Gå til innhold

slark i mellom og bakaksling, og ombygging fra nivåreg til vanlig bak

Ranger emnet


Camarogeddon

Anbefalte innlegg

Det hørtes ikke veldig ille ut. Kjør i sakte fart i 3-5 gir. Slipp gassen og gi gass sakte igjen. Da merker du om det er mye slakk. Da får du en slags dunkelyd...

Det som i tilfelle må gjøres er overhaling av bakdiffen.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel i grenseland for overhaling ja. Takk for vurdering/hint

 

Men ikke kritisk ennå, jeg får ta et problem av gangen. Etter å ha hatt bilen 1,5 måneder så¨begynner det å dukke opp småting.

 

noen som vet om innfestingen av demperen er lik med og uten nivåregulering?

 

DVS, om det går an å sette vanlige "dumme" dempere på en bil med nivåregulering, og bare blende hydraulikklinja bakover?

 

en av bakdemperne mine bak er ferdig, så jeg må ha nytt, men selve reguleringsventilen til nivåjusteringa ser ikke helt 100 ut heller (lekker, og endel rust), så jeg lurer på å bare koble systemet ut, og montere vanlige dempere..

 

noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjell da? Veit om fler som har byttet ut fra nivåregulering til vanlige. Bare å blende oljetilførselen. Du må nok bytte hele topplager skåla også.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ene jeg har er ennå hel, men den andre har begynt å sprekke som en moden plomme i en skrustikke i bunnen. Så jeg tar det pent over dumpene for tiden.

 

tror jeg fant riktige deler på huggeren, var en 2,2 E der, sedan, hvor dette så helt ut. Skal ut og sammenligne med bilder seinere i kveld, og eventuelt hente i morra

 

med to fjærbein til så burde det da kunne gå an å koble sammen noe som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. etter endel om og men, så fikk man da bytta bak, men det ser ikke ut til å slutte der. (en ting er at fjærene jeg rappa på høggern er fra en sedan, så bilen ble visst senka en cm eller to bak, det får være, inntil jeg eventuelt gidder å gjøre noe med det.

 

Det som er litt mere plagsomt oppdaget jeg når jeg reiv resten av det gamle hydraulikksystemet, nemlig at lastavhengighetsventilen er koblet til hydraulikksystemet baki der. så nå har jeg i praksis nada bremser bak, da systemet tror det er null last.

 

Noen som har prøvd å koble hydraulikklinja direkte til ventilen, for full brems bak? Er jo en viss fare for å låse bak først, men.

 

Lurer på om jeg skal prøve det i morra, bare for å ha testet om det potensielt sett kan funke.

 

noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja. da ble den ventilen koblet direkte på hydraulikken, i hvertfall enn så lenge. Det er bedre med for mye brems bak, enn ikke noe i det hele tatt.

 

Testa jo før og etter, før så var det såvidt jeg fikk låst bakhjula på grus, mens nå får jeg til 4 stive på tørrasfalten.

 

så får heller ABS'en jobbe litt hvis jeg skulle trenge full brems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan da melde at innfestingen for demper med og uten nivåregulering IKKE er lik.

 

hvis noen skulle lure...

 

så her må jeg nok bli kreativ

 

 

Går fint, gummien i toppen må du ha fra en bil uten nivåreg.

OG fjærene er ikke like.

Enklest...finn deg et vrak uten nivåreg. putt i nye dempere.

Husk å blende rørene ved trykkakkumulatorene på hver side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. over til dagens nye problem.. tungstarta!

 

Bilen går prikkfritt når den er i gang, under kjøring.

 

Tomgang detter av og til ned på et litt for lavt nivå (650-700-ish), egentlig ikke et problem

 

Men bilen begynner å bli skikkelig tungstarta når den har stått en stund, og er kald. Når den først er i gang eller har vært i gang, er alt fint. Så selv om jeg bare får start en gang, stopper tvert, og prøver på ny, så starter'n prikkfritt. Men den første starten begynner å bli trøblete

 

noen som har hatt lignende oppførsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår