Gå til innhold

Prosjekt-tråd om min snart gromme 242. (Bildetung)

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Ah. Var godt sveisa så jeg.. Bortsett fra der batterikassen skal stå.. Ser ut som det er gjort i halvfylla dagen derpå, så det må nok bort å gjøres om igjen..

 

Så det er sikaflex ja.. Må nok fjerne det også, å legge på karosserikitt eller tectyl. Da blir det nok bra. :)

 

Du har ingen deler til 242 liggende å slenge? F.eks vipperuter bak? :)

 

Stod forresten senkesettet på bilen når du solgte den?

Vet du hvor mange eiere det har vært på bilen?

 

Liker å vite litt om bilene mine skjønner du.. :)

 

 

Står det senkesett på bilen nå?

 

Har noe deler, men ikke vipperuter.

 

Tror det var 3 eiere før meg på den. 2. eier hadde vel bilen fra slutten av 70 tallet til 2005.

Han jeg kjøpte den hos hadde den vel aldri registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 183
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nope, var ikke noen ledninger på b20'en. Eneste kontakten som var, var en liten hvit, som gikk på girkassen. Regner med det var til ryggelys.

 

Det er bare en ting jeg ikke har fått koblet opp. Er ikke sikker på hva det er, men tror det er utblåsning av etter eller annet.

 

Det gikk 2 slanger fra forgasseren til en liten boks som kunne minne om ei lita pumpa, og deretter en slange under bilen, fra starteren, til den boksen gikk det en ledning.

 

Har ikke dette montert, men bilen går nå som ei kule uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det senkesett på bilen nå?

 

Har noe deler, men ikke vipperuter.

 

Tror det var 3 eiere før meg på den. 2. eier hadde vel bilen fra slutten av 70 tallet til 2005.

Han jeg kjøpte den hos hadde den vel aldri registrert.

 

Vet ikke om det står senk på den nå.. Fjærene og alt var fjerna på bakakslingen ihvertfall.. Lav nok der.. :p

Foran vet jeg ikke.. Ser igrunn orginal høyt ut, men mulig det er pga motor og slikt er tatt vekk..

 

Solgte du bilen til Olle, eller har det vært flere eiere mellom deg og meg?

 

Hvilke deler har du forresten?

 

Skaff deg 264 baklykter, myyye finere, men desverre jævla dyr:S

Har slike lykter på hånda, men er jo det med prisen som du sa.. :p

 

Nope, var ikke noen ledninger på b20'en. Eneste kontakten som var, var en liten hvit, som gikk på girkassen. Regner med det var til ryggelys.

 

Det er bare en ting jeg ikke har fått koblet opp. Er ikke sikker på hva det er, men tror det er utblåsning av etter eller annet.

 

Det gikk 2 slanger fra forgasseren til en liten boks som kunne minne om ei lita pumpa, og deretter en slange under bilen, fra starteren, til den boksen gikk det en ledning.

 

Har ikke dette montert, men bilen går nå som ei kule uansett :)

 

Ah.. Da skjønner jeg ja.. Den saken du snakker om som du ikke har montert, er åndinga til flottørkammeret.. Skal gå via en ventil som åpner når tenninga er på, og slipper åndingen ut ca midt under bilen.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte bilen til Olle.

 

Jeg har ruter uten vipp ihvertfall, dører i ukjent stand, interiør i litt shabby stand, og diverse stæsj.

 

Ah... Skulle jo aller helst ha hatt vipperuter.. :p Hvilket interiør har du? Stoler?

 

Kan jo bli bra dette her :)

Jo, takk.. Håper da det.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært i garasjen å tatt ned bakakselen (1030), lakka 2 stag til den nye bakakselen og påbegynt nedpussing av den som er en 1031... Har også kommet på et motorprosjekt..

 

Tenkte først å ta den oppborra b20'en jeg har, men la det fra meg da jeg mangla endel innmat til den.. Så derfor ble konkluksjonen; Fabrikkny B20B (kun vært montert i bil for å sjekke om den starta å gikk. Har vært igang i ca en halvtime), med steg 3 topp, kvasskam, sterkere ventilfjærer, to doble 45 dellorto, grenrør, dieselradiator med påmontert el-vifte.. :)

 

 

Her er noen bilder av dagens økt:

 

De lakka stagene. Bakakselen blir i samme farge:

DSC00762.jpg

 

DSC00763.jpg

 

 

Den gamle akslingen:

DSC00764.jpg

 

DSC00765.jpg

 

 

Dårlig rep. av rustskade:

DSC00766.jpg

 

DSC00767.jpg

 

 

Rust i høyre hjulbue. Har ny bue, så ingen fare:

DSC00768.jpg

 

DSC00769.jpg

 

DSC00770.jpg

 

 

Steg 3-toppen med gassere:

DSC00771.jpg

 

 

B20B'en:

DSC00772.jpg

 

 

Grenrøret:

DSC00773.jpg

 

 

El-vifta:

DSC00774.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen forresten om gulvteppet fra 244 passer inn i 242'en? Samme med baksetene..

 

Eller for å gjøre det lettere, hvilke interiørdeler fra 244 83-> passer over i 75 242?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår