Gå til innhold

Snart nok statlig overstyring nå..?

Ranger emnet


Turboed1

Anbefalte innlegg

Siden du sier STATLIG overstyring, og fortsetter med Skedsmo KOMMUNE, er dette et STATLIG eller KOMMUNALT tiltak? En liten forskjell det, syns du ikke?

I partifordelingen i kommunestyret deres er jo de største partiene Ap, FrP og Høyre, de to siste har flere representanter til sammen enn Ap. Jeg ser ikke helt kommunismen her, men..

 

 

Eirik

Jeg har da heller ikke nevnt kommunisme. Det er et kommunalt tiltak,og som jeg ser det så er kommunestyret statens høyre hånd i dette tilfellet. Tror du virkelig at dette ikke vil skje overalt hvis vi får høre at "dette pilotprosjektet i Skedsmo Kommune har hatt ønsket virkning"...tror de,fordi 1 eller 2 færre slåsskamper i året skjedde midt i sentrum. Bivirkningene for oss uskyldige tenkes det ikke over stort.

 

Det brukes store ord om at "i Norge er vi alle likemenn"...så derfor så tramper man på min rett til å spise varm mat når jeg vil,fordi et par idioter ikke kan drekke og skal lage kvalm iblant? Når jeg tenker over det er det jo naturlig,bilpolitikken her i landet kjøres jo etter eksakt samme kriteriene...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette har jeg litt kompetanse omkring folkens. Rett som det er går jeg gatelangs i Flåkl..., ehh Lillestrøms gater natt til lørdag som Natteravn. Vi er der først og fremst for å virke forebyggende og beroligende på folk ved vår blotte eksistens, men også for å varsle ordensmakten dersom det blir bråk.

 

Jeg har registrert drita fulle nordmenn. De fleste av dem gjør ikke en flue fortred, men enkelte av dem har tatt på seg bølleblikket og benytter enhver mulighet til å fremheve seg selv som den tøffeste, sterkeste og kjekkeste. Slikt kan det bli bråk av, gjerne utendørs i en eller annen kø. Enkelte ganger kan et blikk eller et lite velvalgt ord være nok til å starte en slosskamp.

 

Jeg har også registerert menn av utenlandsk opprinnelse. De fleste av disse er travelt opptatt med å elge seg inn på damene, men enkelte av dem synes også det er hensiktsmessig å være tøffe, sterke og kjekke. De er også svært høylytte og uforutsigbare.

 

Innimellom har jeg også registert tilreisende gjenger som bare har kommet for å kick some ass. Jeg husker et grelt eksempel da en asiatisk gjeng sparket en liggende mann som de åpenbart ikke tålte trynet på.

 

Jeg er SVÆRT usikker på om et forbud mot servering av varmmat virker forebyggende på noen av disse hendelsene. En skulle snarere tro at det ville være bedre å øke antallet steder som serverer varmmat, slik at man fikk spredd bermen litt mer. Differensierte stengetider i sentrum og flere drosjer/drosjeholdeplasser burde også kunne redusere umotivert køvold. Avslutningsvis vil jeg anbefale et ikke nærmere angitt utested som begynner på M å praktisere aldersgrensene noe mer bastant enn de gjør i dag. Det er mange VELDIG unge jenter som får lov til å komme inn. De bør også tenke på at det ikke er om å gjøre å stappe flest mulig betalingsvillige drikkegjester inn i bula, men si nei når det begynner å bli fullt i lokalet.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da heller ikke nevnt kommunisme. Det er et kommunalt tiltak,og som jeg ser det så er kommunestyret statens høyre hånd i dette tilfellet. Tror du virkelig at dette ikke vil skje overalt hvis vi får høre at "dette pilotprosjektet i Skedsmo Kommune har hatt ønsket virkning"...tror de,fordi 1 eller 2 færre slåsskamper i året skjedde midt i sentrum. Bivirkningene for oss uskyldige tenkes det ikke over stort.

 

Nei, ikke du, men det var visse andre som nevnte noe om kommunisme her. Kanskje de tror kommune har noe med kommunisme å gjøre, hmm.. Men nei, jeg tror ikke de ser det med såpass svart/hvitt-blikk at de innfører dette overalt bare det reduserer antall slåsskamper med en eller to i Skedsmo.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke du, men det var visse andre som nevnte noe om kommunisme her. Kanskje de tror kommune har noe med kommunisme å gjøre, hmm.. Men nei, jeg tror ikke de ser det med såpass svart/hvitt-blikk at de innfører dette overalt bare det reduserer antall slåsskamper med en eller to i Skedsmo.

 

 

Eirik

 

 

Du har ikke hørt om at statlig overvåkning var en av kjennetegnene ved kommunismen?

 

men skal innrømme at jeg ikke leste i mellom hele førsteinnlegget:P

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke hørt om at statlig overvåkning var en av kjennetegnene ved kommunismen?
Også det at man skulle beskyttes mot seg selv,så man ikke kunne drive med aktiviteter som ikke gavnet fedrelandet...som å bygge ikke-standard biler,som er en styggedom rett fra helvete.. Er ikke kommunisme her,men når de skal fortelle meg at de ikke kan varme meg en calzone på Shell'en i Lillestrøm klokka 03.41 fordi kommunen sier det ikke er bra,men jeg kan kjøpe de kalde og varme de selv hjemme i mikroen,da er noe skakt her...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke hørt om at statlig overvåkning var en av kjennetegnene ved kommunismen?

 

men skal innrømme at jeg ikke leste i mellom hele førsteinnlegget:P

 

Joa, det og spesielt regulering (i større grad enn overvåking). Men poenget mitt var at man kan ha kommuner uten å ha kommunisme :P

Og jeg må igjen minne om at dette ikke er statlig tiltak, man kan jo se hvordan det går før man rante om at staten gjør eller kommer til å gjøre ditt og datt.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, det og spesielt regulering (i større grad enn overvåking). Men poenget mitt var at man kan ha kommuner uten å ha kommunisme :P

Og jeg må igjen minne om at dette ikke er statlig tiltak, man kan jo se hvordan det går før man rante om at staten gjør eller kommer til å gjøre ditt og datt.

 

 

Eirik

 

jepp. skulle ha lest tråden litt nøyere:P

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg litt kompetanse omkring folkens. Rett som det er går jeg gatelangs i Flåkl..., ehh Lillestrøms gater natt til lørdag som Natteravn. Vi er der først og fremst for å virke forebyggende og beroligende på folk ved vår blotte eksistens, men også for å varsle ordensmakten dersom det blir bråk.

 

Jeg har registrert drita fulle nordmenn. De fleste av dem gjør ikke en flue fortred, men enkelte av dem har tatt på seg bølleblikket og benytter enhver mulighet til å fremheve seg selv som den tøffeste, sterkeste og kjekkeste. Slikt kan det bli bråk av, gjerne utendørs i en eller annen kø. Enkelte ganger kan et blikk eller et lite velvalgt ord være nok til å starte en slosskamp.

 

Jeg har også registerert menn av utenlandsk opprinnelse. De fleste av disse er travelt opptatt med å elge seg inn på damene, men enkelte av dem synes også det er hensiktsmessig å være tøffe, sterke og kjekke. De er også svært høylytte og uforutsigbare.

 

Innimellom har jeg også registert tilreisende gjenger som bare har kommet for å kick some ass. Jeg husker et grelt eksempel da en asiatisk gjeng sparket en liggende mann som de åpenbart ikke tålte trynet på.

 

Jeg er SVÆRT usikker på om et forbud mot servering av varmmat virker forebyggende på noen av disse hendelsene. En skulle snarere tro at det ville være bedre å øke antallet steder som serverer varmmat, slik at man fikk spredd bermen litt mer. Differensierte stengetider i sentrum og flere drosjer/drosjeholdeplasser burde også kunne redusere umotivert køvold. Avslutningsvis vil jeg anbefale et ikke nærmere angitt utested som begynner på M å praktisere aldersgrensene noe mer bastant enn de gjør i dag. Det er mange VELDIG unge jenter som får lov til å komme inn. De bør også tenke på at det ikke er om å gjøre å stappe flest mulig betalingsvillige drikkegjester inn i bula, men si nei når det begynner å bli fullt i lokalet.

 

 

 

Hehe, genial tankegang og språk bruk! Du må ha fulgt godt med i norsk timen å kansje sett flåklypa en gang eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok så kan man alltids få kjøpt en baguette full av smør og ost. Atpåtil er det faktisk inni en loff med smeltet ost på. Snakker vi sunt? :P

 

Beklager, eller jeg beklager ikke å måtte si det. Men staten utrykker noe helt annet enn det de mener. Bare å se på miljøet. En Toyota Avensis er miljøvennelig, men slipper ut masse eksos.

En ostebaguette er sunn, men den har masse fett, og lite proteiner og næring.

 

Men gjett om staten tjener penger mens vi hylgriner over alt som er galt med Norge som miljøavgifter, arveavgifter, leveavgifter, pisseståendenårduerpådoavgifter osv. :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir no så innihelvete provosert av alt disse politikerne klarer og koke i hop.

 

Løsninga på alt som er her i landet er nedskjæringer, flere forbud, korte ned stengetider, høyere bøter, lavere fartsgrenser osv osv. Mulig det blir fokusert mye på det negative, men for min del så ser det ut som alt går en vei, har vi ingenting og si lenger, skal vi bare fortsette og jatte med.

 

Eneste goe som har kommet ut av dette for min del at jeg har mista helt trua på systemet, og mista helt trua på bøtlegging og strafferammene her i landet, folk mister respekten for det offentlige.

Les forsia på aftenposten ifra i går og si deres mening om det.

 

Jeg har så løst til og gjøre no, men kommer ikke så langt aleine, men er jeg er i stadig opposisjon mot det offentlige.

 

Blir og laga grill på hjul og henge etter volvoen nå, selge grill mat i Kongsberg om nettene.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noe jeg la ut på mopedportalen.com, kan legge det ut her også.

 

 

Mopedlappen er 6 timer teori og 9(?) timer kjøring. lappen får du på din 16 års dag, samme dag som du begynner å øvelseskjøre med bil.

 

ok. du har ikke lov til å kjøre mer enn 45 km/t på moped, der du har hatt litt opplæring.

 

Si at du har en kamerat på 25 år, som har hatt lappen i 5 år og alt det der. du har da lov til å kjøre bil med han fra din 16års dag, bare med trafikalt grunnkurs. så fort du/dere vil.

 

Eller med en mellomtung for den saks skyld.

 

 

eh... huh.gif

If life kicks ass, kick back!

"I'd rater push my dodge than drive a chevy"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har da lov til å kjøre bil med han fra din 16års dag, bare med trafikalt grunnkurs. så fort du/dere vil.

 

Nei, du har ikke lov til å kjøre så fort du vil..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsninga på alt som er her i landet er nedskjæringer, flere forbud, korte ned stengetider, høyere bøter, lavere fartsgrenser osv osv.
"Those who give up any of their freedom for a temporary safety,deserve neither".. og det ble vel sagt i 1776 av B. Franklin hvis jeg ikke husker feil. Og han hadde så rett. 232 år senere har enda ikke det at de fleste av oss gjerne gir fra oss en tanke av overbeskyttelsen for et snev ekstra frihet i bilverdenen, sunket inn i hodet på politikerene våre,de driver fremdeles og beskytter oss fra oss selv etter deres,ikke vårt,forgodtbefinnende.. :shake

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår