Gå til innhold

asconbravi`s ascona B 2.0 prosjekt :)

Ranger emnet


asconabravi

Anbefalte innlegg

litt flere bilder. går sakte men sikkart framover. å nå skal den til lakkering den 9ene juni ;) så det blir spennende :) hvis dere har en fin blåfarge, så skrik ut :)

 

DSC06115.jpg

 

DSC06117.jpg

 

DSC06118.jpg på den prikken skal blinklyset bli værende :)

DSC06119.jpg

 

DSC06121.jpg

DSC06122.jpg

 

DSC06124.jpg engelmann speil :) (kopi)

 

DSC06125.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er ei sånn plate mellom baklyktene til salgs i omc nå(budrunden går til fredag kl 20.00)... men det vet du kansje?... har du laget deg en garasje tråd i omc?

 

hadde ikke vært dumt med varmelakk under panseret, kan jo bli jævligt varmt der.. å det siste man vil er at lakken skal flasse av..

 

Ja har sett den plata. men så ike helt hundre. pluss at jeg kan ikke skrive noe der enda, har betalt, men venter på godkjeninga.

 

Jo er sant det, men nå lakkerer jeg jo selv under der, så det er jo bare å prøve. å blå varmelakk har jeg ikke funnet. men tror ikke det blir så varmt med den motoren som er i nå. men må kanskje tenke på det når den neste motoren kommer i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke noe bredding, bare brett opp skjerm kanten... får jo på 9x16 bak 7,5-8x16 forran... allt kommer på "et" på felgen og dekk...

 

gikk litt tilbakke å så her. den skjerm kanten du mener, er det den som går rundt bak sjermen, der så skvettlappen osv henger i? Får jeg venter på en liten valse nå, men vet ikke hvordan det blir. Men å brette sjermkanten? bare å kappe et par hakk i den og bøye opp? blir det ikke litt svakt der da?

 

Edit: fikk låne en valse til å brette opp kanten med :)

Endret av raviascona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten oppdatering. jaja, da har jeg altså en dag ijen i garasjen før den fårsvinner til lakkering :S men tror jeg skal greie det ;) (håper)

 

gleder meg som faen til å endeli få en samme farge. er lut lei alle di rødfargene!! åsså blir det inn med Rutene, Lyktene o.l Interiøret, og felgene :) åsså et bedre senkesett etterhvert :) åsså en bedre motor ;)

 

DSC06127.jpg

DSC06128.jpg

DSC06129.jpg

DSC06130.jpg

DSC06131.jpg

DSC06133.jpg

DSC06134.jpg

 

DSC06135.jpg

DSC06136.jpg

DSC06137.jpg

DSC06139.jpg

DSC06146.jpg

DSC06138.jpg

DSC06144.jpg

DSC06145.jpg

 

DSC06147.jpg

DSC06148.jpg

DSC06149.jpg

DSC06153.jpgvalsa

DSC06158.jpg

DSC06159.jpg

DSC06160.jpg

DSC06165.jpg

DSC06169.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Flott prosjekt du har gående. Er nesten ferdig å få min sveisa også. Når det gjelder blåfarge, så blir jeg mest sannsynlig å gå for en farge som er brukt på SISU lastebil (Går en her i Harstad).

Er ei sinnsykt flott farge, ikke ulik den som Ford har brukt på Focus. Du får sikkert lakk koden ved å ringe til Elverum Maskin som har solgt lastebilen. Er ei kanon metallic farge. Har desverre ikke koden her, men blir å få tak i den, men min blir ikke lakkert før til neste år.

Får være fornøyd med sveising i år. Hvor breie var de felgene det var bilde av her i tråden. Så jævla fett ut. Har sjøl 7,5X16 i Borbet A med 215/40ZR16 på den nå. Innpress=20.

Det går akkurat foran, men har litt å gå på bak, så det er mulig det blir 2 nye i 9X16 bak til neste år for å fylle ut skjermene.

Var også sinnsykt heldig å FIKK meg 4 stk tilnærmet strøkne AllyCat i 7X13. Aner ikke innpresset på de, men det ble rock`n roll selv med 205/60r13 på de. Noen som leser trådene her som aner innpresset? Mener det stod Rally også i felgen. De skal også prøves å se hvordan det blir på bilen. Du må poste bilder når du får ferdig "refleksplata" du holder på med. Hadde en gang ei sånn hvor det sto Ascona, men er ikke kar om å finne den nå. Må lete på Andøya:))

Lykke til med lakkvalg og lakkering.

 

PS: sjekk denne siden. Du finner bilen og fargen jeg snakker om her.

http://www.sisubil.no/

 

Se på bil nr 9. Den har reg nr: YZ 97991 og tilhører W.S Maskin

97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10

77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig.

99 Passat 1.9TDI

96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk

96 Mercedes 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Flott prosjekt du har gående. Er nesten ferdig å få min sveisa også. Når det gjelder blåfarge, så blir jeg mest sannsynlig å gå for en farge som er brukt på SISU lastebil (Går en her i Harstad).

Er ei sinnsykt flott farge, ikke ulik den som Ford har brukt på Focus. Du får sikkert lakk koden ved å ringe til Elverum Maskin som har solgt lastebilen. Er ei kanon metallic farge. Har desverre ikke koden her, men blir å få tak i den, men min blir ikke lakkert før til neste år.

Får være fornøyd med sveising i år. Hvor breie var de felgene det var bilde av her i tråden. Så jævla fett ut. Har sjøl 7,5X16 i Borbet A med 215/40ZR16 på den nå. Innpress=20.

Det går akkurat foran, men har litt å gå på bak, så det er mulig det blir 2 nye i 9X16 bak til neste år for å fylle ut skjermene.

Var også sinnsykt heldig å FIKK meg 4 stk tilnærmet strøkne AllyCat i 7X13. Aner ikke innpresset på de, men det ble rock`n roll selv med 205/60r13 på de. Noen som leser trådene her som aner innpresset? Mener det stod Rally også i felgen. De skal også prøves å se hvordan det blir på bilen. Du må poste bilder når du får ferdig "refleksplata" du holder på med. Hadde en gang ei sånn hvor det sto Ascona, men er ikke kar om å finne den nå. Må lete på Andøya:))

Lykke til med lakkvalg og lakkering.

 

PS: sjekk denne siden. Du finner bilen og fargen jeg snakker om her.

http://www.sisubil.no/

 

Se på bil nr 9. Den har reg nr: YZ 97991 og tilhører W.S Maskin

 

er en fin blå farge det der :) de ekstra lykte hølene kan være kjekk å bruke til ekstra lys, hvis du skal bruke bilen året rundt. ascona b lyktene er ikke akkurat de mest belyste...

 

Ascona 77: ja sveising er ikke det morsomste. Den felgen jeg har der er 9x16. Har valsa så gått som mulig, så jeg håper det går. venter på et dekk så jeg kan prøve. hvis ikke blir det å få andre felger eller Stivere fjører, hvis den suber.

Ja den Refleksplata er en utfordrin for meg også. men jeg tror jeg har laget den riktig nå. har ca 6 som jeg ikke er fornøyd med :P

 

Ja når det gjelder fargen, så er jeg litt i¨tvil. Men som sagt, jeg tror jeg tar det på sparket og ser på lakkererens fargekart.

Men er usikker på om jeg skal beholde fargen på felgene, eller lakke de hvite.

 

ascona b pow: nei bilen skal ikke bli brukt året runt. kun til det begynner å bli kaldt. så får vi se hvordan den holder seg. så setter jeg den inn i min nybygde garasje, å begynner på ny motor :) Men blir mye finere uten hulene, og det er jo bare til grøftelys. Skal ha xenon lys.

 

DA har jeg idag igjen, så jeg må få ræva av stolen å sette igang. legger ut bilder etter lakkeringen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilde av platene..?:D

 

ja kan legge ut bilder senere. Da var den borte :) Men jeg fikk tak i fargekodene til den lastebilen. men han kunne ikke finne det på maskinen. han finner bare koder fra bil og motorsykler.

 

Noen som Har et bilde av en fin bil med blåfarge og fargekode?? :P jeg m,å velge en farge imorgen :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår