som er alt for lavt, med mindre du skal kjøre 3 bar i ladetrykk

 

Scirocco 16v innsug passer selvsagt på 16v toppen, og innsug fra S2 kan kappes, men det er antagelig mindre jobb å modde et innsug fra Honda B-serie

 

Hva hadde du egentlig tenkt å bygge?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går an å bruke G60 stempler og 16v topp, men da får du kompresjon på rundt 6:1, som er alt for lavt, med mindre du skal kjøre 3 bar i ladetrykk

 

Scirocco 16v innsug passer selvsagt på 16v toppen, og innsug fra S2 kan kappes, men det er antagelig mindre jobb å modde et innsug fra Honda B-serie

 

Hva hadde du egentlig tenkt å bygge?

 

Var det jeg fryktet ja.. å 3 bar blir vell en smule for mye..?

 

Har en 2'r golf gti 16v med noe ekstremt sliten motor, med strøken 16v topp.. Søskenbarnet mitt kjører corrado g60 å kjøpte seg en delebil med nyoverhalt motor som jeg får meget billig.. Kr motoren min starter heller ikke, og lekker olje i hytt og gevær, så fant ut de va like grett å bygge noe som var en smule artigere

 

I første omgang blir de g60 16v vertfall, så får jeg se hvor godt økonomien og fantasien passer ilag;-)

Mercedes benz c-180 - bruksbil

Vw prosjekt - vr6?

Audi 80 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye komp vil det bli med S2 råder/stempler da?

 

Samme som S2 orginalt, mener det er 9,2 eller 9,3;1

 

 

Var det jeg fryktet ja.. å 3 bar blir vell en smule for mye..?

 

 

 

I første omgang blir de g60 16v vertfall, så får jeg se hvor godt økonomien og fantasien passer ilag;-)

 

Nå er det jo ikke akkurat billig å bygge 16v G60 da. Ikke noe billigere det enn å bygge 16vT, snarere tvert i mot.

 

Skal du kjøre 16v motoren orginalt på G60 sprutet må du også ha spesialchip

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som S2 orginalt, mener det er 9,2 eller 9,3;1

 

 

 

 

Nå er det jo ikke akkurat billig å bygge 16v G60 da. Ikke noe billigere det enn å bygge 16vT, snarere tvert i mot.

 

Skal du kjøre 16v motoren orginalt på G60 sprutet må du også ha spesialchip

 

Har både motor og chip:) så lurer på å bytte stempler å råde til neste år, å deretter turbo :) det kan bli artig, vertfall om jeg klare å få tak i en billig sycro:)

Mercedes benz c-180 - bruksbil

Vw prosjekt - vr6?

Audi 80 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både motor og chip:)

 

Men har du trim chip til G60, eller har du chip for 16v med G60 digifant innsprøytning? De er nemelig veldig forskjellige. Vil ikke gå bra med G60 chip på 16v motor

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du trim chip til G60, eller har du chip for 16v med G60 digifant innsprøytning? De er nemelig veldig forskjellige. Vil ikke gå bra med G60 chip på 16v motor

 

Hmm, nå spør du faktisk vanskelig.. Mener å huske de hadde stått på en g60 8v digifant.. Dette er ikke så bra med andre ord?:|

Mercedes benz c-180 - bruksbil

Vw prosjekt - vr6?

Audi 80 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg illustrere

 

Tenningskurver på 16v

16vignition-1.jpg

 

På 8v

8vignition.jpg

 

Som du ser, er det ganske stor forskjell på verdiene. Det er tilsvarende på bensin også. På Lavt turtall vil en 16v med 8v chip få alt for mye bensin, og på høyt turtall, alt for lite

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Som du ser, er det ganske stor forskjell på verdiene. Det er tilsvarende på bensin også. På Lavt turtall vil en 16v med 8v chip få alt for mye bensin, og på høyt turtall, alt for lite

 

aha, nå skjønner jeg mye mere !:-) Tusen takk for det;-)

Mercedes benz c-180 - bruksbil

Vw prosjekt - vr6?

Audi 80 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Artig å se gamle tråder.. Ble forresten en artig motor! ble til jeg ordnet meg en sliten g60, som jeg fjernet glader og satt på en t4 turbo.. Gikk helt greit i en ribbelt golf 2 syncro ;) (Vinterbil for ett par år siden!) Solgt og vraket..

Mercedes benz c-180 - bruksbil

Vw prosjekt - vr6?

Audi 80 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår