Gå til innhold

Volvo S60 2,0 Turbo

Ranger emnet


Volvo_Rune

Anbefalte innlegg

Har da kjøpt med en Volvo S60 2,0L Turbo.

Det er spaceball gir kula som står i bilen, noe jeg synes passer den bra.

Er lyst delskinn.

Rulla 80000km.

 

Har hatt den en drøy måne nå.

Og er kjempe fornøyd med bilen.

 

Og har da noen planer for bilen;

 

-Sota ruter

-Felger 18"

-Chip

-Åpent luftfilter med varmesjold fra bsr, montert.

- Montere øyenlokk. har dem lakkert ferdig, mangler bare og mont.

 

Noe av planene jeg har, kommer alltids noe mer:)

 

Av utstyr er det vell ikke så mye, men noe er det:

-Infelbarespeil.

-cruskont.

-Hu603 steroanlegg med radio og cd, som også er stadard i disse.

- Kjøre comp.

Kommer ikke på noe mere i farta!

 

Noen som har innspil og tips og råd til hva jeg kan gjøre med bilen? felger osv.

 

(Mere info og bilder kommer når jeg får tilbake min egen pc.)

 

noen bilder fra da jeg var på Lånke banen på Volvoklubbentrøndelag treff:

 

S603.jpg

 

S602.jpg

 

S60.jpg

 

Volvos60.jpg

-2001 Volvo S60 2,0L Turbo

-1991 Volvo 940 (Solgt)

Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen svar å få?

Hørte på pris på soting av alle ruter uten om frondruta på mandag, 6500,-kr skulle få det til 6000,- blank snakka dem om, men synes det var litt dyrt, eller?

Dette var på riis bilglass, Lade, Trondheim..

men veit ikke om jeg skal vente litt utover eller ikke, vi får se:)

God ettermiddag folkens!

-2001 Volvo S60 2,0L Turbo

-1991 Volvo 940 (Solgt)

Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen svar å få?

Hørte på pris på soting av alle ruter uten om frondruta på mandag, 6500,-kr skulle få det til 6000,- blank snakka dem om, men synes det var litt dyrt, eller?

Dette var på riis bilglass, Lade, Trondheim..

men veit ikke om jeg skal vente litt utover eller ikke, vi får se:)

God ettermiddag folkens!

 

Kjempe bil:) Er vel det det koster tror jeg, huska at du får noen års garanti på slik soting.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Veit det er forsjell på frondtlykta på nyere S60,

Men er det forsjell på baklyktene på nyere S60 kontra gammelere type?

Lite som skjer her, mest vask og finpuss.

Tenkte jeg skulle bestille time på riis for toning av ruter nå i desember mnd.

Men dette gikk ikke, da jeg har motor lampa som lyser, og en feil, som jeg er usikker på hva er, kan være lamda, bremsepedal giver, luftmengdemåler, og flere småtteri.

Men var på verksted får å få lest ut feilkoder, og han sa alt dette, og slettet feilkode, hjalp vell en hal dag. men det som er merkelig er: når jeg kjører, har en del turtall, og mye pådrag, så stopper bilen, vill ikke gi mere gass, men så kommer den, så kjennes det ut som den fusker.. noen som vet hva dette kan være? vanskelig å forklare over bilforumet. men må unasett bestille time på mandag, og høre med mekaniker.

 

Har mista ett øyelokk som sagt, noen som vet om det går an å bestille kun på en side? til autopower i arendal?

 

Tenke jeg skulle legge ut en del nye bilder av S60'n fra i sommer med sommerfelga på.

Men får ikke til å føre over fra dataen til phptobucket, noen som kan hjelpe meg der? fikk det til fint før, men nå har det blitt nye fornadringer der, og skjønner meg ikke på det..

-2001 Volvo S60 2,0L Turbo

-1991 Volvo 940 (Solgt)

Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit det er forsjell på frondtlykta på nyere S60,

Men er det forsjell på baklyktene på nyere S60 kontra gammelere type?

Lite som skjer her, mest vask og finpuss.

Tenkte jeg skulle bestille time på riis for toning av ruter nå i desember mnd.

Men dette gikk ikke, da jeg har motor lampa som lyser, og en feil, som jeg er usikker på hva er, kan være lamda, bremsepedal giver, luftmengdemåler, og flere småtteri.

Men var på verksted får å få lest ut feilkoder, og han sa alt dette, og slettet feilkode, hjalp vell en hal dag. men det som er merkelig er: når jeg kjører, har en del turtall, og mye pådrag, så stopper bilen, vill ikke gi mere gass, men så kommer den, så kjennes det ut som den fusker..

 

Jepp, de nyere modellene har litt "klarere" baklykter, samt markeringslys på sidene. Klarte ikke å finne noe bra compare-bilde sorry :P

 

Ang. det andre høres det litt ut som reserveprogram? Synes det var rart at de ikke kunne se konkret hva det kunne være på avleseren. På 850 kan man se hver spesifikk ting hver for seg på avlesning hvertfall, om motorlampa skulle lyse. 850´n har jo forresten egen lambdalampe også (ser ut som en grønn "L"), har ikke S60 det?

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, vet ikke.

han kunne værtfall ikke se hva det konkret var, bare hva det kunne være.. sto kontakt ett veksted.

og eksos var med på hva det kunne være i manualen i værtfall.. kan godt hende at lamdan har egen "lampe" ja.

men må dra innom han værstekaill'n å høre med han når jeg får tid, var en dreven volvo mann som jeg forsto så. men resrve program, kan du utdype litt? ikke alle er like flinke til åfårstå. hehe.

God kveld!

-2001 Volvo S60 2,0L Turbo

-1991 Volvo 940 (Solgt)

Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på veksted igjen og forklarte symtomene, fikk høre at det er enten spjellhus eller luftmegnde måler, mest sannsynelig sist nevte sa ham.

Var på Volvo i tr,heim får å kjøre/bestille.

Fannt ikke noe for luftmegnde måler på denne. han sa at det ikke var luftmegnde måler, men noe anna, men fann ikke dette ut, jeg ga opp. dette er får dårlig,

Men fikk da luftmegnde måler på feilkode meldinga.

Er det noen av dere som vet?

Hilsen en frustrert kar...

-2001 Volvo S60 2,0L Turbo

-1991 Volvo 940 (Solgt)

Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell eg måtte kjifte ut både spjellhus og lamdasonde da min 2,0t hadde dine nevnte symtomer fusking og spesielt når ac en var på.

 

venta i 4 uker på nytt spjellhus fra volvo forus.

 

der er også slark i girstanga noen som har vært borti dette ???

 

Nå fusker lysa mine parklys bak og framme ???

 

og sentrallåsen er jo håpløs. låser den så låser den plutseligt opp pasasjerdørå ka kan dette være `???????

 

godt eg uansett har garanti på den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår