Gå til innhold

Prosjekt: 1985 Audi 90 2.2E 10V Turbo | Update 1.04.09

Ranger emnet


anbhovl

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Da har jeg kjøpt meg bil. En Audi 90 2.2 1985mod:)

Skulle egentlig låne bilen først, men etterhvert fant jeg ut at jeg bare måtte ha denne;)

Bilen har gått 280.000km, noe som egentlig ikke er så gale.

Bilen har vært avskiltet de 3 siste årene, og bare stått i garasje.

 

 

 

Kan begynne med ting som er gjort med bilen, så får jeg ta planene etterhvert.

 

*Har byttet Støtdempere forran + bak til Gule Koni

 

*Montert Vanntemp måler grunnet den orginale ikke funker enda

 

*Nytt ratt av typen MOMO JET 320mm

 

*Panser byttet og lakkert

 

*Skjermene forran er slipt ned, sparklet og lakkert på nytt

 

*Fått inn stereoanlegg

 

*Lakkert baklyktene røde

 

*Byttet Termobryter, termostat, klosser forran og bak, begge Kalipperene bak, div foringer i forstillingen og alt som er av bremserør er byttet.

 

*Ny Reg. reim + vannpumpe

 

*Ny Radiator

 

*Ny Clutch

 

 

Foreløpige Planer:

 

*Nye felger

 

(x)*Motor fra 200 Turbo

 

*Oppgradering av bremser

 

*Lakkere resten av bilen

 

*Hvite blinklys forran vurderes

_____________________________________________

 

Etter en del herjing i vinter, røk toppakningen og reversen i girkassen.

 

Så nå står den på jobben uten topp og girkasse.

Toppen er nå hos A/S Regulator for sliping

og reversen er fikset. Etter ett lite uhell ved bytte av slavesylinder, klarte jeg å knekke en del på girkassen.

Denne blir sveist av A/S Regulator

 

Deler:

Slipesett

Slavesylinder

Utløserlager

Topplokksbolter

Oljefilter

Plugger

Rotor

Fordelerlokk

Føringshylse i stål.

 

 

Bilder vil bli lastet opp:)

 

_____________________________________________________

 

Kom gjerne med innspill:)

 

 

Her er noen bilder. Håper det faller i smak:)

 

23092008216.jpg

 

14092008117.jpg

 

14092008119.jpg

 

23092008215.jpg

 

23092008225.jpg

 

23092008229.jpg

Gule Koni:)

30092008331.jpg

30092008330.jpg

Sånn så den også ut en periode. planen var å bruke disse lyktene om vinteren, helt til jeg hadde ett lite uhell som kan leses om lenger nede på siden.

30092008327.jpg

30092008340.jpg

Endret av anbhovl

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

20vt motor og fwd ja.. Det kan bli moro veit jeg.. Håpløst å kjøre :)

 

Og hvorfor ikke fikse tempmåler'n isteden for å sette inn en måler som overhode ikke hører hjemme? Er helt sikkert bare følern i motorrommet...

 

Quattrodrivverket får du ikke til å passe uten å sveise tunnell bakover osv osv.. Så det er bare å glemme!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like bra respons her som i tråden min ser jeg :P hehe

 

Fin bil, så ut som et pent eksemplar :D

Hva med noen nye felger? :)

 

jajaja, veldig bra respons, hehe:D

 

Jo, takker for det du:)

Nye felger står ganske tidlig på ønskelisten:)

Har skjedd litt siden sist nå, legger det ut straks...

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20vt motor og fwd ja.. Det kan bli moro veit jeg.. Håpløst å kjøre :)

 

Og hvorfor ikke fikse tempmåler'n isteden for å sette inn en måler som overhode ikke hører hjemme? Er helt sikkert bare følern i motorrommet...

 

Quattrodrivverket får du ikke til å passe uten å sveise tunnell bakover osv osv.. Så det er bare å glemme!

 

hehe, det er helt håpløst å kjøre ja. Får se hva som skjer nå. Får jeg fatt i en motor fra en 200 eller noe sånt, så blir den bygd om.

 

Den tempføleren ja, den har irriterte meg en god stund. Jeg kjøpte ny tempføler og byttet, men hjalp lite. Så er nok enten instrumentet, eller kontaktplaten som ligger bakpå instumentet som er røket. var ute å kjørte en dag, og så begynnte motoren og koke. Etter det har jeg bare montert inn denne måleren:)

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemmen sjå:P Du er i live altså??;) huff' date=' skal ikke spamme tråden din.

 

Får legge ut en liten update om Eikedalen;):P[/quote']

 

Halla.. jeg er i live vettu. Er ikke så mye som skjer her fortiden grunnet meget dårlig økonomi. Men dette skal vi få ordnet på..

 

Som skrevet i første innlegget skal toppen og girkassen avsted i morgen. Toppen skal slipes og girkassen skal sveises litt på.. Skal legge ut bilder av dette...

 

Eikedalen ja, huff... Er noen måneder siden det nå vel?

Sier ikke stort mer enn.. Snø/is, sving, håndbrekk og bil i mot:)

Gikk ikke så værst. Valgte å treffe en stolpe med fronten framfor fronten på en annen bil med ræven på min bil.. Hadde 3 1000metere i fronten som fikk hard medfart, ett hovedlys som knuste og dessverre ene grøftelyset mitt, som jeg sliter noe vanvittig med å få fatt i. Hovedlykten hadde jeg liggende, så denne ble byttet.

Høyre skjermen må rettes, sparkles og lakkeres på nytt.

 

Om noen har ett grøftelys H-side eller hele fangeren med begge i som de vil selge, må de bare ta kontakt:)

 

Sånn kan det gå, dessverre:P

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på å få bilen på veien til helgen:)

Bilder:

 

050120091285.jpg

Delegirkassen min:)

090120091311.jpg

090120091315.jpg

Blokketterpussing.jpg

Klartilmontering.jpg

Toppetterpussing2.jpg

1 Stk kamaksel:)

16012009.jpg

Deler. Mangler Føringshylsen, oljefilter og plugger

16012009001.jpg

Ventilløfterene bader fint i diesel:)

16012009002.jpg

 

Og så ett lite bilde fra i sommer:)

06092008072.jpg

 

Kommer bilder av girkassen før og etter sveising:)

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla.. jeg er i live vettu. Er ikke så mye som skjer her fortiden grunnet meget dårlig økonomi. Men dette skal vi få ordnet på..

 

Som skrevet i første innlegget skal toppen og girkassen avsted i morgen. Toppen skal slipes og girkassen skal sveises litt på.. Skal legge ut bilder av dette...

 

Eikedalen ja, huff... Er noen måneder siden det nå vel?

Sier ikke stort mer enn.. Snø/is, sving, håndbrekk og bil i mot:)

Gikk ikke så værst. Valgte å treffe en stolpe med fronten framfor fronten på en annen bil med ræven på min bil.. Hadde 3 1000metere i fronten som fikk hard medfart, ett hovedlys som knuste og dessverre ene grøftelyset mitt, som jeg sliter noe vanvittig med å få fatt i. Hovedlykten hadde jeg liggende, så denne ble byttet.

Høyre skjermen må rettes, sparkles og lakkeres på nytt.

 

Om noen har ett grøftelys H-side eller hele fangeren med begge i som de vil selge, må de bare ta kontakt:)

 

Sånn kan det gå, dessverre:P

 

hehe:P Ja, so kan da gå, men men... Gleder meg til den er satt sammen igjen:) Blir vel crusings da:P Og hvis du trenger hjelp med noe er det bare å skrike ut vettu;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror dette kan bli bra.. Blir nok litt kjøring når den kommer på veien igjen;)

 

Men uansett... Har begynnt å sparkle litt. Hadde en "fin" bulk i ene bakskjermen min. Glemte selvfølgelig å ta bilde før jeg begynnte på dette:shake

 

Ellers er det ikke så veldig masse rust på denne bilen, heldigvis. er stort sett bare nede på venstre fordør samt venstre bakdør. 0 rust under bilen:)

 

Litt bilder av sparkling og pussing:

Første runde! 1kg sparkel?:D

18012009019.jpg

Høyre fordør:

18012009021.jpg

Å kjøre på bane med løs sub baki, er ikke å anbefale:doh

18012009023.jpg

Andre runde! Litt mindre sparkel denne gangen:)

18012009025.jpg

Så hadde jeg litt sparkel til overs da.. hm, klarer vi å fikse noe på denne skjermen tro?:D

18012009020.jpg

 

Blir mer pussing i morgen, så får vi se om vi kan få noe resultat:) Natta

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoy:).. Holder i skrivende stund på å pusse ned sparkelen på høyre fordør og på ene skjermen. Legger ut bilder når jeg kommer hjem! Ellers gjorde jeg ferdig bakskjermen i går:) tror det ble bra.

 

Noen som har noen gode forslag ang motor til denne bilen?

Planen er å få byttet i sommer om jeg finner noe som er brukende:) Får vel ikke godkjennt 20vt i denne?

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla folks.. Fikk i dag en god nyhet:) Sveisingen av girkassen var vellykket og lå klar til å kunne hentes. Toppen er ferdig på fredag, så da blir det skruing i helgen. Blir mest sannsynlig lakkering i helgen også:)

 

 

Bilder fra gårsdagens økt:

19012009032.jpg

19012009033.jpg19012009038.jpg

20012009064.jpg

20012009065.jpg

Denne skjermen skal jeg egentlig få noen andre til å ta seg av. men det er lavt prioritert hvis jeg får det noen lunde til selv.

20012009067.jpg

20012009077.jpg

Ny type rustbeskyttelse! Tidligere eier har hatt det litt gøy:D

20012009070.jpg

Føringshylsen:

19012009031.jpg

Ventilløfterene snart klar til å gjøre jobben sin igjen:)

19012009062.jpg

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hentet girkassen, byttet noen småting og fått den på plass hvor den hører hjemme!:) ellers har det blitt litt pussing som vanlig:D skjermen begynner heldigvis å ta form.

 

 

Noen som ønsker bilder eller?

 

Vel...

En stor takk til AS Regulator:pray

22012009080.jpg

Med ny slavesylinder:

22012009082.jpg

Ny føringshylse i stål, så slipper denne å smelte flere ganger:

22012009084.jpg

Sachs Utløserlager:

22012009085.jpg

Så var det den skjermen da...

22012009088.jpg

Jøss, begynner å ta form jo:)

22012009094.jpg

Så måtte det dreies litt;) Var litt for stor

22012009092.jpg

 

Noen timer til på denne forskjermen, så er vel ting klar til å lakkeres. Blir blandet lakk i morgen:) (Fredag)

 

Men nå er det på tide med noe søvn. Blir en travel helg:D

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja folkens.. Så var det ny dag og nye muligheter:)

Har ikke fått gjort så veldig masse i dag pga familiebesøk..

 

Men har hvertfall hentet toppen min

Pusset og sparklet X-antall ganger på forskjermen

Begynnt å dekke til bilen

Grunnet Forskjerm, bakskjerm, H-dør og bagasjelokk:)

 

Så gjenstår det litt tildekknings arbeid. Resten av bilen må tildekkes før jeg begynner å sprøyte. Så må jeg dekke til en annen bil som selvfølgelig ble hengende på ene bukken. Og av alle farger måtte jo denne selvfølgelig være hvit:drunk:

 

Bilder fra dages økt:

 

24012009121.jpg

23012009104.jpg

Har ikke vært så nøye der hvor sideblinken skal være:P

24012009119.jpg

Bakskjermen ble desverre ikke 100% grunnet jeg gikk tom for papir, så da hadde jeg bare papir som var veldig smalt igjen. og dette er jo noe drit å bruke når man skal ha ting plant. Men uansett...

24012009116.jpg

Lakken som jeg fikk i dag:)

24012009122.jpg

Toppen planert:

24012009126.jpg

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår