Gå til innhold

utgifter ved diselmotor uten partikkelfilter

Ranger emnet


calibra

Anbefalte innlegg

Enig. Som mye annet i forbindelse med disse forbanna (unskyld fransken min) dieselmotorene, så er ikke DPFe godt egnet for norske forhold og kjørevaner.

Skal ikke stole på noe politikere finner ut. Som bare ser på tall fra land som Tyskland, hvor de kjører 2-3 ganger så langt som oss hvert år, og småkjøring er av det mer sjeldne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare kjøp en diesel bil som renser partikkelfilteret sitt selv, sånn som blant andre VW og Audi har på sine diesel motorer.

 

Står om partikkelfiltere her:

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=524642

He he. Reklame er en ting, virkeligheten er som regel en annen...

Tror mange vil få seg en ubehagelig og kostbar overraskelse om noen år.

 

Og VG er vel ikke akkurat det jeg vil kalle faglitteratur.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Reklame er en ting, virkeligheten er som regel en annen...

Tror mange vil få seg en ubehagelig og kostbar overraskelse om noen år.

 

Og VG er vel ikke akkurat det jeg vil kalle faglitteratur.

Nei nei, vet at VG ikke er tungvekteren når det gjelder fakta akkurat :P

 

Men er jo litt rart hvis de forskjellige bilmerkene reklamerer med vedlikeholdsfrie filtere hvis det ikke fungerer over tid. Kan vel hende de blir slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LLH har rett. Det begynner å bli mange deler på moderne biler som ikke er noe glad i kjøremønsteret her i landet. Tette EGR ventiler, ventilløftere som henger pga sot, bremseskiver bak som ruster bort lenge før de er utslitt, og nå partikkelfiltere som tettes.

Sier seg egentlig selv, en bil er ikke konstruert for å gå i 60 km/t på femte gir de to kilometrene til butikken hver torsdag.

Men det går jo ikke busser så...

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem dieselvarmeren som kun går 4-6min hver dag. Så den surner og slutter å tenne. Og så bare ryker som faen og fyller seg med diesel til hele dritten sveller og må i spesialavfall-dunken (for den nette pris av 10.000kr).

 

Jeg føler en ny tråd dedisert til alle de 'ukjente' bakdelene med dagens dieselbiler er på sin plass egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår