Gjest mathiman Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 God kveld Sliter med å få av mellomakselen fra girkassa, sitter den med 11 eller 12mm? Kommer liksom ikke skikkelig til, og den sitter som fank. Går det greit hvis jeg setter en trebit på jekken, og setter jekken under girkassa slik at jeg kan ta bort traversen uten å få den i huet? :D Takk =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Jada, bare å kjøre jekken under girkassen og rive ned traversen vet du! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Tror de skruene på mellomakselen er noe tomme jævelskap :P Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Tror de skruene på mellomakselen er noe tomme jævelskap :P Kan godt tenkes det, er jo brukt så jævelig mye rare skruer på 240iene. Er på en måte ikke noe fasit svar på hvor stort hue det er på di forskjellige boltene på volvoen, det kan variere veldig fra bil til bil, også kan det ha være en luring som har hatt bilen før deg som tilfeldigvis har bytta. På gamle bilen så var det 17mm hue på boltene til kaliperne bak, mens den jeg har nå er det 13mm hue. Skulle nesten tru at Volvo bare brukte noen skrurer dem fant når dem monterte sammen bilene. Ta et skyvelære og mål hvor stor hue det er du ;) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Det var 14 mm på min mellomaksel, eller, det var den fastnøkkelen som passet best! :D Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Jeg bruker 11mm og 13mm på boltene mot girkassen.. Har vært det på alle andre 240'er jeg har skrudd på også.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Bruker aldri no jekk når jeg skrur av girkasse-traversen.. Detter ikke langt ned i heletatt! :) Tips: Løsne den mutteren som fester selve girkassa til traversen, før du skrur av traversen. Hvis den sitter hardt er det spennende å få den av når traversen vrir seg ;) Men burde ikke ta den helt av, for da kan du fort få traversen i hue når du skrur den av :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 prøv på få på en pipe isteden som er seks-kant. det pleiier og hjelpe. jeg mener det er 14mm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Det er brukt tomme og metriske bolter litt om hverandre her... Det har vel ikke noe med at de bare fant no i ett hjørne, er vel heller tilgangen på deler fra forskjellige leverandører der og da. Derfor er det også to typer kalippere på 240, girling og ate. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Varierer fra bil til bil, på en jeg hadde brukte jeg 12 og 14 på en annen Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg