Gå til innhold

Volvo 242

Ranger emnet


kill_elo

Anbefalte innlegg

Heisann. Skal kjøpe meg en '76 242 nå snart. Planer for den er å skifte alle foringer til polyforinger og et up to date understell ellers :) Andre planer er motorbytte, og det er her jeg lurer. Er det noen som har et forslag til oppsett på en motor på 300-350 hk som holder någen lunde bra? Planen var en b230fk/ft motor med rettstilt motor og 16v topp og kansje datasprut samt større snurrbo. Forslag noen?

 

Takker for svar :) MVH Trond

'98 VW Passat 1.9 TDI [X]

'94 Audi RS2 [X]

'76 Volvo 242 langtidsprosjekt

'88 Volvo 240 fjasbil

'01 BMW 320D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Skal kjøpe meg en '76 242 nå snart. Planer for den er å skifte alle foringer til polyforinger og et up to date understell ellers :) Andre planer er motorbytte, og det er her jeg lurer. Er det noen som har et forslag til oppsett på en motor på 300-350 hk som holder någen lunde bra? Planen var en b230fk/ft motor med rettstilt motor og 16v topp og kansje datasprut samt større snurrbo. Forslag noen?

 

Takker for svar :) MVH Trond

 

Hei velkommen til forumet!

 

ang dette emne du nevner, så er dette tatt opp veldig mange ganger, så vis du tar deg litt god tid og søker litt, så finner du nok masse tråder om oppsett av motor og div. :)

 

:volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Skal kjøpe meg en '76 242 nå snart. Planer for den er å skifte alle foringer til polyforinger og et up to date understell ellers :) Andre planer er motorbytte, og det er her jeg lurer. Er det noen som har et forslag til oppsett på en motor på 300-350 hk som holder någen lunde bra? Planen var en b230fk/ft motor med rettstilt motor og 16v topp og kansje datasprut samt større snurrbo. Forslag noen?

 

Takker for svar :) MVH Trond

 

Hei, dette høres ut som en bra plan. Bare tenk på at alt det du nevner over kommer til å koste gaanske mye penger! Understell, med fjærer, dempere, polyforinger, krengestag, skikkelige bremser osv, er ikke nødvendigvis så dyrt hver for seg, men mange bekker små... Begynn ihvertfall med bremser og understell før du begynner med motor.

 

Det er ihvertfall sikkert at du behøver ikke å gå så langt som å bruke en 16v topp for å klemme ut 300-350 hk. Folk klemmer ut mye mer enn det med vanlige 8ventilstopper. Søk, og du vil finne :-)

 

Lykke til.

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår