Modlendingen Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Ville gått for oransj eller gulraud farge trur eg, men blå eller knallraud er jo og fint. Uansett, så bør du få den proff lakka, aukar inntrykket litt. Siter Opel Vectra 4x4 Turbo Opel Senator 2.3 Turbodiesel x Opel Omega B 2.0 16V Opel Ascona C 1.8GT Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asconabravi Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Da var det kansje på tide med en liten oppdatering :) har fått gjort en del :) venter yil neste uke med å sveise den :) etter det er det fult kjør :) endeli fått den i en go nokk garasje også :D spørsmål ang. breding, har ikke tid til å lette etter tips om hvordan jeg skal gjøre det. noen som kan hjelpe meg? må jeg lage brederne selv?? har en vond følelse på at den sveisinga blir stress :S stress?? ja vil tro det :( mangler bare elefant nå :) fine folk :P begynt å skrape asfalt :P takk gud får varmepistol ;) fortsetter med oppdatering. kom gjerne med tips og råd :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modlendingen Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Ein del som har brukt Golf buer, men hadde vore tøft med 400 bredder eller noko sånt :-P Blir bra det her, berre du kjem igong :spin Siter Opel Vectra 4x4 Turbo Opel Senator 2.3 Turbodiesel x Opel Omega B 2.0 16V Opel Ascona C 1.8GT Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asconabravi Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 har foresten planer om å sette i 2.4 omega motor i den. noen som vet hvilken årsmodel som passer i bilen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modlendingen Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 2,4i frå Omega A skal passe, men du må skifte bremser til enten 2,2i frå Rekord eller ifrå Omegan du tek motoren frå. Veit ikkje heilt korleis det passar med den motoren, men er jo nesten like vanleg med den motoren som alt anna :-P Siter Opel Vectra 4x4 Turbo Opel Senator 2.3 Turbodiesel x Opel Omega B 2.0 16V Opel Ascona C 1.8GT Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asconabravi Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 2,4i frå Omega A skal passe, men du må skifte bremser til enten 2,2i frå Rekord eller ifrå Omegan du tek motoren frå. Veit ikkje heilt korleis det passar med den motoren, men er jo nesten like vanleg med den motoren som alt anna :-P takk ;) hvordan blir det med godkjenning av bilen med den motoren da?? noe mer enn bremser jeg må skifte?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modlendingen Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Ledningsnettet til motoren trur eg. Forstillinga trur eg held for ein 2,4 men viss du reiser inn på Opel delen av forumet her så er det ein del som har bygd om til 2,4, så kan du sjå litt på kva dei har gjort Siter Opel Vectra 4x4 Turbo Opel Senator 2.3 Turbodiesel x Opel Omega B 2.0 16V Opel Ascona C 1.8GT Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 trenger ikke noe bredding, bare brett opp skjerm kanten... får jo på 9x16 bak 7,5-8x16 forran... allt kommer på "et" på felgen og dekk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 takk ;) hvordan blir det med godkjenning av bilen med den motoren da?? noe mer enn bremser jeg må skifte?? Får godkjent opp til 125 hest på originale bremser, og 2.4 er vel 124 hest ;) Men ville absolutt anbefalt å bytte til ventilerte skiver foran, trenger da skiver og kalipere fra opel rekord 2.2i :) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger-n Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Skaff en 0mega 2.0i motor isteden. den går bedre og er mere turtallsvillig enn 2.4i. 2.4i'en har jo samme design som fra 60-tallet.. 2.0 16v er jo enda bedre, men ofte litt dyrere. for å få inn ohc motor bruker du bunnpanne og motorfester fra manta 1.8gt og omega girboks. Jeg brukte en vectra motor i en ascona b jeg hadde. Bare ett tips. Gøy å se att det fortsatt bygges på ascona b:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asconabravi Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Skaff en 0mega 2.0i motor isteden. den går bedre og er mere turtallsvillig enn 2.4i. 2.4i'en har jo samme design som fra 60-tallet.. 2.0 16v er jo enda bedre, men ofte litt dyrere. for å få inn ohc motor bruker du bunnpanne og motorfester fra manta 1.8gt og omega girboks. Jeg brukte en vectra motor i en ascona b jeg hadde. Bare ett tips. Gøy å se att det fortsatt bygges på ascona b:thumb Hvordan vectra motor hadde du i?? det hadde kanskje vært noe ;) passet den godt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger-n Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Hvordan vectra motor hadde du i?? det hadde kanskje vært noe ;) passet den godt? Var en 1991 2.0i 8v. samme motorn som i omega. Jeg brukte også elviften fra vectraen, men lettest med viften fra omegan kansje. 5 trinns getrag fra omega. mellomaksel er jeg usikker på om jeg bytta da det er 12 år siden... Bunnpanne, sil og motorfester fra manta 1,8gt så passer motorn rett inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsenRacing Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 har radiator fra en rekord 2,0 eller 2,2 hvis vi e inntrisert...legg til vegard_f_nilsen@hotmail.com hvis inntresse...går billig siden e ikke har opel:P Siter BMW Asyl-Edition med turban og interkurder, Alifelger,serberstyring, sotete hinduer,allahram og helt nytt muslimanlegg.. selges til høystbedende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Var en 1991 2.0i 8v. samme motorn som i omega. Jeg brukte også elviften fra vectraen, men lettest med viften fra omegan kansje.5 trinns getrag fra omega. mellomaksel er jeg usikker på om jeg bytta da det er 12 år siden... Bunnpanne, sil og motorfester fra manta 1,8gt så passer motorn rett inn. Bunnpanne + sil, regn med 3000kr med dagens priser... Må også enten bygge om varmeapparatet, eller få tak i fordeler fra Manta\Rekord 1.8 og, og det koster noen kroner det og... Omega hadde aldri getrag, bare R25 og R28 kasser, som er dårligere enn Getrag kassene, men greie nok om man ikke skal trimme mye.. :) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asconabravi Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 da har jeg en liten oppdatering. nå har jeg endeli fått sveisa diverse plasse, så nå går det bedre framover. Sveisinga ble ikke helt hundre får å si det slik, men jeg er fornøyd med den. tette sveisene med tec7 eller sikaflex?? her er vertfall noen bilder :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg